• mindag2009

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

Har varit medlem nu i ca 12 timmar och jag har tappat hakan ett antal gånger redan efter alla betalbröllop, folk som ska ta betalt för att folk ska sova i lokalen man ska ha festen i och betalbarer!

Nej, denna tråd är för oss som VILL spendera pengar på sitt bröllop. Som vill att dagen ska bli så perfekt som möjligt! Inte att man ska vrida och vända på varje liten krona. Här pratar vi om så kallade Lyxbröllop!
    Så finns det någon mer än jag som inte vill äta på papp-tallrikar eller ens skulle komma på tanken att ta betalt av sina gäster?

Så tjejer ni som vill prata lyx och flärd skriv här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 12:07
    Snälla ni som bara vill komma in och kasta skit. Gör inte det! Vi kommer ju inte in i budget trådarna och öser skit?

Så de som vill planera bröllop skriver i denna tråd, annars är det OT och OT kommer att anmälas!

• Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop
  • Ida F
    JS76JS skrev 2009-06-18 20:37:45 följande:
    Vad ska ni andra i den här tråden ge till er blivande i morgongåva?
    Han ska få ett halsband från HAND, med en ring där mitt och barnens namn står.
  • passionsblomman

Jag vänder mig inte till dig. Ditt inlägg är ett exempel på ett som inte alls hör hit egentligen, för att man gör på olika sätt och hur man behagar är vare sig vad ts tycker eller står för och inte heller henes syte med tråden.

Hon ville ha en tråd om lyxbröllop för dem som VILL spendera mycket pengar.
    Det är inte en tyckartråd om att man ska bjuda utan en för dem som har flis att spendera. Hade du läst alla andra inlägg i andra trådar hade du sett det, och läser du den andra delen av trådstarten är det tämligen uppenbart. Därföer ser jag det som oslipat att ens ha med första delen av texten, då den bara är ännu ett tillfälle att uttrycka en åsikt om vad andra valt i andra trådar. Man kan starta en tråd om lyx och flärd helt fristående från papptallrikar och kuvertavgifter. Då blir saken tyclig och man har större chans att få prata om det man vill i tråden och mindre risk att reta upp folk.

Just nu skulle ts antagligen iofs säga att du viist det hör till dem som ska vara här, för vem som helst som inte är irriterad på eller ifrågasätter just henne och hennes attityder och agenda, är förmodligen välkommen för närvarande.

Vad jag tycker om kuvertavgifter etc avhandlar jag i de trådar som frågar efter det. I den här har jag stuckit ut hakan och kritiserat trådstaren för att vara dålig och påstår att ts får ta konsekvenserna av den genom de reaktioner hon själv bord kunnat förutse och undvika genom att formulera sig med mer omdöme.

Ida F skrev 2009-06-18 22:05:08 följande:

Jag vet inte om inlägget är riktat till mig eller till TS. Blir förvirrad eftersom du citerar mitt inlägg men riktar dig till TS. I vilket fall... Varför är det ena eller det andra fel. Det är inte så jag menar med mitt inlägg. Det jag menar är bara att när man skickar en inbjudan till ett bröllop tycker jag att man BJUDER på det hela (en inBJUDAN). Alltså man bjuder på middag och fest och själva vigeln - förstås. Personligen skulle jag inte gå på ett bröllop där jag förväntas betala 500-1000:- för min middag. De bröllop jag har varit på har några serverat maten på papptallrikar och det är ju inget fel med det men JAG vill inte ha det på MITT bröllop, jag har inte nedvärderat någon för det. Jag måste ju ändå få tycka och bestämma vad jag vill ha på mitt eget bröllop..eller ska alla andra tycka och tänka om det..? Det är ju jag som står för kulorna... Har varit på 10 olika bröllop i lika många bugetklasser och ALLA har varit underbara. Oavsett papper eller porslin... Och viktigast av allt så har brudparet varit nöjda med sitt bröllop.
  • JS76JS
    Emelieca skrev 2009-06-18 20:56:07 följande:
    Jag har verkligen ingen aning, skitsvårt. Gärna lite inspiration. Verkar som om det är hett med secret box för tillfället men vet inte om jag är så sugen på det, det kan han ju få nån gång ändå. Eventuellt medlemskap i någon golfklubb, men då blir det för sommaren 2010 eftersom vi gifter oss i slutet av sommaren. Någon som har nått tips på nån golfklubb(spelar inte själv nämligen)
    Jo, det verkar hett med secret box. Själv ska jag ge en secret box till min blivande och jag tror verkligen att han kommer att uppskatta det.

Innan jag bestämde mig för secret box funderade jag på att ge honom en digital fotoram med USB-minne med bilder på vårat liv tillsammans, tyckte att det vore gulligt. Tror att ett medlemsskap i en trevlig golfklubb skulle vara en bra morgongåva.
  • Ida F

Götapetter.... TS jag är ledsen om jag har varit och kluddat i din tråd. Har som sagt inte läst alla sidor - och inte alla andra trådar på BT..Skrev bara min åsikt men jag antar att det var fel också...Well..
    Nu till mitt lyx. Min mamma syr min klänning helt som jag vill ha det Hon har sytt upp klänningar för en butik i stan (sthlm) den blir så fin!! Ville bara skryta lite om det Vi ska titta på ringen också. Det finns en jättesöt liten guldsmed i här i förorten som smälter ner det guld man inte använder och tar det som grund till ringen och sen designar han ringer tillsammans med oss - underbart! Då kan jag använda min mormors vigselring och min förlovningsring precis som jag vill ha det.
    Tänkte att barnen, två töser, skulle få något som minne från den här dagen. Men jag vet inte vad. Något smycke kanske. Är det någon annan som har något bra tips?

• wiii

Tror att din klänning kommer att bli otroligt vacker mindag2009! Eller bli och bli, det tycker jag redan att den är på bilden du lagt upp.

• JS76JS

Vill bara säga en sak i den här konstiga diskussionen härinne.

Jag har både varit på bröllop där man har ätit buffe som paret har gjort själv (vissa skulle kanske kalla bröllopet för budget) till bröllop där brudparet har bjudit på ALLT som tex. hotellrum och frukostbuffe. Tror inte att det spelar någon roll hur mkt pengar bröllopsparet har lagt på bröllopet för att det ska bli ett roligt och underbart bröllop. Tycker det inte spelar någon roll hur mkt pengar man lägger på sitt bröllop, huvudsaken är väl att man känner att man har råd?

Vi har och kommer att lägga en del pengar på vårt bröllop på grund av att vi kan, ALLT är relativt. Vi kan ha vårt bröllop på en underbar herrgård och tycker att det är helt fantastiskt.

Jag och inte heller min sambo är uppvuxna med silversked i munnen, men på grund av min sambos framgångar i sin firma kan vi göra mkt av det som vi inte kunde göra under våran uppväxt som att konsumera och resa. Kan säga så här: Vi har det väldigt bra ekonomiskt (tycker jag), men på grund av detta finns det mkt avundsjuka bland folk som tycker att det är fult att tjäna pengar. Vill avsluta med att säga att allt är relativt, vi har förmodligen inte lika mkt pengar som TS men vi har mkt pengar för att vara oss.

Hoppas att mitt inlägg inte blev för krånglig och att jag inte har förolämpat någon.

• skärgårdsbröllop2010

Kära TS,
    Ville bara säga att du har fått mig att tänka om lite grann. Först blev jag ganska provocerad av ditt bröllop. Jag har också pengar att spendera men skulle aldrig drömma om att spendera i miljonklassen som du gör. Sen har denna tråd fått mig att börjat tänka att jag är lite dumsnål. Jag vill gärna ha övernattning två dagar men har inte tyckt att det varit okej eftersom jag inte vill att mina gäster ska behöva betala övernattning två kvällar (jag vill vara lite isolerat ute i skärgården). Att bjuda gästerna på boende har aldrig ens slagit mig för inget bröllop jag någonsin har varit på (inklusive frackbröllop) har bjudit gästerna på boendet. Det är en ganska osvenk tradition tror jag och det kanske är därför du råkade provocera så mycket, när du beskrev något som de flesta uppfattar som normen som ett betalbröllop. Nu börjar jag tänka att jag kanske ska bjuda gästerna på boende en av nätterna?! Jag har råd och att alla gäster lär känna varandra lite innan bröllopet är drömmen för mig! Tack för att du fick mig att utmana mina normer lite!

Däremot känner jag en viss oro för att ha ett "mer exklusivt" upplägg på bröllopet än de flesta av mina kompisar har råd till. Det är nog det som håller mig tillbaka lite. Jag vill ha mitt drömbröllop men vill inte verka som att jag "show off". Vet inte riktigt hur jag ska göra?

• JS76JS

Ida F:

Kan du inte göra något halssmycke till flickorna från din mormors gamla vigselring, eller behöver du allt guld själv?

• passionsblomman

Det är ingen som sagt att du gjort något fel. Men OM du en dag läser alla sidor, så kan det hända att du förstår vad jag menar. Till dess hoppas jag du få trevligt både här och på resten av bt. Och att ditt bröllop blir glädjefyllt på alla sätt.

Ida F skrev 2009-06-18 22:29:32 följande:

Götapetter.... TS jag är ledsen om jag har varit och kluddat i din tråd. Har som sagt inte läst alla sidor - och inte alla andra trådar på BT..Skrev bara min åsikt men jag antar att det var fel också...Well..Nu till mitt lyx. Min mamma syr min klänning helt som jag vill ha det Hon har sytt upp klänningar för en butik i stan (sthlm) den blir så fin!! Ville bara skryta lite om det Vi ska titta på ringen också. Det finns en jättesöt liten guldsmed i här i förorten som smälter ner det guld man inte använder och tar det som grund till ringen och sen designar han ringer tillsammans med oss - underbart! Då kan jag använda min mormors vigselring och min förlovningsring precis som jag vill ha det. Tänkte att barnen, två töser, skulle få något som minne från den här dagen. Men jag vet inte vad. Något smycke kanske. Är det någon annan som har något bra tips?
  • Ida F
    JS76JS skrev 2009-06-18 22:39:10 följande:
    Ida F: Kan du inte göra något halssmycke till flickorna från din mormors gamla vigselring, eller behöver du allt guld själv?
    vilken bra tanke! Det hade jag inte tänkt på. Ska kolla upp hur mycket guld som behövs till min ring. TACK!
Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop