• mindag2009

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

Har varit medlem nu i ca 12 timmar och jag har tappat hakan ett antal gånger redan efter alla betalbröllop, folk som ska ta betalt för att folk ska sova i lokalen man ska ha festen i och betalbarer!

Nej, denna tråd är för oss som VILL spendera pengar på sitt bröllop. Som vill att dagen ska bli så perfekt som möjligt! Inte att man ska vrida och vända på varje liten krona. Här pratar vi om så kallade Lyxbröllop!
    Så finns det någon mer än jag som inte vill äta på papp-tallrikar eller ens skulle komma på tanken att ta betalt av sina gäster?

Så tjejer ni som vill prata lyx och flärd skriv här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 12:07
    Snälla ni som bara vill komma in och kasta skit. Gör inte det! Vi kommer ju inte in i budget trådarna och öser skit?

Så de som vill planera bröllop skriver i denna tråd, annars är det OT och OT kommer att anmälas!

• Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop
  • mindag2009

EM ikström skrev 2009-06-16 00:19:30 följande:

Det blir mest skotskt, av naturliga skäl, men ska försöka få in lite svenskt. Svensk utgångsmarsch, någon svensk visa i kyrkan, prinsesstårta som bröllopstårta. Som tur är är sk. brudöverlämning tradition där, så pappa få lämna över mig. Annars är traditionerna ganska lika. Säckpipor blir det (min blivande avskyr det, men mamma insisterar) och en massa kiltar så klart. Dagen efter blir det slottsmiddag och övernattning för oss och närmasta familjen.
    men va mysigt det låter!
    Hade också velat ha det på ett slott, men vi hittade inget som passade oss eller kunde ta så mycket folk.
    Så de fick bli strand!Men deras bröllopssvit och matsal är helt gudomlig och efter att "vi" har stylat lokalen ännu mer kommer det att bli perfekt.
    Vad har ni andra för färg tema? Vi har ljus rosa och ljusgrönt + naturvitt.
  • mindag2009

EM ikström skrev 2009-06-16 00:20:42 följande:

mindag2009: Jag gissar att din blivande är katolik. Hur funkar det för dig? Konverterar du, eller får ni specialtillstånd? Min blivande är som tur är protestant.
    Nej, han är faktiskt kristen! Skönt det iaf
    Hans familj är också kristna så det är inga problem där.
  • mindag2009

I och H skrev 2009-06-16 00:22:19 följande:

Gu det låter skit bra, det har jag inte ens tänkt på! Hur många gäster har ni som kommer utifrån?
    Det är ca 70 st som kommer från Italien sen är det 40 från USA och sedan runt lite överallt från Europa.
    Men de flesta som bor runt Europa är Svenskar men bor utomlands (förutom min m2b:s släkt).
    Ja visst är det smart, det kanske du kan göra för din svenska familj som kommer. Lite små plock bara.
  • I och H
    mindag2009 skrev 2009-06-16 00:26:29 följande:
    I och H skrev 2009-06-16 00:22:19 följande:
    Det är ca 70 st som kommer från Italien sen är det 40 från USA och sedan runt lite överallt från Europa.Men de flesta som bor runt Europa är Svenskar men bor utomlands (förutom min m2b:s släkt).Ja visst är det smart, det kanske du kan göra för din svenska familj som kommer. Lite små plock bara.
    aah, jag ska faktist sno din idee och göra det!
    Hur länge har ni varit tsm och så då? Vad ska du bjudå på för mat? berätta gärna lite om hur ni har tänkt er..
  • EM ikström

Vårt färgtema är syrénlila, plommon och svart. Ja, svart! Får jag som jag vill blir marsipantäcket på prinsesstårtorna syrénlila och rosorna svarta. Skottlands nationalblomma är tistel (syrénfärgad) så det blir ett återkommande inslag. Kommer att ha den i brudbuketten också. Jag har lite svårt för allt för "fluffiga" och romantiska saker.

• Panzerfaust
    mindag2009 skrev 2009-06-16 00:24:25 följande:
    EM ikström skrev 2009-06-16 00:20:42 följande:
    Nej, han är faktiskt kristen! Skönt det iaf Hans familj är också kristna så det är inga problem där.
    Jo men är han kristen protestant eller kristen katolik?
  • mindag2009
    Panzerfaust skrev 2009-06-16 00:32:41 följande:
    Jo men är han kristen protestant eller kristen katolik?
    Protestant!
  • Betty Boop augusti2009

He he, var tvungen att kolla in din nya tråd.
    Lyxa på!

• Pentan

Hej tjejer!!

Härligt att läsa om alla era underbara ideér.

Själv gifter vi oss med ca 65 pers på Edsbergs Slott, borgligvigsel i slottsalen på överåningen. Natten innan spenderar vi på hotell med närmasta familjen med middag och följande frukostbuffé på morgonen för alla. Detta är något vi självklart vill bjuda på för att visa vår uppskattning för dem.

Sen blir det ganska traditionellt med 3 rätters, fri bar, DJ och fest hela natten!

Funderar lite på favors till gästerna - vad ska ni ha? Alltså på bordet vid middagen när de sätter sig. Choklad är ju vanligt, men jag letar en liten sak som de kan ta med sig som minne. Tex graverade handspeglar för damerna... osv Tips??

• mindag2009

Ja först få får ju alla gäster en påse med "svenskt små plock" på hotell rummen och de som inte sover på hotell får sina påsar på fredag kväll när vi har den första samlingen.
    Sen vet jag inte riktigt vad man ska hitta på:-S
    Kanske fickpluntor till männen och något annat fint till kvinnorna! Hmm, bra att du sa det för det hade jag själv helt glömt bort.
    Barnen kommer att få påsar med lite allt möjligt i så som pennor, ritblock, något mjukis djur och sen så finns det flick och pojk påsar. I flickornas så är det pärlor och små smycken och i pojkarnas så är det bilar och andra "tuffa" saker.

Vi kommer att ha barnflickor/lekledare som kommer att aktivera barnen så föräldrarna får det trevligt och inte behöver oroa sig över barnen.

Sen har jag en liten fråga till er alla, jag kommer att ha en underbart vacker klänning som Lars Wallin har skapat. Men den ska jag bara ha på själva vigseln pga att den är såååå stor så den är svår att dansa i. Då vill jag ha en annan klänning på själva festen! Har ni några tips?

Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop