• mindag2009

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

Har varit medlem nu i ca 12 timmar och jag har tappat hakan ett antal gånger redan efter alla betalbröllop, folk som ska ta betalt för att folk ska sova i lokalen man ska ha festen i och betalbarer!

Nej, denna tråd är för oss som VILL spendera pengar på sitt bröllop. Som vill att dagen ska bli så perfekt som möjligt! Inte att man ska vrida och vända på varje liten krona. Här pratar vi om så kallade Lyxbröllop!
    Så finns det någon mer än jag som inte vill äta på papp-tallrikar eller ens skulle komma på tanken att ta betalt av sina gäster?

Så tjejer ni som vill prata lyx och flärd skriv här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 12:07
    Snälla ni som bara vill komma in och kasta skit. Gör inte det! Vi kommer ju inte in i budget trådarna och öser skit?

Så de som vill planera bröllop skriver i denna tråd, annars är det OT och OT kommer att anmälas!

• Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop
  • Pentan

Oj då, hoppas hon fick en bra bröllopsdag iallafall!!

mindag2009 skrev 2009-06-17 11:49:16 följande:
    Ja jag är nära vän med henne och hon sa faktiskt att jag skulle akta mig för att bli medlem här! För vissa är verkligen inte snälla.
  • Pentan

Ja pianister ska vi självklart ha - men vill gärna ha lite sång oxå! Ska grunna vidare

mindag2009 skrev 2009-06-17 11:52:23 följande:
    Opera är inte riktigt min grej men kan ni inte ha två som spelar på flyglarna?Vi har faktiskt inte bestämt vad vi ska ha för musik ännu. Vi ska sätta oss ner faktiskt i helgen med några musiker och planera!Detta är mitt stora problem det med, vad ska man ge gästerna????Har också världens idé torka.
  • mindag2009
    Pentan skrev 2009-06-17 11:56:22 följande:
    Oj då, hoppas hon fick en bra bröllopsdag iallafall!!
    Hennes dag var underbar

Vad har ni mer kvar att göra?
    Vi har massor. Det vi är mest oroliga för är bordsplaceringen:-S
    Direkt jag tittar på listan med de inbjudna får jag kalla kårar på ryggen.
    Kan du komma på något bra sätt att göra?
  • giz83
    mindag2009 skrev 2009-06-17 12:01:28 följande:
    Hennes dag var underbar Vad har ni mer kvar att göra?Vi har massor. Det vi är mest oroliga för är bordsplaceringen:-SDirekt jag tittar på listan med de inbjudna får jag kalla kårar på ryggen.Kan du komma på något bra sätt att göra?
    ett tips...

om du inte vet om folk riktigt känner varandra från vardera släkt så försök att inte dela på de utan sätt de så att de sitter med "sin" sida av släkterna...och vänner kan ni sätta tillsammans...

men vet ni att ni har någon som pratar mycket och är social så sätt den/dem vid personer som kanske inte är så pratglada....

jag har försökt att sätta släkt med släkt och vänner me vänner...men vid honnörsbordet kommer det att vara hans och mina föräldrar endast.

det känns bäst så.

hur ser det ut för er? har ni många gäster? eller är det många som känner varandra?

om du ger mig en lista på hur folk känner varandra så kan jag göra en skiss om du vill?!

*kärleken är evig*
  • Im yours

Hej på er!

Ny dag, och nya möjligheter. Hmmmm..... favors till gästerna. Jag såg att det fanns "paket" innehållande bubbeldricka, o god choklad att köpa på någon utländsk sajt. Men nått sånt kan man säkert fixa inom vårt lands gränser oxå.

Jag tror hur som helst på något som används/inmundigas i samband med bröllopsfesten.

Vi funderar även på att sätta ihop bilder, o klipp från vårt bröllop i en cd.skiva. Skivan får gästerna tills m tackkort.

Det vi vill värna om är att våra gäster känner sig varmt välkomnade o ompysslade. Idén med fria resor + aktiviteter för tillresta gäster känns bra, för de som har bröllop i storstan.

Hur länge stannar era långväga gäster i Sverige?

Vi får väl ställa till med snögrottstävling, snöbollskrig. Skid/pulk åkning med många pauser och varmt att dricka

Min blivande spelar piano som en gud. Iaf hemma där flygeln står. Man kunde kanske önska att han spelade något vackert för mig under vigsel/fest Jag fundera på att göra en imitation på Miss Li.s fantastiska Allsång på Skansen- uppträdande. Jag spelade piano en gång i tiden, m i det här fallet blir det till att improvisera. Det skulle vara hur kul som helst.

• ario

VET DU VAD, jag köpte min klänning på blocket och kommer ha lyx bröllop för 350 pers!

om nån vill sälja en brudklänning för 70% billigare, då är man smart o köper den;P

man kan vara ekonomisk o ha råd samtidigt:P

mindag2009 skrev 2009-06-17 11:48:08 följande:
    Det är ett lyx-bröllop om det känner det så.Jag kanske skrev det väldigt klumpigt i TS men jag menar att här kan vi prata som inte måste köpa våran sprit i tyskland, ta betalt av gästern,köpa klänning på blocket osv.Vi som vill spendera pengar på den lyckligaste dagen i ens liv.*hoppas att du förstår vad jag menar*
  • Villemoa

Men vaddå, kan man inte få sitt drömbröllop om man inte köper en alldeles sprillans ny klänning för flera tusen? Man kan faktiskt få sitt drömbröllop oavsett hur mycket pengar man spenderar, det blir väl inte mer än vad man gör det till.

Vad mig anbelangar så skiter jag faktiskt fullständigt i hur mycket pengar folk lägger ner på sina bröllop, det viktigaste är väl ändå att de som gifter sig blir gifta och nöjda över en av de viktigaste dagarna i livet eller är jag helt ute och cyklar nu??

• BlomAnna
    Villemoa skrev 2009-06-17 13:14:41 följande:
    Men vaddå, kan man inte få sitt drömbröllop om man inte köper en alldeles sprillans ny klänning för flera tusen? Man kan faktiskt få sitt drömbröllop oavsett hur mycket pengar man spenderar, det blir väl inte mer än vad man gör det till. Vad mig anbelangar så skiter jag faktiskt fullständigt i hur mycket pengar folk lägger ner på sina bröllop, det viktigaste är väl ändå att de som gifter sig blir gifta och nöjda över en av de viktigaste dagarna i livet eller är jag helt ute och cyklar nu??
    Nej du är nog en av få som är inne och cyklar så att säga. Jag håller med du

De flesta verkar bara vilja skyrta om hur mycket pengar de har råd att lägga på sina bröllop, hur mycket deras föäldrar finansierar etc tvivlar på att äktenskapet blir lyckligare bara för att bröllopet kostade 200 000 än om det kostade 10 000 det är löftena man ger till varandra som är det viktigt...något som är lätt att glömma i all bröllopshysteri.
  • Villemoa

Håller helt och hållet med dig
    För mig skulle det vara idioti att betala x antal hundra tusen kronor även om jag hade så mycket pengar att jag kunde bada i dem.

BlomAnna skrev 2009-06-17 13:22:46 följande:
    Nej du är nog en av få som är inne och cyklar så att säga. Jag håller med du De flesta verkar bara vilja skyrta om hur mycket pengar de har råd att lägga på sina bröllop, hur mycket deras föäldrar finansierar etc tvivlar på att äktenskapet blir lyckligare bara för att bröllopet kostade 200 000 än om det kostade 10 000 det är löftena man ger till varandra som är det viktigt...något som är lätt att glömma i all bröllopshysteri.
  • BlomAnna
    Villemoa skrev 2009-06-17 13:26:56 följande:
    Håller helt och hållet med dig För mig skulle det vara idioti att betala x antal hundra tusen kronor även om jag hade så mycket pengar att jag kunde bada i dem.
    Ja verkligen! Bröllopet är en enda dag av ens liv, löftena man avger ska vara alla livets dagar...det borde vara det som står i fokus... Men du och jag kanske är konstiga
Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop