• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • Lycklig81

Förstår vad du menar med svärmor, sj hade jag oxå blivit skit arg.

håller sj min svärmor utanför planeringen, kan bli lätt att de blir för jobbigt med allt tyckande.
    Gjorde en dum sak att ta upp vilka vi skulle bjuda med henne. :Z
    ingen bra ideé
    De bästa är att hålla de mesta för oss sj så får dom bara dyka upp på bröllopet :)

Annars är ju min svärmor underbar så du inte tror att jag tycker illa om henne :)

Så vilken färgtema hade ni tänkt er?
    Sj ska vi ha Vitt, Brunt och Grönt..sommrigt :) Titta in på min sida så ser du lite hur jag hade tänkt.
    Vad kul att ni kan ha allt vid stuga, hade sj velat men tyvär är för litet för 70 personer :Z

källerudd skrev 2009-06-09 21:45:25 följande:
    Datum klartLokal klart (mamma o pappas sommarstuga)Vigselplats klart (vid vattnet, mamma i pappas stuga)Transportmedel klart (båt, vattenskoter om m2b får bestämma)Del av mat bestämtFast det kan ändras många gånger på vägen, allt är på diskussions stadie än så länge :PDet jag helst av allt vill bestämma nu är färgtema..vill börja fixa med inbjudningar :)har berättat för mina och min m2b föräldrar, för resten är det en hemlighet. Dock kommer min svärmor att hållas utanför resten av planeringen då hon inte vet hur man gör när man håller en hemlighet...så sur på henne arg :S I en dag höll hon tyst, trots att det va det enda vi bad om. Vuxna människa. grrrroj va ju inte meningen att detta skulle bli ett negativt inlägg...men har ju ingen att avreagera mig på, kan ju inte säga till någon att jag är arg på svärmor utan att förklara varför..Ha en bra kvällplanera lugnt =)
  • kullaberg
    källerudd skrev 2009-06-10 09:01:49 följande:
    Jag håller helt med...Sitter i samma sits. Ena stunden färgtema, nästa mat, sen dukning...Allt går runt runt runt Även om det känns som vi gjort en del så är det liksom inte mycket som är spikat ännu...Men färgtema vore trevligt att bestämma...
    Ja färgtema hade varit trevligt, håller med. Ska faktiskt försöka gå bort idag till Panduro Hobby och köpa på mig lite för att testa lite olika varianter. Är som sagt inne på lila och limegrönt och vitt. Och helt plötsligt fick jag för mig att jag då ville ha lila skor på bröllopsdagen. Tror ni det ser konstigt ut? Så var man där igen med att tankarna snurrar fram och tillbaka mellan olika saker... hihi...
  • källerudd
    Lycklig81 skrev 2009-06-10 09:19:55 följande:
    Förstår vad du menar med svärmor, sj hade jag oxå blivit skit arg.håller sj min svärmor utanför planeringen, kan bli lätt att de blir för jobbigt med allt tyckande.Gjorde en dum sak att ta upp vilka vi skulle bjuda med henne. :Zingen bra ideéDe bästa är att hålla de mesta för oss sj så får dom bara dyka upp på bröllopet :)Annars är ju min svärmor underbar så du inte tror att jag tycker illa om henne :)Så vilken färgtema hade ni tänkt er?Sj ska vi ha Vitt, Brunt och Grönt..sommrigt :) Titta in på min sida så ser du lite hur jag hade tänkt.Vad kul att ni kan ha allt vid stuga, hade sj velat men tyvär är för litet för 70 personer :Z
    [/citat]

Jag är inte bästis och bundis med min svärmor men hon är helt ok och vi umgås och har trevligt liksom =) men hon samlade ju inte direkt några pluspoäng med det beteendet... :S
    Nu senast är vi inne på rött (någon djur röd) och rosa och vitt naturligtvis...Men vill kunna se det framför mig, hur brukett, inbjudningar o sånt skulle se ut, men kan inte det :(
    kullaberg skrev 2009-06-10 09:39:57 följande:
    [citat]
    Ja färgtema hade varit trevligt, håller med. Ska faktiskt försöka gå bort idag till Panduro Hobby och köpa på mig lite för att testa lite olika varianter. Är som sagt inne på lila och limegrönt och vitt. Och helt plötsligt fick jag för mig att jag då ville ha lila skor på bröllopsdagen. Tror ni det ser konstigt ut? Så var man där igen med att tankarna snurrar fram och tillbaka mellan olika saker... hihi...
    Finns inget panduro här el ens en pysselbutik med bra varor. Så jag som blir arbetslös om en vecka funderar nu på att starta upp en sådan butik..(undra om det har med bröllopet att göra...tankarna snurrar villt :P)
  • källerudd

Varför hamnar det jag skrev innuti citatet????

• Fenixx

kullaberg>> jag tror det hade varit väldigt läckert att bryta av med lila skor. är ganska vanligt idag ändå att man har en annan färg på skorna. jag ska själv ha guldfärgade skor.

lycklig81>> har vi samma färgtema, förutom att vi har lite guld med.

och som ni andra säger så hoppar man från tårta till klänning, dekoration osv när man funderar.

jag hade hittat en jätteduktig tjej med tårtor, men hon fick tyvärr dra sig ur. bättre nu än då förstårs. men nu hoppas jag på sambons kusin kan hjälpa oss då han är bagare och äger ett konditori och gör otroliga bakverk.

• kullaberg

Fenixx - Ja det är fint att bryta av med något annan färg. Har varit helt insnöad på vita skor tills jag läste en tråd här där någon skulle ha röda skor Är sugen på att köpa skorna nu (lila är ju lite "innefärg" nu så det är kanske lättare att hitta skor nu än om ett år) men kommer jag kunna ha ett par snygga lila skor i garderoben ett helt år.. haha..

Skönt om ni har en konditor i släkten ju!

källerud - tråkigt att ni inte har någon pysselbutik i närheten. Själv är man nog lite bortskämd med det när man bor i en storstad. Men varför inte starta upp en egen butik som du säger? Själv startade jag eget företag i mars (inom marknadsföring så helt annat. Funderar nu på om man borde bli bröllopskoordinator också för det är så roligt! hihi...)! Det är tufft att starta eget, men fantastiskt roligt!!! Go girl

• Fenixx

ja mina skor köpte jag tidigt så dem får stå och vänta i ett skåp ihop med annat till bröllopet.

vi har nån enstaka pysselaffär i stan, men bor ganska nära göteborg så har varit där i 2 vändor. men nu sist när jag skulle köpa pappret till inbjudningskorten/festhäftena så sa hon att dem inte hade mer inne än dem få som låg framme! PANIK...men så fanns det kvar i malmö. och som tur är så har jag en nära vän som kommer därifrån och har släkten kvar där så hon ska ta med sig papprena till mig. vilket I-landsproblem va.

• kullaberg

Ojojoj... Nu har jag varit och botaniserat på Panduro Hobby. Helt underbart men vilken beslutsångest jag fick. Men jag handlade på mig lite lila papper, limegrönt och vitt. Samt lite band och annat kul. Så nu ska jag hem och pyssla! Jippi vad kul det är!
    Men är nog ganska säker på att det kommer bli dessa färger som tema i alla fall. Känns bra! Kommer nog dock springa dit lite titt som tätt inom den närmsta tiden innan allt är spikat

Förstår att du fick panik Fenixx. Kunde de inte beställa hem mer till dig? Nu blir man ju lite nojjig att när man väl bestämt sig så är det pappret slut. Jaja, som sagt, I-landsproblem Men härliga I-landsproblem!

• Fenixx

var väl mest för jag inte ska till göteborg på länge och ville inte åka en extra gång dit bara för papper. så var smidigare med kompisen som ändå ska neråt och hit till oss sen.

låter fint med erat färgtema. just med papper så kolla runt på fler ställen kan jag tipsa om...färgnyanser och pris varierar kraftigt!

har själv köpt våra papper på matton, bäst nyans och bra pris. där får även studenter bra rabatt för er som är det. (min kompis som är det köpte åt mig)

även INEX har mycket papper och billigare med stämplar, stämpelfärg osv.

• källerudd

Vill me handla papper och trixa och kolla och leka..men men vet inte när jag kommer i närheten av en pysselbutik nästa gång..Funderade på att beställa ur katalog men det är ju hur svårt som helst...färger kan ju skilja jätte mycket och kan ju inte beställa ett av varje liksom =)

jaja får väl ta en tur till någon större stad inom en snar framtid...

kullaberg skrev 2009-06-10 10:56:41 följande:
    källerud - tråkigt att ni inte har någon pysselbutik i närheten. Själv är man nog lite bortskämd med det när man bor i en storstad. Men varför inte starta upp en egen butik som du säger? Själv startade jag eget företag i mars (inom marknadsföring så helt annat. Funderar nu på om man borde bli bröllopskoordinator också för det är så roligt! hihi...)! Det är tufft att starta eget, men fantastiskt roligt!!! Go girl
    hihi ja, funderar skarpt på det...men det är stort och jag kan ju inget om vad sånt där handlar om :S
Svar på tråden JULI - 2010 del2