JULI - 2010 del2
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
Nu var det dags för en ny tråd!
Här samlas alla vi Juli-brudar och kan ge råd och tips inför nästa års fantastiska bröllop som väntar oss.
Våran gamla tråd
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3309246.html
everton: härligt att ha ringen klar. Själv skullke jag ha så svårt att bara se på den och inte ha den på mig varje dag så lika bra att vi inte fixar den än på ett tag.
Får man se en bild på den måntro?
Hej!
Vet inte om jag direkt hör hemma här då vi inte bestämt när bröllopet ska stå. Men jag är så sjukt sugen på att gifta mig i juli nästa år, måste bara försöka få med sambon på idéen
Jag och min sambo var och kikade på förlovningsringar igår.. Kul! Men väldigt svårt... Saken är den att varken jag eller han tyckte att ringarna passa bra, och såg fina ut på våra fingrar!! Ha ha.. Är det bara för det är ovant?? Då vi båda aldrig har bärt ring förut. Eller kan det vara så att modellen inte passa oss?? Då vi bara provade raka, breda och hårda ringar då det är det vi vill ha... Hmm??
men åh. Jag får liiiite panik över att ni alla (?) verkar ha kommit så himla långt i planeringen. Vi har varken kyrka, festlokal, ringar eller gästlista än
voine voine.
Fru Indosaurie skrev 2009-06-29 06:48:16 följande:
Hej tjejer!
Vi var och tittade på en annan lokal i lördags, och nu har vi svårt att bestämma oss. Båda är jättefina, kostar ungefär lika mycket. Men den ena verkar ha lite mer erfarenhet av det hela och utsikten där är helt fantastisk. Den andra är dock lite billigare att bo på för våra gäster (båda ställen är hotell och vi tänkte erbjuda våra gäster att bo där och så har vi presentöppning på söndag förmiddag). Nu kan vi tyvärr inte betala boendet för våra gäster så de får betala själv om de vill stanna över. Dom måste dock inte bo på detta hotell utan kan välja billigare Bed&Breakfast i närheten om de önskar. Men så klart vill vi att så många som möjligt ska kunna sova på det hotellet vi är på.
Så nu kan vi inte riktigt bestämma oss. Ska vi gå på det med fin utsikt som känns lite bättre, men "riskera" att en del av våra gäster väljer att sova på billigare alternativ.
Eller ska vi ta det som kändes helt ok, där vi tror att fler kanske har råd att stanna över?
Det skiljer sig ca 500 kr per natt i pris för ett dubbelrum mellan dessa två ställen.
Vad hade ni gjort?
Oj det är ett svårt val, men tror ändå jag hade gått på det som kändes bra för er del. det är ju ändå eran dag...och bara för att ni tar det billigare alternativet är det ju ingen garanti att era gäster väljer att bok just där...eller hur?
Men det är svårt jag håller med...
Jag har oxå ett dilemma...jag är ju inne på att vi ska gifta oss den 28 juli nästa år (en onsdag), min sambo är väl lite emot det och tänker på att det kanske blir svårt för vissa gäster som ev skulle behöva ta ledigt två dagar eftersom de måste övernatta osv...pratade med mamma i helgen som oxå tyckte det vore dumt att gifta sig mitt i veckan..Nu är jag jätte osäker på hur vi ska göra, vill ju att så många som möjligt ska komma :S och om vi nu ska byta vilken helg ska vi då ta??? =(
ja själv sitter man också i datum-dilemma. vi har ju kvar bokningen på första stället 3e juli. men nu med det stället vi ska åka och titta på så hade dem fortfarande både 3e och 31 juli(som vi tänkte från början) ledigt...så är lite dilemma då det är för och nackdelar med datumen.