• Skogsälvan

Varför valde NI just det datumet Ni valde för ert bröllop?

Kom att tänka på just det där med bröllopsdatum och blev lite nyfiken på vad som ligger bakom valet av datum.

Så, vad låg till grund när ni valde ert datum?

För oss var det så att när vi väl bestämt ATT vi skulle gifta oss så frågade jag sambon om han hade något förslag på NÄR. "Mellan älgjakterna", sa han.
    Jag har alltid velat gifta mig i september, och första helgen i uppehållet är just sita helgen i september så det var avgjort.
    Att det sedan visade sig vara precis ett halvår från vår förlovningsdag, på datumet, blev ju bara en bonus.

• Svar på tråden Varför valde NI just det datumet Ni valde för ert bröllop?
  • April 99

90% säkerthet blir det dagen efter min m2b´s 30 årsdag, jag vill gifta mig på sommaren och det var hans förslag när han friade. Han vill också ha gift sig innan semester, så kan vi ha semester och honyemoon sedan och bara slappa och 5 juni 2010 låter inte fel ;)

• Troligen

vi ska gifta oss 8 maj för vi ville ha det i början på sommaren, och jag fyller 9 nov, han 10 jan och våran dotter 11 juli. Så då blir det 8, 9, 10, 11. Fyndigt va? :) Lätt att komma ihåg. :)

• Mia1972

Vi ska gifta oss den 18/7 -09 (om 14 dagar)och vi valde det datumet för att den 17/7 har vi varit förlovde i 10 år och den 19/7 fyller m2b 40 år.
    Så vi toppar den helgen med att gifta oss också

• ZandraPatrik

Vi ska gifta oss 22 maj 2010. Våran års dag. Vi har varit tillsammans 8 år på vår bröllopsdag

• fru okt

17 oktober blev datumet för oss. Ville till en början gifta mig 10.10 (vår förlovningsdag) som infaller på lördag i år. Men p.g.a. m2b jobb så var slutet på oktober mera passligt (befinner oss utomlands på jobb). Sen ringde jag kyrkan och den var bokad 24 okt, och 30 är ju allhelgona kom vi på. Men 17 var ledigt. Så jag preliminär bokade det. Ringde festlokalen som endast var ledig 17 under hela oktober månad. Och bandet vi vill ha att spela var riktigt fullbokade men till deras egen förvåning var de tillgängliga 17. Så nu har vi tagit detta som ett tecken att det verkligen är vårt tur datum. (Kan tillägga att vi bestämde allt detta denna vecka, så vi är ute lite i senaste laget )

• enmi

Vårt datum är 24 Juli 2009. Det är på en Fredag vilket jag fått många kommentarer om.

Det gick till så att jag och min sambo lite stressade ville sätta ett datum så att vi skulle kunna börja planera. Jag valde lördagen, den 25:te men min sambo som ibland har lite fixa idéer sa: "men jag vill ha en jämn siffra!" Så vi tog den 24:de i stället. Haha. väldigt slumpartat och inte så genomtänkt, men det blir bra ändå, det passar oss. :D

• källerudd
    enmi skrev 2009-07-06 09:28:57 följande:
    Vårt datum är 24 Juli 2009. Det är på en Fredag vilket jag fått många kommentarer om. Det gick till så att jag och min sambo lite stressade ville sätta ett datum så att vi skulle kunna börja planera. Jag valde lördagen, den 25:te men min sambo som ibland har lite fixa idéer sa: "men jag vill ha en jämn siffra!" Så vi tog den 24:de i stället. Haha. väldigt slumpartat och inte så genomtänkt, men det blir bra ändå, det passar oss. :D
    Vad har ni fått för komentarer??? Vi tänker gifta oss en onsdag...

hehe det där med jämna och udda nummer känner jag igen. Blev väldigt glad när jag upptäckte att min sambo friat den den 28...klockan var bara fem över tolv på natten, när vi kollade...men jag va snabb att säga att det var den 28:e =)
  • 090725

Vi tänkte först gifta oss 9/9 2009 då vi varit förlovade i 10 år och vår dotter är född samma dag (fyller 3 år i år). Men vi vill ha det hemligt och sambon fyller 40 den 26 juli, vi gifter oss den 25 juli då de bara har vigslar på lördagar här efteråt blir det 40 års kalas. Släkten och några få vänner är bjudna och troratt det bara är kalas

• F A M E

Vi gifter oss på fredag den 31 juli -09. Varför för att resterande dagar i juli var uppbokade med annat. Och vi ville inte gifta oss i aug eller senare. Sen så har vi lör-sön på oss att njuta innan vi börjar jobba igen efter sem.

Svar på tråden Varför valde NI just det datumet Ni valde för ert bröllop?