JULI - 2010 del2
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Denna tårta har min väninna gjort de två senaste midsomrarna och den är sååå god
www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=625063
Den går att frysa och göra i förväg. Kan det vara något?
hej kullaberg! Vi gifter oss 3/7... Så helgen innan er! Jag är inte härifrån från början, men min pojkvän är, och så har jag flyttat hit eftersom han bor här med sina barn. Och jag älskar nordvästra skåne nu! Är egentligen från lund.
Mrs Opp>> åhh så skoj att ha bokat!! ett stort steg.
Grattis Mrs Opp till församlingshemmet också! Gud vad skönt! Ja, det är verkligen en härlig känsla!! Löööv it!
Idag är jag på så sjukt bra humör, kan det bero på att solen skiner och att det snart är semester Bröllopsplaneringen går också enligt planerna, även om jag har en miljard idéer, och jag har beslutsångest som heter duga... hihi Tur man har gott om tid på sig att och att man börjat i tid
idajohanna, ja, nordvästra skåne är underbart! Själv bor jag dock inte där uppe (just nu ), bor utanför Malmö, men Brunnby kyrka har alltid varit drömkyrkan för mig.
Vad ska ni ha till förätt?
Jag e så trött på toastskagen, alla fester vi har varit på har det så jag vill ha nått annat, det ska vara gott enkelt och heslt nått man kan göra innan då jag har tänkt att ev göra den själv.
vi var på ett bröllop där de hade gjort en paj som serverades kall, supergott..men har inte receptet tyvärr. Kan säkert ta reda på det om det låter intressant. Funderar på att ha den som förrätt om vi inte har buffé.
har inte bestämt förrätt men inget med skaldjur då ingen av oss äter det.
vi kommer nog ha förrätt, buffé och sen ingen efterätt utan direkt på tårtan.
fenixx: låter som en bra kombination...varför har inte jag tänkt på det! Då blir det "lite finare" än bara buffé men inte svårare. Tack för tipset.
Finns det inte en hel lista med matförlag/menyer någonstans? Gamman? Ica eller arla eller nåt sånt kanske har? tasteline.
Vi har berättat för min mamma, hans båda föräldrar en bror till honom eftersom han ska vara sån där toastmaster eller vad det nu kallas och så vet mina två allra bästa vänner.
Känns som om det inte händer nåt i planeringen hos oss nu. Kan inte göra så mycket eftersom vi inte vet hur det blir med kyrkan o så. Bor ju iofs inte i ett så stort samhälle så chansen är ju väldigt stor att vi får vår dag o tid, men man vet ju aldrig.
Lokal har vi spånat på o det lutar väl åt att vi ska höra oss för på en " restaurang" o att vi ska låta dem fixa allt med mat o servering. Men eftersom vi bor där vi bor vill man ju inte att allt ska komma ut....ni vet alla känner alla...