Jag vänder mig inte till dig. Ditt inlägg är ett exempel på ett som inte alls hör hit egentligen, för att man gör på olika sätt och hur man behagar är vare sig vad ts tycker eller står för och inte heller henes syte med tråden.
Hon ville ha en tråd om lyxbröllop för dem som VILL spendera mycket pengar.
Det är inte en tyckartråd om att man ska bjuda utan en för dem som har flis att spendera. Hade du läst alla andra inlägg i andra trådar hade du sett det, och läser du den andra delen av trådstarten är det tämligen uppenbart. Därföer ser jag det som oslipat att ens ha med första delen av texten, då den bara är ännu ett tillfälle att uttrycka en åsikt om vad andra valt i andra trådar. Man kan starta en tråd om lyx och flärd helt fristående från papptallrikar och kuvertavgifter. Då blir saken tyclig och man har större chans att få prata om det man vill i tråden och mindre risk att reta upp folk.
Just nu skulle ts antagligen iofs säga att du viist det hör till dem som ska vara här, för vem som helst som inte är irriterad på eller ifrågasätter just henne och hennes attityder och agenda, är förmodligen välkommen för närvarande.
Vad jag tycker om kuvertavgifter etc avhandlar jag i de trådar som frågar efter det. I den här har jag stuckit ut hakan och kritiserat trådstaren för att vara dålig och påstår att ts får ta konsekvenserna av den genom de reaktioner hon själv bord kunnat förutse och undvika genom att formulera sig med mer omdöme.
Ida F skrev 2009-06-18 22:05:08 följande:
Jag vet inte om inlägget är riktat till mig eller till TS. Blir förvirrad eftersom du citerar mitt inlägg men riktar dig till TS. I vilket fall... Varför är det ena eller det andra fel. Det är inte så jag menar med mitt inlägg. Det jag menar är bara att när man skickar en inbjudan till ett bröllop tycker jag att man BJUDER på det hela (en inBJUDAN). Alltså man bjuder på middag och fest och själva vigeln - förstås. Personligen skulle jag inte gå på ett bröllop där jag förväntas betala 500-1000:- för min middag. De bröllop jag har varit på har några serverat maten på papptallrikar och det är ju inget fel med det men JAG vill inte ha det på MITT bröllop, jag har inte nedvärderat någon för det. Jag måste ju ändå få tycka och bestämma vad jag vill ha på mitt eget bröllop..eller ska alla andra tycka och tänka om det..? Det är ju jag som står för kulorna... Har varit på 10 olika bröllop i lika många bugetklasser och ALLA har varit underbara. Oavsett papper eller porslin... Och viktigast av allt så har brudparet varit nöjda med sitt bröllop.