• FruTez

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!

Dags för ännu en ny tråd girls!!!

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!
  • Frujj

Ab: Vad var det för båt? Hur stor?
    För våran del har det inte blivit mycket segling denna sommar, tråkigt nog. Men vädret har ju varit sådärkul och vi har haft fullt upp med våran övervåning :) Perfekt väder för att renovera.... :) Täntke lägga upp bilder på Es nya färdiga rum på bloggen men min dator där jag la in alla bilder igår har gått o dött!! Så irriterande, den vägrar o ladda Windows. Surt.. har hela datorn full med jobb, bilder, mail mm mm. Ns kompis skulle komma o titta på den idag, hoppas det går att lösa. Har ju kopierat en del saker men det gör man ju inte varje dag + att allt går inte att kopiera heller ju :(

• Ab fab

vi hade en 32 fots Comfort. Minsta båten av alla- Vi omgavs av 50 fots katamaraner o Yachter i storlek som en halv Stenabnåt

• Frujj

Oj, ja då känner man sig liten. Ändå är ju inte en 32 fots sååå liten. Förr i världen var det ju en STOOOR båt...(innan alla båtar plötsligt växte) :)

• Carma07

Frujj: Trist med datorn. Hoppas det ordnar sig och att du inte förlorar något. Har ni en dator till?

• FruTez

Frujj: Tråkigt med datorhaveri! Verkar vara nått med det tekniska idag. Vi hade packat husvagnen full, skulle bara lägga in maten i kylskåpet. Då är det pajj!!

Maken har jobbat ett par timmar med att försöka plocka ur det och svärfar ringt runt. Ett nytt kylskåp kommer först om 3 dagar och kostar "endast" 10 tusen kr!!! Pricken över i:et... får inte ut det gamla ur husvagnen, dörren är för smal!!! Antagligen har de installerat den innan ytterväggarna...

Så nu skiter vi i allt och packar om allt in i bilen istället... *pust* Klockan är redan 5 juh!?!?

Ringde pappa och vi åker ner till Skummeslöv istället. Tur i oturen att det inte är fullt med folk just denna veckan så vi kan komma! Vi är helt ensamma tom. lördag!

Hoppas allt är bra med er girls! KRAM KRAM!

• Ab fab

God morgon
    solen skiner idag! Jag skall ta Älvsnabben fram o tillbaka över lunch.

Hemma gick tvättmaskinen varm igår. Alla saltindränkta kläder behövde verkligen saneras. Sen passade jag på att göra citronlikör och svartvinbärsvin. Idag skall jag försöka mig på att göra en svartvinbärsdryck jag hittade recept på. Kanske baka- har ju inte varit hemma i köket på tre veckor

• Ab fab

Nytt försök till konstgjord andning till tråden

Frujj- skall kolla med tonårs A om recept till tårtan. Återkommer

madonna igår. Såg ut som en dränkt katt efter regnet men själva showen var inte regndränkt.

• Carma07

Godmorgon

Hjälper Ab med den konstgjorda andningen.

Ab: Vilka härliga bilder från er Greklandsresa.

Igår skickade jag iväg maken och dotter på basebollsmatch och fick vara ensam hemma för första gången på ett år!! Otroligt skönt att få släppa tankarna lite. Tog det lite lungt, men största delen gick åt till att äntligen få städa undan lite och framför allt plocka undan och organisera om lite för Nellie. Det är otroligt vad långt hon nådde helt plötsligt nu när hon har börjat gå. Hon är som mamman i "Superhjältarna" med långa, långa gummiarmar.

Idag har jag varit ute på en promenad och det var riktigt klibbigt väder ute. *urk* Senare blir det ett besök till biblioteket och lämna tillbaka böcker.

• Carma07

Ab: Gillade du madonnakonserten? Hörde från andra vänner att de var väldigt missnöjda.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!