• Skogsälvan

Varför valde NI just det datumet Ni valde för ert bröllop?

Kom att tänka på just det där med bröllopsdatum och blev lite nyfiken på vad som ligger bakom valet av datum.

Så, vad låg till grund när ni valde ert datum?

För oss var det så att när vi väl bestämt ATT vi skulle gifta oss så frågade jag sambon om han hade något förslag på NÄR. "Mellan älgjakterna", sa han.
    Jag har alltid velat gifta mig i september, och första helgen i uppehållet är just sita helgen i september så det var avgjort.
    Att det sedan visade sig vara precis ett halvår från vår förlovningsdag, på datumet, blev ju bara en bonus.

• Svar på tråden Varför valde NI just det datumet Ni valde för ert bröllop?
  • Nicossambo

Vi kommer att ha det speciellt på våran bröllopsdag för att få den dagen vi vill. Den 18 aril som är en söndag är våran 10 årsdag tillsammans. Så vi kommer att börja med middagen den 17 april vid sju och när klockan är 00.01 alltså den 18 april kommer vi att ha vigsel. Som det se ut nu kommer vi nog att vigas vid vattnet på bryggan och detta är självklart i närhet av bröllops okalen typ 5 min därifrån. då får vi 10 2010.

• Carro 79

Vi kommer att gifta oss lör 25/7 varför just den dagen jo vi har varit tillsammans i 10 år den 23/7 och kyrkan har inte vigsel på torsdagar.

• jenba

vårt datum är vårt årsdatum. Det datum vi blev tillsammans, det datum vi förlovade oss och nu det datum vi kommer att gifta oss

• ElinDaniel

Jaaa... vi har själva funderat på det :) Vi vill ha ett sommarbröllop och min blivande var mer nojjig me datum än jag... Så det blev en helgdag som hade gemensamt datum med något. Det blev den 12 juni. Killen fyller år den 12:e, visserligen inte juni... hehe

Vi tog ett datum som passade in med ledighet och sommar, förhoppningsvis.

• MhjärtaE

vi gifte oss 24/7 2008
    bara för att vi älskar varann 24 tim om dygnet 7 dar i veckan...

• Skogsälvan
    ElinDaniel skrev 2009-07-10 21:45:22 följande:
    Jaaa... vi har själva funderat på det :) Vi vill ha ett sommarbröllop och min blivande var mer nojjig me datum än jag... Så det blev en helgdag som hade gemensamt datum med något. Det blev den 12 juni. Killen fyller år den 12:e, visserligen inte juni... heheVi tog ett datum som passade in med ledighet och sommar, förhoppningsvis.
    Bra datum, min födelsedag
  • HomerSimpson

För att det fanns en festlokal ledig den helgen?

• tallkrogen

Jag friade en torsdag 11/6 och vi kollade klockan och den var (typ)11 minuter i 6, på kvällen. Så vi har prell. datum 110611. Så fick vi med alla siffror och det hinner bli en lördag.

• Frujj

Åh den var bara bäst tycker jag :)

MhjärtaE skrev 2009-07-10 22:09:24 följande:
    vi gifte oss 24/7 2008bara för att vi älskar varann 24 tim om dygnet 7 dar i veckan...
  • NewLife

Vi gifter oss nu på lördag den 25:e. Vi valde datumet eftersom min syster skulle ha barn i mitten på juni, och eftersom hon ska vara en av mina tärnor så ville hon gärna få tillbaka lite form så hon kunde ha en snygg klänning! :)
    Och så ville jag ha ett sommarbröllop + att jag hoppades på att den svenska sommaren skulle vara kommen då.

• Vid havet

Gud vilken bra tanke! Vi gifter oss samma datum ett år senare - på fredag alltså

vi gifte oss 24/7 2008bara för att vi älskar varann 24 tim om dygnet 7 dar i veckan...
  • Megi

Så sweat =)

• lillalyckan

Aaawww Fint!

Vi valde vårt datum för att det skulle passa in mellan de största pokerturneringarna... :-/
    (jobbar med poker båda två, men kan det bli tråkigare?)

• 27juni2009

Vi gifte oss 27 juni 2009. 26 juni2009 firade vi 10 år tillsammans så för oss var dte viktigt att gifta oss där. Vi bokade kyrkan mer än ett år tidigare för att ha VÅRT datum. hade lite svårt i början när jag skulle säga vilket datum vi skulel gifta oss, blev lätt 26.e
    Skulle föresten ha 2 ringar, en på var sida om min förlovningring o den ena fick bli en 10 års ring för att ge symbolik åt den viktiga dagen o slippa fumla m 3 ringar i kyrkan

Svar på tråden Varför valde NI just det datumet Ni valde för ert bröllop?