• mindag2009

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

Har varit medlem nu i ca 12 timmar och jag har tappat hakan ett antal gånger redan efter alla betalbröllop, folk som ska ta betalt för att folk ska sova i lokalen man ska ha festen i och betalbarer!

Nej, denna tråd är för oss som VILL spendera pengar på sitt bröllop. Som vill att dagen ska bli så perfekt som möjligt! Inte att man ska vrida och vända på varje liten krona. Här pratar vi om så kallade Lyxbröllop!
    Så finns det någon mer än jag som inte vill äta på papp-tallrikar eller ens skulle komma på tanken att ta betalt av sina gäster?

Så tjejer ni som vill prata lyx och flärd skriv här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 12:07
    Snälla ni som bara vill komma in och kasta skit. Gör inte det! Vi kommer ju inte in i budget trådarna och öser skit?

Så de som vill planera bröllop skriver i denna tråd, annars är det OT och OT kommer att anmälas!

• Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop
  • MW 090829

Tackar också för denna tråd! Måste läsa ikapp lite.

• mindag2009

EM ikström skrev 2009-06-17 14:09:00 följande:

För mig är lyx att inte behöva tänka på exakt vad allt kostar. Man måste inte välja det billigaste av allt osv. Jag har faktiskt ingen större koll på hur mycket det kommer att bli, men det blir inga fantasisummor. Man har ju ett ekonomiskt sinnelag och kan inte få allt om man inte vill nolla alla konton.Vi betalar större delen själva. Mina föräldrar bidrar med en del. Det är pengar som är "över" på kontot. Har inte behövt ta några sparpengar. Men som sagt, vi lägger oss på en nivå där vi inte behöver nolla kontot. Det är bara en dag (för oss).
    Vi åker till Thailand, till vårt hus som äntligen kommer att vara klart. Sen så finns vår son där så då ska vi "umgås" med han!
  • mindag2009

MW 090829 skrev 2009-06-17 14:28:09 följande:

Tackar också för denna tråd! Måste läsa ikapp lite.
    Välkommen hit
  • JS76JS

tycker också att denna tråden verkar trevlig. Vi vill inte heller att gästerna ska äta på papptallrikar =)

• ario

den enda som spelar dum är ju du!!

mogna först människa!!

mindag2009 skrev 2009-06-17 13:07:32 följande:
    Oj vad många som ska haka upp sig på små saker.Tänk helheten och spela inte dum!
  • Bambi76
    ario skrev 2009-06-17 16:22:12 följande:
    den enda som spelar dum är ju du!!mogna först människa!!
  • Krysmynta

...säger det i denna tråden också...mindag2009 är en påhittad karaktär...en känsla jag fick direkt när jag började läsa trådarna hon/han figurerar i...Lite synd eftersom hon/han ger dem som har det gott ställt och vill lägga mycket pengar på sitt bröllop dåligt rykte...

• ario

har anmällt henne redan, jag misstänke också att det är en fejk person!

anmäll henne så bli vi av med oseriösa människor!!

Krysmynta skrev 2009-06-17 16:26:22 följande:
    ...säger det i denna tråden också...mindag2009 är en påhittad karaktär...en känsla jag fick direkt när jag började läsa trådarna hon/han figurerar i...Lite synd eftersom hon/han ger dem som har det gott ställt och vill lägga mycket pengar på sitt bröllop dåligt rykte...
  • SunsetDec

Ja lite synd e det ju med folk som har för mycket fritid, men som socialt experiment är det kanske intressant, för trollet fick väldigt mycket uppmärksamhet på bara ett par dagar genom att trycka på rätta knapparna hos oss seriösa planerare.

• Aleta

Om du vill ha handgjorda chokladpraliner och har råd så är Emanuel Andréns praliner ur kollektionen Evolution det absolut godaste du kan få tag på i världen - jag lovar!
    De var så goda att jag kunde känna smaken av dem i två dagar efteråt.
    www.emanuelandren.se/boxlist.asp
    De kostar 30:- styck. Lådan var svindyr, så den skulle jag skippa, den går ju ändå inte att äta.

Pentan skrev 2009-06-17 11:47:05 följande:
    Ok vad tycker ni?Favors till gästerna:Silveraskar (ej äkta silver - nysilver) med dragerade mandlar, en liten lapp med historiken bakom gåvan med just mandlar.EllerSmå askar (pillerpurk) med små fräscha mintpastiller. En ask för män och en för kvinnor. EllerHandgjorda chokladpralinerEller eller eller... Ideé torka!
Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop