• Svar på tråden JULI - 2010 del2
  • idajohanna82
    kullaberg skrev 2009-06-30 09:52:55 följande:
    Brunnbygård och TuristhotelletVilket hade du valt av dessa?
    (det funkar inte att svara på inlägg från min dator tydligen... Så jag får citera istället)

Jag hade absolut valt turisthotellet!! Det ligger jättemysigt, stället är charmigt och Mölle är jättecharmigt (har dock ej varit inne på varken turisthotellet eller Brunnby gård...)Om gästerna inte vill betala de extra hundralapparna så finns ju billigare boende! Brunnby gård ligger vid vägen... är ett gammalt ålderdomshem mm... Men vet ej, det kanske är jättemysigt innuti? En fördel med Brunnby gård är ju att det ligger nära kyrkan... Inom häst-och-vagn-avstånd! Men jag hade ändå tagit Turisthotellet.
  • periwinkle

Idag har m2b bokat lokal, wohoo! Det blir en bygdegård, kändes praktiskt eftersom vi kan ha lokalen ordnad utan att ha bundit upp hos på någon cateringlösning eller liknande. Kyrka får vi inte boka förrän i november (just det här året tycker jag faktiskt att det är logiskt, kyrkomötet bestämmer ju först i oktober hur de ska göra med vigselrätten), men den här gården ligger bra till för båda de kyrkor som vi är intresserade av.

Känns extra bra att ha den bokad eftersom jag kommer ha extremt mycket att göra hela juli (ingen industrisemester här inte! ), och antagligen inte kommer hinna göra ett jota.

• kullaberg
    idajohanna82 skrev 2009-07-01 23:43:57 följande:
    (det funkar inte att svara på inlägg från min dator tydligen... Så jag får citera istället)Jag hade absolut valt turisthotellet!! Det ligger jättemysigt, stället är charmigt och Mölle är jättecharmigt (har dock ej varit inne på varken turisthotellet eller Brunnby gård...)Om gästerna inte vill betala de extra hundralapparna så finns ju billigare boende! Brunnby gård ligger vid vägen... är ett gammalt ålderdomshem mm... Men vet ej, det kanske är jättemysigt innuti? En fördel med Brunnby gård är ju att det ligger nära kyrkan... Inom häst-och-vagn-avstånd! Men jag hade ändå tagit Turisthotellet.
    Ja, vi är inne på det också Brunnbygård är dock mysigt inuti, festlokalen är i en gammal lada, med synliga träbjälkar mm men Turisthotellt känns ändå mer "vi", så det blir det nog. Vi väntar dock på lite svar angående en del detaljer innan vi bestämmer oss, men som sagt, det lutar åt det.
    "Problemet" med Turisthotellet är att alla rummen måste bokas, så om folk inte vill bo där, så åker vi ändå kostnaden för rummen... Men jag tror nog vi kan fylla hotellet, det är bara 14 rum, så det bör gå.

Nu åter till skuggan och en kall kaffelatte innan man smälter bort i värmen
  • Gotlandstös

Oj redan beställt o fått ringar..... Det får bli nästa år för våran del. Allra helst för mig som pendlar i vikt som jag gör. Vågar inte beställa nån ring nu.

• källerudd
    Gotlandstös skrev 2009-07-02 15:37:06 följande:
    Oj redan beställt o fått ringar..... Det får bli nästa år för våran del. Allra helst för mig som pendlar i vikt som jag gör. Vågar inte beställa nån ring nu.
    Vi kommer oxå att beställa ringa först nästa år..

Har en fundering angående inbjudningar...suttit och trixat lite med under dagen, och fick ihop en jätte söt ask inbjudan...men hur gör man för att skicka en sådan??? Går det ens..den blev väl ca 5 cm hög dessutom. men blev väldigt nöjd :S Någon som har någon idé på hur man kan genomföra det??
  • Tokisen

har du nån bild på den, för det lät ju väldigt intressant.

• källerudd

nä det har jag inte hunnit med...men kanske kan ta en nu...är ju bara en "skiss" typ inte helt färdig inbjudan

• källerudd

Nu ligger det bilder i galleriet...Är som sagt inte helt färdig med utformningen, men ungefär så där...

• Tokisen

Det va ju fräckt och fiffigt, hur man ska skicka det kan ju bli värre om ni inte bara sätter på frimärke direkt på boxen och skickar den som den e.
    Annars har jag inga ideer tyvärr.
    Men väldigt fint va d iallafall.

Svar på tråden JULI - 2010 del2