• mindag2009

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

Har varit medlem nu i ca 12 timmar och jag har tappat hakan ett antal gånger redan efter alla betalbröllop, folk som ska ta betalt för att folk ska sova i lokalen man ska ha festen i och betalbarer!

Nej, denna tråd är för oss som VILL spendera pengar på sitt bröllop. Som vill att dagen ska bli så perfekt som möjligt! Inte att man ska vrida och vända på varje liten krona. Här pratar vi om så kallade Lyxbröllop!
    Så finns det någon mer än jag som inte vill äta på papp-tallrikar eller ens skulle komma på tanken att ta betalt av sina gäster?

Så tjejer ni som vill prata lyx och flärd skriv här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 12:07
    Snälla ni som bara vill komma in och kasta skit. Gör inte det! Vi kommer ju inte in i budget trådarna och öser skit?

Så de som vill planera bröllop skriver i denna tråd, annars är det OT och OT kommer att anmälas!

• Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop
  • Pentan

Härligt med aktiviteter för barnen! Vi kommer inte ha några barn på bröllopet, lättare för oss naturligtvis att be våra gäster ordna barnvakt den kvällen då vore gäster kommer från Svergie - lite taskigt att lämna dem hemma i Italien för er del...

Men vi kommer ha påsar för alla föräldrar att ta med sig hem till sina barn men lite roliga saker i. Hoppas att det uppskattas.

Oj Lars Wallin klänning låter härligt! Har jag absolut inte råd med tyvärr. Men en snygg coctailklänning till dig kan ju inte vara svår att finna! Eller en lång lite slinkig klänning kanske, ren i detaljerna och bara underbart följsam runt kroppen. Eller en knäkort tuff med lite härliga detaljer, kanske en stor blomapplikation uppe vid bysten?

• Pentan

Beställer mycket från USA till bröllopet, så det ramlar in post-avier var och varannan dag nu! Sååå kul!! Sist var det stolsöverdrag och vackra band till, piffa upp stolarna i vigselsalen lite!

Vi ska även ha en röd matta som välkomnar gästerna vid entrén - klassiskt vackert!

• mindag2009

vi ska också ha "dödamattan" på våran fest!
    Men blivande brukar reta mig och säga att bröllopet är "the big American dream".

Men han är faktiskt inte så dyr som man kan tro. Han är för det första en vän till familjen så jag får liiite rabatt. Sen så syr han upp den precis efter hur jag vill ha den, ska och prova idag *spännande*.

Nej, vi har folk som kommer från USA,Amsterdam,London,Slovenien,Italien, Thailand och Frankrike så vi kan absolut inte be de lämna sina barn hemma.

En kort klänning vet jag att jag INTE vill ha. Men en lång med mycket spets men den ska sitta tjat!
    Har du Amelias Brud & Bröllop? På sidan 47 klänning 6 är en favorit, men utan blomman som sitter på höften.

Har ni klart menyn till middagen?
    Det har inte vi! Vi funderar lite på att ha av smaknings meny. Alltså en massa småååå rätter! En sak vet vi iaf att vi kommer att ha Svensk inspirerad mat, så som hjortron, ren,älg och ripa!

Pentan skrev 2009-06-16 10:53:34 följande:
    Beställer mycket från USA till bröllopet, så det ramlar in post-avier var och varannan dag nu! Sååå kul!! Sist var det stolsöverdrag och vackra band till, piffa upp stolarna i vigselsalen lite!Vi ska även ha en röd matta som välkomnar gästerna vid entrén - klassiskt vackert!
  • Pentan

Mat som är typisk svensk och som du säger avsmakningsmeny kan säkert vara jättetrevligt och annorlunda, samt att det ger era gäster en chans att få uppleva din kultur! Roligt!

Ska kolla i tidningen när jag kommer hem! Är det i sjöjungfrumodell?? Är ju bara så snyggt tycker jag!
    Garamaj har en väldigt fin kollektion
    www.garamaj.se

Här finns vackra strumpbyxor!
    www.sfq.se

• mindag2009
    Pentan skrev 2009-06-16 11:20:44 följande:
    Mat som är typisk svensk och som du säger avsmakningsmeny kan säkert vara jättetrevligt och annorlunda, samt att det ger era gäster en chans att få uppleva din kultur! Roligt!Ska kolla i tidningen när jag kommer hem! Är det i sjöjungfrumodell?? Är ju bara så snyggt tycker jag!Garamaj har en väldigt fin kollektionwww.garamaj.seHär finns vackra strumpbyxor!www.sfq.se
    Ja liknande, men jag vill ha en med litet släp!
    Vad ska ni ha för mat?

Förresten såg du vad jag skrev "dödamattan" skulle ju självklart vara "röda mattan"
  • Pentan

Ha ha... Välkomna in på dödensmatta...

• Sundance

Pentan: Var beställde du stolsöverdrag? Har själv letat för jag hittar inga snygga här i sverige. Åtminstone inte, som ser ut som jag tänkt.

• Pentan

Maten kommer bli:
    Förrätt: ceasarsallad fast med skaldjur, hummer, kräftor och stora handskalade räkor.
    Varmrätt: Kyckling, troligen fylld (kanske med pesto, mozarella eller liknande) rött ris, grillad sparris och någon lätt sky.
    Efterrätt: Cup cakes från holysweet.blogspot.com/ med en liten minitårta till mig och min blivande!

• mindag2009

De här klänningarna fastnade jag för, men nästan alla har halterneck och det vill jag absolut inte ha. Är väldigt slank med mycket bröst så jag vill inte gömma mina behag
    Tack för att du gav mig länken.

Sidan 1
    9
    8
    10
    16
    20 favorit

Sidan 2
    3
    5
    17 fast utan roseten
    20

Sidan 4
    18

• Pentan

Från Ebay USA - inte speciellt billigt tyvärr. Frakten tar död på en! Men 90 st vita stolsöverdag och 90 st satinband, långa för att knyta vackra rosetter om allt. 273 GPB för allt.

Sundance skrev 2009-06-16 11:27:10 följande:
    Pentan: Var beställde du stolsöverdrag? Har själv letat för jag hittar inga snygga här i sverige. Åtminstone inte, som ser ut som jag tänkt.
Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop