• mindag2009

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

Har varit medlem nu i ca 12 timmar och jag har tappat hakan ett antal gånger redan efter alla betalbröllop, folk som ska ta betalt för att folk ska sova i lokalen man ska ha festen i och betalbarer!

Nej, denna tråd är för oss som VILL spendera pengar på sitt bröllop. Som vill att dagen ska bli så perfekt som möjligt! Inte att man ska vrida och vända på varje liten krona. Här pratar vi om så kallade Lyxbröllop!
    Så finns det någon mer än jag som inte vill äta på papp-tallrikar eller ens skulle komma på tanken att ta betalt av sina gäster?

Så tjejer ni som vill prata lyx och flärd skriv här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 12:07
    Snälla ni som bara vill komma in och kasta skit. Gör inte det! Vi kommer ju inte in i budget trådarna och öser skit?

Så de som vill planera bröllop skriver i denna tråd, annars är det OT och OT kommer att anmälas!

• Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop
  • möklintabröllop

Hallå! Mitt bröllop kostar inte massor men vi lägger ner så mycket vi kan och vill på vår dag ändå. Gästerna kommer verkligen att minnas vårat bröllop oxå.
    För att det kostar mer så är det inte alltid det vackraste och mest minnesvärda!

TullaBulla skrev 2009-06-18 10:51:21 följande:
    vi ska gifta oss i juli och lägger så mycket vi bara kan på vår dag, vill verkligen att gästerna ska minnas bröllopet. Lycka till med planering och festen i dagarna tre! :0)
  • shakynose

Som sagt, jag vet inte varför du hittar på saker, och jag vill inte vara elak mot dig på något vis. Är inte avundsjuk heller, och jag önskar verkligen all lycka till er som planerar "lyxbröllop" och jag hoppas att ni kan hjälpa varandra här på BT så att det blir så perfekt som ni vill.

Men jag tycker att det är trist om bara hälften av det ni pratar om är sant! Eller? Jag kanske har fel? Sagobröllop är ju iofs de allra bästa!

• monkay

Är väldigt enkelt att förminska en bild. Enklast är väl att högerklicka på bilden, välja redigera. Sen väljer du bild - ändra storlek...Klart! Alt är att välja snabbkommandot ctrl+W.

Ska bli jättekul att se Lars Wallin dig och klänningen!

mindag2009 skrev 2009-06-18 11:18:49 följande:
    Tjejer vad har ni tänkt att ge er m2b i morgon gåva?Till alla er som bara kommer in och förstör, ni kanske kan hjälpa mig med en sak så vi blir av med er från denna tråd.Jag har bilder på mig och Wallin när han håller på med klänningen, men bilderna är förstora så jag får inte in de i galleriet hur göra´?
  • shakynose
    mindag2009 skrev 2009-06-18 11:18:49 följande:
    Tjejer vad har ni tänkt att ge er m2b i morgon gåva?Till alla er som bara kommer in och förstör, ni kanske kan hjälpa mig med en sak så vi blir av med er från denna tråd.Jag har bilder på mig och Wallin när han håller på med klänningen, men bilderna är förstora så jag får inte in de i galleriet hur göra´?
    Du lägger in dem i "paint" och förminskar dem.
  • mindag2009
    Pentan skrev 2009-06-18 08:26:23 följande:
    Ok nu ägnar vi oss åt riktig planering!Igår fick jag hem vackra vita sidenrosor, över 10 m (girlang) som ska pryda trappräcket i slottet upp till övervåningen där vi ska vigas! Vill även tipsa om NH Nails - de ska göra mina bröllopsnaglar! De är bäst i Sthlm tycker jag!
    Har faktiskt också funderat på dom.
    I dag har jag varit förbi NK och lånat hemma deras tårt-bok.
    Och OJ vilka fina tårtor de gör.

Jag vill ha en ljuslinné grön tårta med bubbelgum rosa breda band runt!
    Ska försöka scanna in en tårta jag älskar där i från.
  • möklintabröllop

Morgongåva är självklart något som är personligt från mig till min man.
    Jag har anlitat en prisbelönt porträttfotograf (fått utmärkelser bl.a. bästa europeiska fotograf). Han har fotat fotografier till en secret-box.

• monkay

Ang morgongåva så funderar jag också på det. Är ju jättesvårt att komma på ngt tycker jag. Funderar på att köpa en upplevelse åt honom.

Jättegärna tips på morgongåvor!

• mindag2009
    monkay skrev 2009-06-18 11:25:02 följande:
    Är väldigt enkelt att förminska en bild. Enklast är väl att högerklicka på bilden, välja redigera. Sen väljer du bild - ändra storlek...Klart! Alt är att välja snabbkommandot ctrl+W. Ska bli jättekul att se Lars Wallin dig och klänningen!
    Tack så hemskt mycket. Men jag är vääääldigt oteknisk så vi ska se hur det går. Bilderna kommer in då underkvällen pga att jag är på jobbet.
    Men ska nu på lunchen scanna in skisserna på klänningen, så att ni tror mig.
    Egentligen tycker jag att det är sjukt att jag måste göra det, men men.
  • BlomAnna
    mindag2009 skrev 2009-06-18 11:29:57 följande:
    Tack så hemskt mycket. Men jag är vääääldigt oteknisk så vi ska se hur det går. Bilderna kommer in då underkvällen pga att jag är på jobbet.Men ska nu på lunchen scanna in skisserna på klänningen, så att ni tror mig.Egentligen tycker jag att det är sjukt att jag måste göra det, men men.
    Det är väl ingen som tvingar dig! Du behöver väl inte bevisa något för någon här eller? Din klänning är din klänning, de som tror på dig tror på dig de som inte gör det gör det inte.

Förstår inte varför man ska hålla på och bevisa och hävda sig hela tiden, så länge man är ärlig mot sig själv är det ju skitsamma vad andra tycker.
  • mindag2009
    möklintabröllop skrev 2009-06-18 11:28:32 följande:
    Morgongåva är självklart något som är personligt från mig till min man.Jag har anlitat en prisbelönt porträttfotograf (fått utmärkelser bl.a. bästa europeiska fotograf). Han har fotat fotografier till en secret-box.
    det har faktiskt jag också funderat på
    Men jag skulle jätte gärna vilja bli fotad bredvid sthlm stadion.
    Stadion har en stor betydelse i vårat liv så.
    Sen hade det varit riktigt häftigt att fotas bara i underkläderna mot en sådan hård och kall yta.
    Eller vad tycker ni?
Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop