• Skogsälvan

Varför valde NI just det datumet Ni valde för ert bröllop?

Kom att tänka på just det där med bröllopsdatum och blev lite nyfiken på vad som ligger bakom valet av datum.

Så, vad låg till grund när ni valde ert datum?

För oss var det så att när vi väl bestämt ATT vi skulle gifta oss så frågade jag sambon om han hade något förslag på NÄR. "Mellan älgjakterna", sa han.
    Jag har alltid velat gifta mig i september, och första helgen i uppehållet är just sita helgen i september så det var avgjort.
    Att det sedan visade sig vara precis ett halvår från vår förlovningsdag, på datumet, blev ju bara en bonus.

• Svar på tråden Varför valde NI just det datumet Ni valde för ert bröllop?
  • novemberbrud2009

Jag ville gifta mig i sommar och min sambo nästa sommar - så då möttes vi halvägs. Plus att det då är 2år sen vi förlovade oss.

• Imma

Vi ville gifta oss i juni. Dels för att vi båda är controllers och inte kan vara lediga i juli, men även för att min man är tysk och hans släkt och vänner tycker att det är häftigt med de ljusa junikvällarna. Den 27:e blev det bara för att det var det bästa datumet för oss att kunna vara lediga runt.

Romantiskt? Nej inte speciellt, men praktiskt!

• Linnnsan

Vi hade ett spann på typ nio veckor som vi tyckte passade, sen hade vi kollat ut en kyrka som verkade okej och ligger nära (St Pauli i malmö, 3min hemifrån) och de hade bara två datum att välja på. Vi tog det första mest för att det låg tidigast: 19 sept. :)Kyrkan valde vi genom att gå in och titta i två min: "verkar den trevlig? ja då tar vi den." :)

• emi82

vi tog midsommarafton eftersom vi ville gifta oss tidigt på sommaren för att inte förstöra semestern med bröllops-stress. Det är jag sååå nöjd med att vi gjorde. Fy sjutton för att ha den stressen inombords som man kände innan bröllopet under sin semester!! *Tipsar!* Nu kan jag slappna av och bara njuta

Sedan är det väldigt vackert i naturen med blommor och blader i juni. Sedan var det oxå den dagen den enda dag som lokalen var ledig under den perioden. Vi var lite sent ute när vi bokade.

• J D

emi82 skrev 2009-07-03 11:39:27 följande:
    vi tog midsommarafton eftersom vi ville gifta oss tidigt på sommaren för att inte förstöra semestern med bröllops-stress. Det är jag sååå nöjd med att vi gjorde. Fy sjutton för att ha den stressen inombords som man kände innan bröllopet under sin semester!! *Tipsar!* Nu kan jag slappna av och bara njuta Sedan är det väldigt vackert i naturen med blommor och blader i juni. Sedan var det oxå den dagen den enda dag som lokalen var ledig under den perioden. Vi var lite sent ute när vi bokade.

Men hur sjutton hinner man planera ett bröllop medans man jobbar? Jag har inte kommit på det än. (Ska iofs bara ha en veckas sem. innan men ändå).

• På rosa moln

Lördag 18 augusti 2012 kommer förhoppningsvis vi att gifta oss, samma datum och samma dag som vi träffades 2007 :)

• Liinda_e

vår 4,5 årsdag vi firar våra halvårsdagar som om det vore helårs (lång historia)
    nu råkade det vara en tisdag men vi kunde inte tänka oss en annan dag så en tisdag blev det

• Sanniis

Vi ville gifta oss i början av september och den 12 var det datum då både kyrkan och restaurangen hade lediga tider.

• Mrs Baom

Vi gifer oss den 1/8 för att det är vår årsdag och vi kommer att ha varit ett par i sex år på vår bröllopsdag:)

• Heloise

haha jag har både pluggat heltid och jobbat 75% och planerat bröllop, det går sådär skulle jag vilja säga haha.
    Ett par roliga missar under lektioner( läser på distans) när jag skrivit BT inlägg i allmänna chatten( för skolan) som handlat om mat eller kläder och inte alls om kognitiv sociologi eller Deweys decimal system VS SAB systemet haha.
    Jag jobbar framtills torsdagen före bröllopet... Inte att föredra direkt men men nätterna är långa och ljusa och jag har en blivande man haha
    Jag jobbar
    J D skrev 2009-07-03 12:22:54 följande:

Men hur sjutton hinner man planera ett bröllop medans man jobbar? Jag har inte kommit på det än. (Ska iofs bara ha en veckas sem. innan men ändå).
Svar på tråden Varför valde NI just det datumet Ni valde för ert bröllop?