Vad kostar er fotosession?
och vad ingår i det priset?
och vad ingår i det priset?
Prisis Camilla 32 = SVART JOBB
Sedan finns det en grupp som hetter Svenska fotogruppen
som tycker om hobby fotografer jag var att det finns två här på bt som jagar svart jobbare
// Wacom
camilla 32 skrev 2009-07-26 17:20:49 följande:
fast nu är ju inte jag svartjobbare. Sa att jag vet en del som jobbat svart.
svenska fotogruppens arbetsmetoder ger jag inte mycket för, med skrämselpropaganda försöker de få hobbyfotografer att sluta. hot om skattemyndigheten biter inte när man själv har bättre koll än de har.
men gud vad är detta för tråd....kanske läge att avsluta den eller??
Hhmmm....var tog svaret till novemberbrud vägen???? Hade gärna oxå velat veta =/ (mycket snack om annat!)
tror inte man jobbar som fotograf, konsnär elle r liknande om det inte är en passion! med tanke på hur vårt bröllopsalbum blev så syns det att det lagts ner enormt mycket tid från fotografens sida, och de måste väl ta mer betalt om de ska kunna betala hyra, utrustning osv. de borde ju egentligen kunna lägga mer tid på bröllopen då de inte har ett annat jobb att hålla koll på...
camilla 32 skrev 2009-07-22 14:45:43 följande:
Vi betalade 5800 kr. för två timmar, bilderna togs under vigseln och efter vigseln. För det fick vi väldigt många bilder (nåt mellan 100-200 st., minns inte exakt för det är ett tag sedan ) på cd, både låg- och högupplösta. Helt klart värt varenda öre
Ni som skriver högupplösta bilder på skiva
vad är det ni får då?
lite nyfiken
Om det är obehandlade jpg eller rawfiler eller om det är färdigredigerade filer
Är de på 0,5 - 1 MB eller om de på 10-15 MB per st?
Är det på CD eller på DVD?