• novemberbrud2009

Vad kostar er fotosession?

och vad ingår i det priset?

• Svar på tråden Vad kostar er fotosession?
  • J D
    camilla 32 skrev 2009-07-26 17:20:49 följande:
    fast jag vet en hel del som inte tar upp det i deklaretaionen.Skatteverket får ju knappast nys om att det inte är betalt Finns ju inte ett brudpar som anlitat en hobbyfotograf som anmäler det till skatteverket
    Nej, men det finns moderatorer här som är mkt bra på att snoka och dessutom jurister by day så om jag var ni och skattefuskade så skulle jag passa mig väldigt noga för att prata om det här iaf.

• WACOM

Prisis Camilla 32 = SVART JOBB
    Sedan finns det en grupp som hetter Svenska fotogruppen
    som tycker om hobby fotografer jag var att det finns två här på bt som jagar svart jobbare

// Wacom

camilla 32 skrev 2009-07-26 17:20:49 följande:

fast jag vet en hel del som inte tar upp det i deklaretaionen.Skatteverket får ju knappast nys om att det inte är betalt Finns ju inte ett brudpar som anlitat en hobbyfotograf som anmäler det till skatteverket
  • camilla 32

fast nu är ju inte jag svartjobbare. Sa att jag vet en del som jobbat svart.

• ConnyD

svenska fotogruppens arbetsmetoder ger jag inte mycket för, med skrämselpropaganda försöker de få hobbyfotografer att sluta. hot om skattemyndigheten biter inte när man själv har bättre koll än de har.

• J D
    camilla 32 skrev 2009-07-27 21:43:15 följande:
    fast nu är ju inte jag svartjobbare. Sa att jag vet en del som jobbat svart.
    Vad trevligt! Man kan nämligen upplysa skatteverket om branscher som behöver granskas närmare. Så om jag kan få fram vilken stad du kommer (genom att googla på tidigare inlägg du har skrivit här) kan jag t.ex. tipsa skatteverket om att de bör granska hobbyfotografer i e.g. den staden. Det är ju inte jättesvårt att googla sig fram efter sådana heller .
  • Essovich

men gud vad är detta för tråd....kanske läge att avsluta den eller??

• Ex animo

Hhmmm....var tog svaret till novemberbrud vägen???? Hade gärna oxå velat veta =/ (mycket snack om annat!)

• Comfortably numb

tror inte man jobbar som fotograf, konsnär elle r liknande om det inte är en passion! med tanke på hur vårt bröllopsalbum blev så syns det att det lagts ner enormt mycket tid från fotografens sida, och de måste väl ta mer betalt om de ska kunna betala hyra, utrustning osv. de borde ju egentligen kunna lägga mer tid på bröllopen då de inte har ett annat jobb att hålla koll på...

camilla 32 skrev 2009-07-22 14:45:43 följande:

och f skattebevis tänker jag inte skaffa. Man kan vara väldigt seriös ändå. Man betalar ju skatten på det man gjort.Har ett heltidsjobb men vill även syssla med det jag älskar att göra. Tror att det kan bli bättre många gånger när man har passion för det man gör. Och lägger ner jättemycket tid på en bröllops session. Vet många fotografer som fotograferar för att de är deras jobba bara. Och gör inget extra alls.
  • Rosenpetunia

Vi betalade 5800 kr. för två timmar, bilderna togs under vigseln och efter vigseln. För det fick vi väldigt många bilder (nåt mellan 100-200 st., minns inte exakt för det är ett tag sedan ) på cd, både låg- och högupplösta. Helt klart värt varenda öre

• Emmas syster

Ni som skriver högupplösta bilder på skiva
    vad är det ni får då?

lite nyfiken

Om det är obehandlade jpg eller rawfiler eller om det är färdigredigerade filer

Är de på 0,5 - 1 MB eller om de på 10-15 MB per st?

Är det på CD eller på DVD?

Svar på tråden Vad kostar er fotosession?