• mindag2009

Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop

Har varit medlem nu i ca 12 timmar och jag har tappat hakan ett antal gånger redan efter alla betalbröllop, folk som ska ta betalt för att folk ska sova i lokalen man ska ha festen i och betalbarer!

Nej, denna tråd är för oss som VILL spendera pengar på sitt bröllop. Som vill att dagen ska bli så perfekt som möjligt! Inte att man ska vrida och vända på varje liten krona. Här pratar vi om så kallade Lyxbröllop!
    Så finns det någon mer än jag som inte vill äta på papp-tallrikar eller ens skulle komma på tanken att ta betalt av sina gäster?

Så tjejer ni som vill prata lyx och flärd skriv här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 12:07
    Snälla ni som bara vill komma in och kasta skit. Gör inte det! Vi kommer ju inte in i budget trådarna och öser skit?

Så de som vill planera bröllop skriver i denna tråd, annars är det OT och OT kommer att anmälas!

• Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop
  • Pentan

Mycket mycket vackra!!! Sid 1 - nr 20 var nästan klockren!
    Arbetar mittemot dem så jag brukar titta ned på dreas skyltfönster och drömma mig bort!!

mindag2009 skrev 2009-06-16 11:33:04 följande:
    De här klänningarna fastnade jag för, men nästan alla har halterneck och det vill jag absolut inte ha. Är väldigt slank med mycket bröst så jag vill inte gömma mina behag Tack för att du gav mig länken.Sidan 198101620 favoritSidan 23 517 fast utan roseten20Sidan 418
  • Pentan

Ps Guccis rea startade i går! Jag var inne i torsdags förra veckan och fick rabbaten redan då - 3 par till 50%! Mums!

• Pentan

Mindag2009

Ni gifter er veckan efter oss!! Spännande, det är inte långt borta nu!!

• mindag2009
    Pentan skrev 2009-06-16 11:43:32 följande:
    Mindag2009Ni gifter er veckan efter oss!! Spännande, det är inte långt borta nu!!
    Nej verkligen inte! Herre gud vad fort det går.
    Vad har ni för stopp datum på OSA?
    vårat går ut på fredag och det fattas ännu ca 50 pers:S

Låter ju riktigt gott, vart var det ni skulle ha eran fest?
    Vi ska i dag åka och prata med han som ska bygga ihop våran meny och sedan nästa vecka så blir det att smaka av *mums*

Oj, vad bra att du sa det! Är helt galen i deras butiker. Min blivande brukar få dra mig ut där i från
    Men visste vad nr 20 helt underbar. Jag ska självklart åka dit och se den i verkligheten och prova!
    Men min älskade håller på att bli tokig på allt mitt planerande och allt som jag har bokat in. Hur är det med din blivande håller han också på att bli tokig?

Sen detta med bordsplacering, om dom flesta kommer så blir det 350 pers och då vet jag inte hur jag ska klara det!
    Många pratar inte bra engelska så man måste verkligen tänka till! Vi kommer att ha tolkar som tolkar talen och vigseln men sedan så måste de ju kunna prata med sin bordsgranne, men ändå är det ju tråkigt om tex hela min mans Italienska familj sitter bredvid varandra. Hmmm har du några bra tips?
  • 090208

Kommer inte min dag bli det...? Jaha, da kan man val lika garna skita i det och inte slosa varken pengar, tid eller energi... Det kommer ju anda inte bli perfekt.

mindag2009 skrev 2009-06-15 23:27:41 följande:
    Som vill att dagen ska bli så perfekt som möjligt!
  • mindag2009
    090208 skrev 2009-06-16 16:53:38 följande:
    Kommer inte min dag bli det...? Jaha, da kan man val lika garna skita i det och inte slosa varken pengar, tid eller energi... Det kommer ju anda inte bli perfekt.
    Så varför skulle inte din dag bli lika underbar som min?
    Det beror ju helt på vad man prioriterar.
  • 090208

Du skrev ju sa, for dom som VILL spendera pengar. Sa att dagen blir perfekt.

Jag vill inte spendera pengar... Jag kan, men vill inte. Men for dom som inte kan ar det trist att lasa. Visst, dom kanske ska halla sig borta fran traden. Men anda, man laser ju nastan allt.

Jaja, jag drar nu, ska inte retas... Lycka till med ert!

• mindag2009
    090208 skrev 2009-06-16 18:32:30 följande:
    Du skrev ju sa, for dom som VILL spendera pengar. Sa att dagen blir perfekt.Jag vill inte spendera pengar... Jag kan, men vill inte. Men for dom som inte kan ar det trist att lasa. Visst, dom kanske ska halla sig borta fran traden. Men anda, man laser ju nastan allt.Jaja, jag drar nu, ska inte retas... Lycka till med ert!
    Ja precis lika trist för mig att läsa alla trådar om vem som kan hålla nere kostnaderna mest!
    Vem som hittar den billigaste lokalen, ringen och spriten som självklart hämtas från tyskland.
    Det tycker jag är skit trist att läsa om, jag vill inte ha ett sådant bröllop och därför skapade jag denna tråd.
    Och precis denna tråd är för folk som VILL spendera pengar på sitt bröllop och kan det.

Din dag kommer att bli perfekt, precis som du vill ha det och samma sak med min! Alla vill vi olika med våra bröllop.
  • Emelieca
    mindag2009 skrev 2009-06-16 10:35:28 följande:
    ...Sen har jag en liten fråga till er alla, jag kommer att ha en underbart vacker klänning som Lars Wallin har skapat. Men den ska jag bara ha på själva vigseln pga att den är såååå stor så den är svår att dansa i. Då vill jag ha en annan klänning på själva festen! Har ni några tips?
    Har inte hunnit läsa hela tråden så du kanske har fått massa bra tips. Är klänningen färdigsydd eller är den på G? Kan ni inte göra nån variant där en del av kjolen går att ta av? Känns ju trist att bara kunna använda en sån fin klänning bara några timmar annars.
  • Aleta

Angående klänningar så måste jag tipsa om La Sposas klänningar. Otroligt vackra och de har tajta med MYCKET spets.
    www.splasposa.com/
    Där kanske också finns något du gillar till kvällen.

Och diamanter!
    Vill du ha tips på var du kan hitta urläckra naturfärgade, en klarblå eller lila kanske?

(Nu säljer jag på dig sån't som jag skulle ha velat ha. )

Svar på tråden Vi som INTE vill äta på papp-tallrikar eller ha betalbröllop