Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!
Dags för ännu en ny tråd girls!!!
Dags för ännu en ny tråd girls!!!
Carma:Ja, sista dagen idag! Tjohoo!
Igår kväll satt vi vid köksbordet och pratade lite om vart vi ska åka på semestern. Tillslut så tog jag fram sverigekartan. Maken blundade, jag snurrade på boken. Han sa stopp, jag slutade snurra och han pekade på nått i blindo. Gotland! Hihi! Så nu ska jag sätta mig och titta lite på biljeter och priser på färjan, campingar och vad man kan göra på Gotland. Har ju aldrig varit där innan. Hoppas det inte är allt för dyrt bara, för det kändes kul att kanske åka dit! Har nån varit där?
Hoppas vädret blir bättre carma!
Hej
inne på kontoret idag - hej Tezz. Totalt förvirrad. En vän opereras idag för hjärntumör. jag åker till Grekland på måndag för att segla en vecka
Hej
Tez. Gotland är som utomlands. Så fint. Ni kommer garanterat få en härlig upplevelse om ni åker dit.
Abbe, det finns ingen plats över???
Vi har inte kommit iväg än då prioritet 1 är den *piiiiip* friggeboden som måste upp. Hoppas på att kunna åka till Lysekil nästa vecka.
Va kul med lite folk här idag!
Abbe: Tråkigt med din vän, hoppas att operationen blir lyckad! Grekland låter trevligt, glöm inte flytvästen! :)
Bauti: Låter som att du varit åp Gotland. Några bra tips på saker att kika på?
Typisk, läste i tidningen att två båtar till gotland krockat!! Nästan lite skrattretande. Tur att vi inte ska åka förrän tidigast om 10 dagar. Hoppas allt är lagat tills dess...
Gotland är enormt mysigt. Katthammarsvik var jättefint. krukmakeri, café och vackert. Visby är härligt, Kolla med Linum- de var där på bröllopsresa
Lummilunna grottorna, fårö, innerstan i visby, tofta strand (obs, mycket "innefolk"), bästa är att kolla med turistbyrån på gotland. Men en helt otrolig härlig ö.
Hej
Ab Vad hemskt med hjärntumör men hoppas allt går bra för din vän.
Bauti: Kul med *piiip* friggebod, hoppas den *piip* friggeboden snart blir klar, nästa vecka ska det ju bli bättre väder sägs det.
Vi håller på för fullt med vår övervåning, tur det är semester så vi kan göra det i den takt vi har lust med. Inte jättelätt att fixa o greja när man har två små som vill ha massa uppmärksamhet :)
Tez: Vi var på Gotland förra sommaren, vi hade tyvärr lite otur med vädret, annars sägs det ju att det är mycket fler soltimmar där än i övriga Sverige. Vi råkade vara där under medeltidsveckan och då var det full fart i Visby, men vi åkte även till Gotlands sydspets och kollade in Hoburgsgubben och sen var vi på Fårö, det var fint!
Hoppas alla har en skön semester! Lille W har haft feber i några dagar och imorse när jag tog av honom pyjamasen så var han full av utslag över hela benen, BORRELIAAAAAAAAAAAAAA tänkte jag först för det var liksom en "ring" runt det röda. Men sen när jag tittade närmare så såg det ut som stooora blaffiga myggbett. Eftersom myggbett inte ska vara 10 cm i diameter ringde jag vårdcentralen och fick en tid direkt eftersom de trodde det var nån allergisk reaktion. Väl där så konstaterade läkaren att det "bara" var nässelutslag. Nu så är utslagen nästan borta, skönt det! Konstiga saker som kan hända med kroppen.
Och alltid lär man sig något nytt!
Jo Tezz igen: Om ni åker till Gotland så kan ni ju åka även från Oskarshamn, det är närmare dit härifrån än Nynäshamn (där färjorna krockade) Kolla på www.destinationgotland.se
Frujj: Vi tänkte åka via Oskarshamn. Tyvärr så har de färjorna också blivit påverkade och vissa tom. inställda. Fast det är j ett tag innan vi åker, så allt borde ju vara upprett tills dess. Om vi åker så kommer vi också att åka dit under medeltidaveckan. Beror lite på campingtillgångar och priser. Hyrde ni stuga?
Tezz: Vi hyrde stuga ihop med ett par kompisar. Gustavsvik hette det. Tyvärr inget jag kan rekommendera, stugorna skulle vara "fullutrustade" men det fanns ingen micro, många köksredskap fattades (av de vanligaste...) och det kröp myror överallt.... Blä! Men Gotland i sig var fint ;)
Tez: Åh, Gotland låter urmysigt. Skulle själv vilja ta mig dit någon gång.
Ab: Vad hemskt med din vän. Hoppas allt går bra. Kul med Greklandsresan. Hur länge blir ni borta? Det finns mogna krusbär till dig när du har tid.
Frujj: Vad ni råkar ut för sjukdomar hela tiden. Vad är nässelutslag egentligen? Är det lätt att bli av med?
Vi hade en jättetrevlig dag i Lysekil igår. Och faktiskt hyfsat väder. Idag planerar jag en tur till Göteborg. Har lite ärenden att göra.