Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010

Gah, har legat hela morgonen och grubblat på bröllopsdagen, haha. Det JAG hade tänkt ska hinnas med denna dag är:

Hår + smink
    Fotografering hos fotograf i studio, ca 1 timme
    Fotografering ute på stället av min bror, 2 timmar??
    Vigsel kl. 16

Transport till vigselplatsen tar ca 30 minuter. O nån gång måste man ju hinna käka under dagen också. Får väl äta i bilen på väg ut, med ett stort lakan i knät för att inte spilla på mig, för att spara tid, haha.

Hur dags måste man vara hos frisören tro? Hur lång tid kan det ta där? Det hade ju varit skönt att slippa gå upp i ottan och vara någorlunda utvilad den här dagen. Fast det spelar väl ingen roll, jag kommer antagligen inte sova en blund den natten ändå!

Angående sova med eller utan m2b har vi väl inte riktigt tänkt på. För HANS skull så är det kanske bäst att sova själv, då jag nog kommer vara ett sånt nervvrak som ska ligga och tjöta, vrida och vända på mig halva natten. För min del vill jag nog ha honom där...

• Martinaa
    l8ol skrev 2009-08-07 10:17:31 följande:
    Hej!Jag sällar mig till eran skara. Datumet är bestämt till 22/5 2010 kl 15. Mer än så kan jag inte berätta ännu ;)
    Välkommen hit!

Det med ringen vid fotografering har jag inte heller tänkt på. Hade ju helst tagit på den första gången i kyrkan, men antar att vi får fuska lite då... Fotografering efteråt hinner vi nog inte med, och vad jag hört så är det trist för gästerna när brudparet försvinner iväg för fotografering allt för länge. Man får ha ett bra värdpar/toastmasters som ordnar med lite skoj för dem så länge i så fall! :)

Nähäpp, sista semesterdagen idag, så nu ska jag ut och njuta av solen! Hej så länge!

//Tina
  • Martinaa

Hehe, ja lyckligheten tror jag inte är några problem denna dag!

Jag vill främst fotograferas innan vigsel pga tid som jag sa (skulle känna mig jättestressad om jag visst att massa folk väntade på oss) MEN också för att innan vigseln är sminket som fräschast också. Eftersom jag med STOOOR sannolikhet kommer grina som en stucken gris på bröllopet så vill jag inte bli fotad efteråt med rödgråtna ögon, haha.

Häpp, nu måste jag fixa mig inför grill-och badkväll! Ha det toppen i solen ikväll alla brudar!

• Martinaa

Moon River skrev 2009-08-08 19:25:33 följande:

Vattenfast mascara är ett måste om man inte vill se ut som en panda efter vigseln! Glöm inte det
    Idag har jag hittat perfekta saker till bröllopet t.ex dekorationer, glas etc. Men det känns dumt att köpa det nu när det är såå lång tid kvar. Hur tänker ni angående sånt?
    Jag tänker som så att det ju bra att dela upp kostnaderna lite Om jag hade varit säker på att jag ska använda dem och inte kommer ångra mig om nån månad så hade jag nog börjat köpa lite nu. Det kommer kosta mycket sista månaden ändå!

Självklart kommer det vara vattenfast smink för hela slanten, men även om man inte har svarta ränder på kinderna, så kommer ögonen vara något röda. Min bror gifte sig med en "lipsill" förra året, och när hon vände sig om i kyrkan var hon alldeles rödgråten. Det kan ju ta en liten stund innan det går över :P
  • Martinaa

Hej Lilleke! Du är välkommen hit så länge ändå! Bröllopsnerver finns det gott om här inne
    Jag hejjar på att det blir den 15 maj nu då, det är vårt datum!

• Martinaa

Obs! Följande inlägg får ej läsas av CiaLovesAndreas, då det finns risk för onödig stress

Testade att skriva ut festhäftet ikväll. (Härifrån kan Cia läsa hyfsat riskfritt...) Det är inte klart, men kunde inte hålla mig och jag ville se på ett ungefär hur det kommer se ut. Har gjort lite ändringar och har en blank sida i början av häftet där jag inte vet vad jag ska lägga in. Det enda som finns där nu är vår förlovningsannons.
    Då kläcker min kära fästman den geniala idén om en tidslinje, där man kan skriva ut olika datum och händelser i våra liv, tex träffades första gången, började dejta, blev ihop, flyttade ihop, förlovade sig, frieri osv... Så kan man lägga in lite bilder och sånt!
    Han blev jätteglad (och nog lite stolt) för att han nu faktiskt bidragit med något också, eftersom det är jag som gjort allt annat typ!
    Det riktigt kliar i fingrarna att få börja göra tidslinjen, men får nog vänta till imorgon för nu måste jag gå och lägga mig! Semestern är slut så det är upp o jobba imorgon!

Gonatt på er!

• Martinaa

Hehe, ni drömmer bröllop redan. Det har nog inte jag gjort...än. Eller vänta nu. Eller nä, det var nog inte om vårt bröllop utan om min bror (som gifte sig för över tio år sedan...).

Har just kommit in från en rejäl motionspromenad/joggingtur med en kompis. Tur vi hann ut innan spöregnet som smattrar mot rutan här just nu! Nu är det banne mig på tiden att börja försöka komma i form! Ska bara försöka hålla uppe det också, så det inte rinner ut i...snön! :P

Snuttfia:
    Vad perfekt med sambons syster till toastmadame! Känns ju tryggt att ha ett "proffs" till att ta hand om festen! Vårt värdpar är "oskulder" på sånt här, då ingen av dem varit på ett bröllop i vuxen ålder. Jag är dock inte så orolig, utan tror det kommer bli finfint ändå! Jag ställer inte så stora krav på dem, de ska hälsa folk välkomna och så, och presentera när folk vill hålla tal eller ha en lek. De har dock erkänt för min sambo att de är lite nervösa för att det måste bli bra då jag skulle vara lite "bridezilla", haha. Jag har dock försökt lugna dem att sååå illa är det faktiskt inte!

Oj, bäst att stänga av datorn nu, nu åskar det också!

Go kväll!

• Martinaa

Johi:
    Vad roligt att ha berättat för föräldrarna! Och vilken tur för dig ang solist! Just det där med solist i kyrkan är vårt största problem just nu. Vi känner ingen som kan sjunga solo. Hade ju varit roligast om det var någon man kände, men annars får man försöka ragga upp någon via kompis kompis (kompis?).

• Martinaa

Snuttfia:
    Nä va trist... Håller tummarna för dig!

Vet inte vart du skulle bokat festlokal nu, men var på bröllop nyligen på Ellagården ute i Viared. Ett tips om det skulle skita sig med det andra stället. Jättebra lokal och där har de restaurang också, så de fixar maten på plats.
    Lycka till!

• Martinaa

Cia:
    Håller självklart stenhårt!
    Så du hittade en ny tiara sen? Vad bra! Vad blev det för någon och vart köpte du den? Jag har inte börjat kolla så mycket i affärer på sånt alls faktiskt. Jag är helt inne i trycksakerna för det mesta (för det går ju göra framför datorn, samtidigt som man BT-surfar, haha). Sitter och pillar och justerar i festhäftet, fast det är lååång tid kvar att göra det... men jag tycker det är så roligt!! :)

Har även ett, i stort sett, klart barnhäfte med pyssel, korsord och teckningar att färglägga!

Dags o nanna. Sov gott!

Svar på tråden MAJ 2010