• mindag2009

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

Har varit medlem nu i ca 12 timmar och jag har tappat hakan ett antal gånger redan efter alla betalbröllop, folk som ska ta betalt för att folk ska sova i lokalen man ska ha festen i och betalbarer!

Nej, denna tråd är för oss som VILL spendera pengar på sitt bröllop. Som vill att dagen ska bli så perfekt som möjligt! Inte att man ska vrida och vända på varje liten krona. Här pratar vi om så kallade Lyxbröllop!
    Så finns det någon mer än jag som inte vill äta på papp-tallrikar eller ens skulle komma på tanken att ta betalt av sina gäster?

Så tjejer ni som vill prata lyx och flärd skriv här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 12:07
    Snälla ni som bara vill komma in och kasta skit. Gör inte det! Vi kommer ju inte in i budget trådarna och öser skit?

Så de som vill planera bröllop skriver i denna tråd, annars är det OT och OT kommer att anmälas!

• Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop
  • giz83

hej alla...jag är lite avis på er som ska få en klänning designad av wallin...han gör jätte fina klänningar.
    jag önskar att jag hade råd med en sån...men jag har ändå hittat den klänningen som jag vill ha...=)

men man är ändå nyfiken på vad en sån klänning kostar...hihi

*kärleken är evig*
  • Heloise

Med all rätt också, eftersom det indirekt är vi som betalar hennes bröllop...

Pentan skrev 2009-06-18 14:25:09 följande:
    Fatta hur trackad Kronprinsessan Victoria skulle bli om hon skrev här inne!! Pengar, rikedom, kungligheter...ojoj hon skulle få det hett om öronen!
  • Pentan

Vi ska ha tipsrunda och bingo, letar nu bra papper till det och då slog det mig att jag måste ha pennor till det!
    Så nu har jag luskat fram små söta pennor med små kyrkklockor som pinglar höst upp, graverade med våra namn! Snacka onödig nödvändighet!!

• Utpalas

Det stod att man bara skulle skriva här om man planerar bröllop, men skriver ändå.

Tycker inte att man skryter om man berättar vad man jobbar med, hur man bor o.s.v. Är det lika fel att säga man t.ex. jobbar i butik och bor fem personer i en etta? Just don' get it.

Att SKRYTA om pengar är löjligt, men tycker inte någon gjort det härinne.

• Lakritsbåten

Nej, tror faktiskt inte det att hon skulle bli det i lika stor utsträckning, för hennes ställning är onåbar, för oss vanliga dödliga. Likadant, eller sannolikt än mer accepterat om exvis Zlatan, Ljungberg, Anja Persson eller någon anna känd idrottsman/-kvinna skulle göra ett enastående dyrt bröllop. För i Sverige är det ok att tjäna pengar på idrott, musik eller något annat "folkligt" men om du däremot är framgångsrik i ditt yrke (och dessutom ett yrke som kräver universitetsutbildning) alt är en framgångsrik affärsman då är det allt annat än ok, snarare det motsatta... och att fackföreningspampar håvar in cash det är ok men fy den företagsledare som gör det. Jag blir såå trött på det! Jag får väl det varken bättre eller sämre om någon annan har mer eller mindre än jag!

Sorry att jag spär på kapandet av tråden, men jag kunde inte motstå att kommentera det.

Pentan skrev 2009-06-18 14:25:09 följande:
    Fatta hur trackad Kronprinsessan Victoria skulle bli om hon skrev här inne!! Pengar, rikedom, kungligheter...ojoj hon skulle få det hett om öronen!
  • Fjosok

Typisk svensk inställning

Ingen får ha det bättre, alla bröllop ska se likadana ut ...bla bla bla. Var gärna unik så länge du inte sticker ut. Ha gärna pengar men håll klaffen och säg det inte. Kan du spela ett sintrument ska man helt inte visa det utan då kan dom som inte kan bli ledsna och känna sig underlägsna.

Miljonärsbruden som skulle gifta dig i NYC för några år sedan blev ju utmobbad totalt. Avundsjuka? Såklart ...

Suck!!

• shakynose

Jag tror absolut att det kan väcka avundsjuka och komplex när man flashar sina tillgångar, och säkerligen är mycket av den negativa uppmärksamheten här reaktioner på dessa känslor. Jag kan gladeligen erkänna att jag ofta blir lite avis på forummedlemmar när jag ser era fotoalbum och läser era historier. De jag är mest avis på är dock de driftiga företagare som lyckas tjäna stora pengar på bröllopsindustrin.

Jag har dock aldrig kallat TS för lögnare eller skrythals (det är skillnad på att avslöja en osanning och att kalla någon lögnare!) och har verkligen inget ut av att få någon att må dåligt över hur mycket de har eller inte har. Eller vad de säger att de har eller inte har.

Själv har jag inte satt en budget än och tycker att det skulle vara jättekul om denna tråd fungerade som inspiration oavsett ekonomisk situation. Det behövs drömmar också!

• Emelieca

Tänkte försöka gå tillbax till ämnet...
    Någon som har nått bra tips på en bra catering i sthlm som gör fina snittar att bjuda till champagnen?

• Pentan

Annorlunda Catering är ju ganska stora och kan säkert erbjuda det mesta!

Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop