Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010

Precis så jag känner jag med. Nu är det verkligen på riktigt! Nu är det bokat.
    Alla andra förberedelser jag gjort innan är bara sånt jag suttit och gjort för mig själv framför datorn, nu är det andra inblandade och det är på riktigt!

Var hos frisören för klippning och lite sånt igår och kunde inte låta bli att ta upp det kommande bröllopet. Frågade lite om håruppsättningar och smink och sånt.

Antingen kan jag sminka mig och fixa håret hos min vanliga frisör och sedan fixa naglarna "separat" på nagelsalong. Eller så har Mist ett "bröllopspaket" för 3000:- med hår, smink, naglar, ögonbryn och rådgivning. Där ingår även brudgumsmake, men tveksamt om jag får med "maken" på det

Egentligen hade jag tänkt att fixa naglarna dagen innan för att spara tid, då det nog kommer ta tid så det räcker med hår och make. Återstår att se hur jag ska göra...

• Martinaa

Jag har nog tänkt att vi ska fotograferas innan vigseln, men jag vill nog ha lite "kompletterande" fotografering efteråt också, men inte för länge så gästerna får vänta. Enligt denna tråden www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3487803.html angående vad som gäst tycker är bra och dåligt, så är det flera som svarat att det är drygt att vänta på ett brudpar som fotograferas, och det kan jag ju förstå.
    Så därför vill jag ha "huvudfotograferingen", eventuellt i studio och så INNAN vigseln, men sedan lite kompletterande utomhusbilder vid och utanför kyrkan efter vigseln som nygifta. Jag har tur som har en bror som är duktig fotograf så jag ska be honom fotografera, så slipper jag betala en yrkesfotograf flera timmar för jobb både före och efter. Min bror fotade min andra brors bröllop förra året så det är nog inga problem. Däremot ska vi nog anlita en "riktig" fotograf innan vigseln för lite studiobilder och så.

• Martinaa

Superfin!! Precis en sån som jag själv kan tänka mig!!

• Martinaa

Jag ska nog vänta med att beställa, för att jag är rädd att jag kommer hitta nån annan och ångra mig :P Det är ju trots allt ett tag kvar

• Martinaa

Fröken Strössel skrev 2009-07-17 18:32:30 följande:

Martinaa skrev 2009-07-17 18:24:46 följande:
    Du har så rätt, men man blir ju så ivrig
    Va? Näääähä... Inte jag!

*visslar och täcker diskret över alla vigselprogram och festprogram som jag redan nästan gjort klart samt håller händerna för att gömma hemsidan jag redan fixat som komplement till inbjudningarna*

• Martinaa

Välkommen hit Johi, du har kommit helt rätt! :)

Vi sitter i samma båt då, du och jag. Vi ska också gifta oss den 15 maj och vi har heller inte berättat för någon ännu, bara närmaste familjen.

• Martinaa
    johi77 skrev 2009-07-18 21:19:07 följande:
    Denna djungel av brudklänningar - är det någon som har bra tips på sidor på nätet där man kan spana runt?Jag har fått för mig att jag vill ha en enkel klänning med halterneck men jag tycker det mesta är axelbandslösa klänningar och det passar inte mig.... tyvärr...
    Välkommen in i kinaklänningstråden!
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3431288.html

Annars är det bara att börja springa runt i butiker där du bor som säljer klänningar, eller kika på blocket!
  • Martinaa
    johi77 skrev 2009-07-19 21:23:09 följande:
    Jag måste vara trög men vad menas med en kinaklänning? *blossande kinder*
    Hehe, inget att skämmas för!
    Kinaklänningar är klänningar som beställs från Kina helt enkelt, ofta specialsydd för just dig och dina mått. Mycket billigare än i butik i Sverige. Länkar till olika företag och så hittar du i tråden jag länkade till!
  • Martinaa

Vi hade gärna tagit 7 juni eftersom det är vårs årsdag. Dock infaller den på en onsdag nästa år :P 15 maj duger nästan lika bra!

Svar på tråden MAJ 2010