JULI - 2010 del2
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Ida F skrev 2009-06-06 21:02:33 följande:
Skönt att höra att det inte bara är jag som har datorn full av bilder med blombuketter, tilltänkta klänningar osv. haha.. Har fått höra av någon "Men oj vad ni är ute i god tid" men jag känner hellre det än att ha det stressigt. Plus att då hinner man ju prova sig fram med lite olika idéer, eller hur?
Nu i veckan tänkte jag gå till Panduro Hobby och köpa på mig lite olika pappersark för att testa olika varianter till inbjudningarna. Vi har inte riktigt bestämt vilka färger vi ska ha som tema ännu. Har lite idéer men de måste testas i verkligheten först. Har ni bestämt färgtema än?
Jag tycker man ska ta det i sin egen takt. bestämmer man själv. Denna dagen ska ju vara perfekt.
Vi har valt tema Silver vit och grönt. Lite ljusre grönt.
Bilder på datorn? Massor min sambo börjar nog bli lite trött på alla bilder och papper som jag har överallt HIHI
Hur gör ni me pengarna ska ni spara under året lr ni har redan dom??
Haha, ja jag undrar också när jag ska trötta ut min m2b Än så länge håller han god min... hihi
Vi har faktiskt redan pengarna, vilket vi är tacksamma för, för möjligheten att spara detta året är väldigt begränsat.
Som färgtema är jag är lite inne på lila, limegrönt och vitt. Tror ni detta funkar ihop? Jag måste till Panduro Hobby snarast så jag kan få testa!
ja själv är man en av veteranerna här inne nu, så länge har vi planerat. hahaha
vi har en större del av pengarna sparat, men vi lägger även undan en summa varje månad nu, plus att vi även kommer lägga våra skattepengar som kommer till bröllopskontot.
och jag har mappar på datorn med en massa bilder till inspiration osv till bröllopet. sen att man är lite galen just nu och läser tidningar, ser filmer/serier där bröllop är med, det suckar sambon lite åt hahaha.
Vi ska ha färgtema rosa och vitt sen vet jag inte om vi ska ha nån mer färg, men tror inte det.
Pengarna har vi tyvärr inte, så vi sprara bland annat skattepengarna och en lite summa pengar när vi kan så får vi se hur d blir när det närmar sig.
Vi har problem att hitta nån bra låt som vår solist kan sjunga i kyrkan.... där finns mängder som e bra.
Va tror ni om Bed of roses av Bon jovi och kärleken är av Jill Johnssson
Ja vi fick halva summan av mina komande svärföräldrar. Mycket snällt. Sen spara vi resten. Och skattepegarna. ja dom färgerna blir nog super bra =) Vi har valt För kärlkens ksull em ted och aldrig ska jag sluta älska dig me jonas gardell..men ska nog ha nån till. Vad ska ni ha för ingångs musik och utgångs musik??
Jonas Gardell, den låten e underbar... kan kanske få min tös på 4 att sjunga den (hon kan en stor del av den låten )
Ingång vill jag ha den här pampiga, tror det e mendelson - bröllops march ur en midsommarnatts dröm
ut vet jag inte, det känns inte som vi kan ha samma ut oxå, så vi får väl spåna vidare på det.
Vi har anmält oss till dans kurs
Brudvals, ska bli så spännande och se om vi lyckas få till det.
där vet jag inte heller vad vi ska dansa till, svårt med just vals tycker jag
tokisen>> skoj med danskurs!
annars med låtar för ingång osv..så tycker jag ledmotivet från änglagård och forrest gump är så fina.
ja, det ska bli skojigt.... min tärna tyckte synd om min m2b men han vill oxå, vi vill göra dett ordentligt.
dem har jag sett för 100 år sedan, kommer inte alls ihåg dem.