• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • Fenixx

välkommen till oss lycklig81! är själv en "lycklig 81a"

• Tokisen
    Lycklig81 skrev 2009-06-09 12:30:19 följande:
    Här kommer de en till Juli-brud. Den 17/7 2010 i Storforsen är de bokat. Har redan varit i 4 brudbutiker och provat klänningar, i Halmstad va den första butiken jag va i Hanna Morris..skitsnygga klänningarSen har man varit i Piteå Cinderella där hittade jag den svartvita klänningen som jag har bild på..mycket snygg men svart är inte min färg, inte som brudklänning.I Luleå och Boden har jag oxå varit men inget för mig.Men nu så ska jag vänta ett tag innan jag letar igen.Blir att fokusera på att hitta lokal där vi ska festen. Detta är de svåraste av allt :(Någon som har bra tips på lokat som man kan hyra?? Runt omkring Boden??
    Välkommen hit, här e en till 81 som e lycklig
    Tyvärr bor jag i skåne så jag e inte mycket till hjälp när d gäller festlokal.
    Sök på bygdegårdar så kanske det kommer upp nått.
    Lycka till med sökandet.
  • kullaberg

Tack för tipsen till in och utgångsmusik! Här har vi inte börjat titta ordentligt ännu. Sololåtar är så gott som klart, dock inte vem som ska sjunga ännu.. Första-dansen-låt är också klart, men det blir inte vals utan "vanlig mysdans"

Hur funkar det i kyrkan, vet ni det? Är det ok att fritt välja in och utgångsmusik eller har kantorn sitt att säga till om? Det vore ju trist om man hittat en favoritlåt och så visar det sig att kantorn vägrar spelar den? Men så funkar det kanske inte?

Vi tänkte nog skicka ut vår inbjudningar i mars men det kanske är lite sent?

Välkommen Lycklig81. Precis som Tokisen är jag också skåning så jag har tyvärr inte heller några tips på lokaler till dig.

• Fenixx

jag tror det är lite olika från kyrka till kyrka hur dem godkänner låtar och om nån kan spela dem osv.

vi ska inte heller ha vals, utan kör tryckare.

• kullaberg

Okej, då får jag kolla med kyrkan innan vi snöar in oss för mycket på nån låt. Känns lika bra.

Vill även gå in med min pappa som jag vet är ingen svenskkyrklig tradition, så jag får kolla om de går med på det också. Min pappa är från Danmark och där går bruden in med sin far. Hade därför varit en speciell grej för mig att göra. Men som sagt, lika bra att kolla med kyrkan så fort som möjligt så man kan gå vidare i sin planering

• Fenixx

ja gör det för är sån tjöt om detta med att få gå in med sin pappa eller ej. men även där upp till varje kyrka/präst.

• kullaberg

Japp får göra det. Det är absolut inget måste för mig, bara att det hade varit en rolig sak att få med sig en tradition från den sidan också.

Hur länge har ni varit förlovade innan datum bestämdes?
    Och hur lång tid tog det från att datum bestämdes tills ni började sätta igång med planeringen?

Själv är vi helt nyförlovade, några veckor bara och det tog inte många dagar från det att datumet verkligen var satt tills att planeringen påbörjades. Men då har jag ju även sen tidigare haft en del tankar i huvudet. hihi... tex kyrka visste jag vilken jag ville ha. Sen om m2b skulle gå med på det eller ej var man ju inte säker på. Men han gillar kyrkan lika mycket som jag.

• källerudd

Oj här händer det mycket på en dag, man hinner ju knappt med...

Fenixx skrev 2009-06-09 11:26:21 följande:
    vi kommer skicka ut våra i början av februari. 3e tänkte vi. då är det 5mån var till vårat. hinner folk fixa/sy kläder till temat om dem vill(frivilligt) och då vi vet att många arb.platser bestämmer semesterperioder tidigt. många av våra anhöriga jobbar på ställens om gör det.
    Jag hade tänkt skicka ut inbjudan i april (mamma tycker det är tidigt, slutet på april säger hon då) nu börjar jag tro att jag kanske är sent ute :S Hur långt innan är brukligt???

Min älskade friade förra sommaren, i höstas bestämde vi datum nu i vår har vi berättat för föräldrar (för resten är det hemligt fram till inbjudningarna går ut)

Fäger velar vi fram och tillbaka hit och dit känns det som...nu senast är det rött, rosa och vitt..va tror ni om det?? någon som har något i de färgerna att visa...

Har inte bokat lokal, men vi ska ha vigsel och fest hos mina föräldrar på landet vid sjön, så det är liksom ändå klart...Vi har tänkt komma med båt (vattenskoter om älsklingen får bestämma)

Vår första dans ska vi göra lite humoristisk, fast jätte romantiskt...Vi ska ha I loved her first - heartland (

) Jag och min M2b dansar första versen och sen när refrängen kommer in så kommer min pappa och "sno" mig...så får man in far och dotter dans oxå =)
  • sarahkka76

källerud: vilken fin låt! Blev tårögd.

• inlio

Vi kommer nog också skicka ut våra inbjudningar i februari ungefär, så att folk hinner planera med semestern och så. Plus att hälften av gästerna ju måste avgöra om de har råd, kanske spara pengar och så boka flygbiljetter och boende. Så i början av året känns nog lagom för oss.

Vi har preliminärbokat en jättefin lokal, vi ska snart ge dem besked. Kyrkan ska med bokas snart, 1 år i förväg, och prästen är redan kontaktad!

Men vilken musik vi ska ha och sånt, där har vi inte kommit så långt än..

kul att höra att alla börjar med lite olika saker!

Svar på tråden JULI - 2010 del2