• Skogsälvan

Varför valde NI just det datumet Ni valde för ert bröllop?

Kom att tänka på just det där med bröllopsdatum och blev lite nyfiken på vad som ligger bakom valet av datum.

Så, vad låg till grund när ni valde ert datum?

För oss var det så att när vi väl bestämt ATT vi skulle gifta oss så frågade jag sambon om han hade något förslag på NÄR. "Mellan älgjakterna", sa han.
    Jag har alltid velat gifta mig i september, och första helgen i uppehållet är just sita helgen i september så det var avgjort.
    Att det sedan visade sig vara precis ett halvår från vår förlovningsdag, på datumet, blev ju bara en bonus.

• Svar på tråden Varför valde NI just det datumet Ni valde för ert bröllop?
  • Heloise

Vi valde 25/7 därför att tja det var ledigt, och vi ville gifta oss i juli eftersom alla andra vi känner gift sig i augusti. Vi hade faktiskt tänkt första helgen i september men då har ju skolan dragit i gång och jag kommer att ha fullt upp.

Nu i efterhand så visade det sig att just den lördagen för 40 år sedan gifte sig min mormor och plastmorfar, inte samma datum med den helgen.

• ElMac

min älskling friade 17/9-08 och då blivande svärmor sa till honom "du vet väl om att detta betyder giftermål inom 12 månader" så tänkte vi "ja varför inte?" så när vi började tänka datum var vi rätt säkra på att vi tyckte augusti var en bra månad - på andra halvan av sommaren är det varmt och det finns grönsaker etc lokalodlat. Vi valde 090807 dels för att det är ett "kul" datum. Sen att det innehöll siffrorna från förlovningen frånsett ettan var lite kul :) Att det var en fredag känns inte som en nackdel, speciellt då många har semester då (eller har möjlighet att ta en semesterdag hur som helst)

• MimmiMama

Vi träffades den 18 sep och därför valde vi just den 18:e när vi förlovade oss fast vi förlovade oss i juli 6 år senare.
    Vi visste att vi ville gifta oss på sommaren och när vi såg att 18:e juli var på en lördag i år så tänkte vi att det blir i år vi gifter oss På så sätt har vi både vår förlovningsdag och bröllopsdag på samma datum och det tyckte vi var kul.

• Herr Hedlund

vi förlovade oss den 1/8-05 och nu är 1/8 en lördag och det känns som ett bra datum. (man har bara ett att komma ihåg då )
    Vi förlovade oss det datumet för att min blivande hade varit rökfri i 1 år då och det tyckte jag var så himla bra gjort så då ville jag visa min uppskattning vilket blev med en förlovningsring!

• Skogsälvan

Kul att läsa lite om vad som lett fram till valet.

• Goldi

sommar hehe och lätt datum att minnas, 1/8

• periwinkle

Vår 10-årsdag tillsammans infaller på en lördag. Kändes inte som att det fanns så mycket att diskutera då.

• magnusojessica

Vu träffades den 24 maj men eftersom det var en måndag blev det lördagen innan den 22 maj som brölloppet blir.
    Vilket råkade bli just pingstafton 2010

• sici

Min sambo fyller 35 år och det är 5 år sedan vi träffades.

• Sonja68

Våra släktingar från ett annat land som var på väg till oss i april när de hade skollov. Så då tog vi den lördagen som passade; 4/4 2009.

Svar på tråden Varför valde NI just det datumet Ni valde för ert bröllop?