• mindag2009

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

Har varit medlem nu i ca 12 timmar och jag har tappat hakan ett antal gånger redan efter alla betalbröllop, folk som ska ta betalt för att folk ska sova i lokalen man ska ha festen i och betalbarer!

Nej, denna tråd är för oss som VILL spendera pengar på sitt bröllop. Som vill att dagen ska bli så perfekt som möjligt! Inte att man ska vrida och vända på varje liten krona. Här pratar vi om så kallade Lyxbröllop!
    Så finns det någon mer än jag som inte vill äta på papp-tallrikar eller ens skulle komma på tanken att ta betalt av sina gäster?

Så tjejer ni som vill prata lyx och flärd skriv här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 12:07
    Snälla ni som bara vill komma in och kasta skit. Gör inte det! Vi kommer ju inte in i budget trådarna och öser skit?

Så de som vill planera bröllop skriver i denna tråd, annars är det OT och OT kommer att anmälas!

• Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop
  • ario

Olämpligt att kalla folk för hyenor härinne!!!

sånna som dig borde inte änns vara kvar på BT!

Pentan skrev 2009-06-18 07:20:38 följande:
    Åh vad löjligt - nu drog alla sura inlägg, Mindag2009 blev en verklig person och vips så blev det tyst! Hyenor är vad ni är!
  • ario

Håller med,

inte så lämpligt o skryta om allt man har, du är inte ensam om att ha det bra ekonomiskt!

capu skrev 2009-06-18 11:48:34 följande:
    Jag har följt tråden sen den startade och jag tror inte folk skriver inlägg bara för att jävlas. Är du Sverigechef för ett stort internationellt företag bör du kanske vara lite mer ödmjuk än vad du visat här. Klart att det finns avundsjuka och det är ju tråkigt att folk inte kan vara nöjda med sitt om det nu är så. Men du verkar ha ett väldigt stort behov av att tala om att pengar inte är ett problem,din klänning görs av Lars Vallin, ni har hus i thailand, släktingar fick hus i bröllopspresent mm.Hoppas du inte är lika nedlåtande mot din personal om du nu är chef..
  • Snoddasen

Varför får man inte prata om att man har det bra ställt ekonimiskt? Måste man "klassas" som en skrytmåns bara för att man har pengar och inte är rädd för att tala om det?
    Ska man se bakvänt på det hela borde skulle man kunna kalla folk som inte vill spendera mycket pengar på sitt bröllop för snåljåpar, men givetvis gör man ju inte det!
    Känns som dagisnivå här inne! Håll er till ämnet och låt de personer som vill ha hjälp och råd i sitt planerande av lyxbröllop få göra det utan påhopp!

• BlomAnna
    mindag2009 skrev 2009-06-18 12:05:25 följande:
    Det är stor skillnad på mig privat som på kontoret.På arbetet är jag nog ännu hårdare Men det behöver man vara i denna värld för att komma någonstans.Jag är den enda kvinnan tex i styrelsen och då gäller det att ha "vassa armbågar" om man vill komma fram någonstans.Jag har verklige inget behov att prata pengar. Men kan inte denna tråd få vara för oss som vill spendera på våra bröllop!Så om du ej vill planera så snälla skriv inget alls då.
    jag sitter också i en ledande roll som ensam (ung)kvinna i en mansdominerad verksamhet, man kan ha vassa armbågar och ändå vara ödmjuk och komma någonstans i livet, fast det är klart det beror ju på vart man vill och på vilket sätt man vill komma dit. Jag kommer hellre dit genom hårt arbete och kompetens än rävspel och vassa armbågar.
  • Betty Boop augusti2009

Ha ha ha.
    Har läst en hel del i denna tråd. Vi ska inte ha något lyxbröllop men hade jag haft massa pengar så kan jag lova att jag hade haft det.
    Sen förstår jag inte att folk kallar det lyx oavsett vad det kostar, lyx är att det blir en perfekt dag. Det är väl klart att det är skillnad på att ha slottsbröllop i flera dagar än att åka till Alcudia (som vi) med sex gäster. Det är inte ett dugg lyxigt men det var vad vi valde.
    Vi ska nog lyxa till det med en lyxig resa till söderhavet istället (någon gång).

Det är så pinsamt tydligt att folk är avundsjuka. Varför ska andra kunna prata om var de ska åka på smekmånad, vad de köper för morgongåva, vad de betalt för sina klänningar mm
    Så fort det blir dyra grejer sticker det folk i ögonen.

• Flodis Hjärtat

Åh...svenska avundsjukan eller har jantelagen varit framme och nypt ngn i baken.

Tycker det är super att alla inte är stöpta i samma form.

Det är ju bara att acceptera att alla tjänar inte 25 tkr osv. Vissa tjänar 150 tkr per månad och vissa 15 tkr. Varför ska de med mer pengar "skämas " f ör det?

Hade jag haft myckte mer pengar än idag, så hade jag gjort av med mer pengar, på kläder, bröllop resor, hus i thailand etc. Så enkelt är det bara.

Lycka till TS, jag hoppas bröllopet blir så perfekt du bara kan önska.

• skille

Vi var begge enige om at vi ikke skulle snåle, vi sparte i 1 år samt at vi fikk penger av foreldrene våre. vi hadde ett lokal som fikset ALLT untatt kaken. det var verdt alle pengene. vi gjorde ingen ting for at det skulle bli så perfekt det ble. bryllupsdagen gikk uten noe problem. ingen av vår venner eller familj trengte hjelpe til med noe, vi kom vi spiste drakk danset og gikk:) perfekt

• Pentan

Oops! Ömma tår. Lögnerska, skrytmåns och diva går tydligen bra att kalla folk, men hyenoer är uppenbarligen att gå över gränsen. Dessutom var det ju inte riktat mot någon enskild person, jämfört med attacken på TS...

Jag säger bara HA HA HA HA! *skrattar vansinnigt som en hyena!*

ario skrev 2009-06-18 12:17:59 följande:
    Olämpligt att kalla folk för hyenor härinne!!!sånna som dig borde inte änns vara kvar på BT!
  • Pentan

Fatta hur trackad Kronprinsessan Victoria skulle bli om hon skrev här inne!! Pengar, rikedom, kungligheter...ojoj hon skulle få det hett om öronen!

Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop