• NewLife

Strippa på svensexa?

Hur ställer ni brudar er till att männen har strippor på sin svensexa?
    Helt allmänt liksom, tycker ni det är ok eller inte??

• Svar på tråden Strippa på svensexa?
  • Sonja68
    Panzerfaust skrev 2009-07-03 22:39:28 följande:
    Jag tror att de tjejer som har problem med att deras respektive skulle titta på striptease snarare har problem med sig själva snarare än att stripteasen som sådan är problemet. Som exempelvis, svartsjuka, dåligt självförtroende eller allmänt osäker.Om en människa inte ska tillåtas beundra en vacker/sexig individ utan att man för den delen är otrogen lever i ett osunt förhållande i mina ögon, en läcker häck är en läcker häck och jag vägrar att titta bort bara för att.
    Det stämmer! Som du ser i mitt inlägg här, nr 21 tror jag det var, så tillhör jag dem som inte skulle tycka om att min man fick en strippa på sin svensexa, och jag erkänner att det är pga min svartsjuka. Men jag är medveten om att det är MITT problem och att det beror på vacklande självförtroende och en viss osäkerhet på min egen sexighet/skönhet. Men för den skull betyder det inte att jag tycker att man inte ska få beundra vackra individer, män eller kvinnor och jag tycker inte att det är otrohet eller så. Men inte kul bara. Med strippor på svensexor. Måste väl finnas roligare och originellare saker att göra för sin polare på hans svensexa.
  • shakynose
    Panzerfaust skrev 2009-07-03 22:46:39 följande:
    Men kroppen är ju ett objekt, alla tjejer som kollar på Beckham och Ljungberg beundrar fan inte deras läckra fillingar. Jag tror att mänskligheten skulle må bra av att vara mer öppen med att en annan människa kan vara läcker, det betyder ju inte att man upphör med att vara monogam för det.
    Kroppen är faktiskt inte bara ett objekt i vare sig striptease eller fotboll! Och det är faktiskt ungefär samma sak att imponeras av ett vackert spel med boll som att beundra en läcker dans vid en kromad stång: Ingetdera hade varit möjlig utan en beundransvärd kropp.
  • shakynose
    Sonja68 skrev 2009-07-03 22:48:38 följande:
    Det stämmer! Som du ser i mitt inlägg här, nr 21 tror jag det var, så tillhör jag dem som inte skulle tycka om att min man fick en strippa på sin svensexa, och jag erkänner att det är pga min svartsjuka. Men jag är medveten om att det är MITT problem och att det beror på vacklande självförtroende och en viss osäkerhet på min egen sexighet/skönhet. Men för den skull betyder det inte att jag tycker att man inte ska få beundra vackra individer, män eller kvinnor och jag tycker inte att det är otrohet eller så. Men inte kul bara. Med strippor på svensexor. Måste väl finnas roligare och originellare saker att göra för sin polare på hans svensexa.
    Jag applåderar din självinsikt!

Tycker att det är intressant att du kommer in på detta med vad som är originellt och roligt, precis som jag ställde frågan tidigare till en annan om denna motsatte sig hela grejen för att hon inte förstod det roliga med det. Min kille gör en massa saker som jag inte tycker är kul för egen del, och hur mycket han än förklarar det roliga med att spela gamla tevespel hela natten så kan jag inte hålla med om att det är ett meningsfullt tidsfördriv. Men detta innebär ju inte att jag blir arg för att han "slösar" sin tid på detta! HAN tycker ju att det är roligt, och det är ju HANS tid. Så varför bli upprörd av den anledningen?

Men jag har som sagt full förståelse för svartsjukan som orsak, den kan drabba oss alla! Därmed inte sagt att det är bra.
  • Sonja68
    shakynose skrev 2009-07-03 23:00:49 följande:
    Jag applåderar din självinsikt!Tycker att det är intressant att du kommer in på detta med vad som är originellt och roligt, precis som jag ställde frågan tidigare till en annan om denna motsatte sig hela grejen för att hon inte förstod det roliga med det. Min kille gör en massa saker som jag inte tycker är kul för egen del, och hur mycket han än förklarar det roliga med att spela gamla tevespel hela natten så kan jag inte hålla med om att det är ett meningsfullt tidsfördriv. Men detta innebär ju inte att jag blir arg för att han "slösar" sin tid på detta! HAN tycker ju att det är roligt, och det är ju HANS tid. Så varför bli upprörd av den anledningen?Men jag har som sagt full förståelse för svartsjukan som orsak, den kan drabba oss alla! Därmed inte sagt att det är bra.
    Ja, tack, jag är som sagt medveten om att det är ett problem som JAG har, och jag jobbar på det. Men ärligt talat så tror jag att det finns killar som tycker annat skulle vara roligare på sin svensexa, men visst, jag vet att min föreställning om vad som är roligt skiljer sig från vad tex min sportdåre till karl tycker är roligt. Han kan inte alls förstå tjusningen med att gå på teater och lokala lustspel, och jag fattar inte vad som är så härligt med att spela bandy i Sibirien i minus 40 grader, eller se Rockyfilmerna hundra gånger. Men ingen hindrar den andra från att göra det.
    Men JAG tycker inte det verkar roligt med en strippa, men det tycker säkert många andra. Kanske t.o.m min karl. Men eftersom jag känner honom rätt bra så tror jag han skulle mest bli besvärad och be henne ta på sig kläderna.
    Ja, svartsjuka kanske inte är okej, men som du skriver så kan den drabba många av oss människor nån gång, och vad ska jag göra, skjuta mig eller ställa mig i skamvrån? Det viktigaste är väl vad man GÖR med den där svartsjukan och vilket uttryck den tar sig. I mitt fall tar den sig inte sjukliga uttryck, har mycket dåliga erfarenheter av sjuklig svartsjuka från ett tidigare förhållande, så jag vill verkligen inte att min partner ska behöva drabbas av såna galenheter. Men visst, jag erkänner att jag är svartsjuk och bara det tror jag är ett steg i rätt riktning. Jobbar vidare på det
  • Panzerfaust

Jag skulle nog känna mig obekväm med en "personlig" striptease men gå på en riktigt strippklubb med klass skulle jag inte tveka över i många sekunder.

• passionsblomman

Jag kan i viss mån tycka det är lite kul med saker som man halvskäms över på hippor och sexor, alltså sådant som man får bjussa lite på, so att höra den där CD:n man spelade in spelas upp vid bröllopsmiddagen.

Jag TROR att det där med strippan är till stor del en grej för att genera killen som får "presenten", men har lite svårt att se att man skulle kunna spela upp filmen från just det momentet på bröllopet, för det blir lite....ja jag vet inte vad det blir, det känns som en lite drängig grej eller lite fjortisaktigt så där killar emellan höhö liksom.

Min egen sambo har jobbat på krogar i så många år och dessutom hunnit götra sin beskärda del av festnätter, så han har väldigt lite till övers för hela krogsvängen rent privat idag. Faktum är att vi lämnade sthlms city mkt på grund av det. Han tycker hur folk beter sig och hela "köttmarknaden" därute är helt patetisk och det står honom upp till öronen när han jobbar.

Jag hoppas därför att hans polare i framtiden känner honom väl nog för att inse att han mycket hellre blir firad på något annat sätt. Hur de sedan gör när det kommer till kritan, det lägger jag mig inte i, bara jag får hem honom utan skador eller men. Men eftersom jag vill att han ska få ha tidernas roligaste dag med sina kompisar, så hoppas jag de har mer fantasi än strippor.

• feministbrud

Men kan du inte hålla med om att män som aldrig gått på striptease eller haft någon längtan att titta på kvinnor som klär av sig helt plötsligt, bara för att det är svensexa, ska sitta i grupp och titta på en inhyrd kvinnor som kommer bara för att klä av sig för dem, är ganska sunkigt?

Jag förstår att vissa som skriver här har en helt annan erfarenhet av strippor och stripklubbar, men i min värld, där man aldrig hyr in en strippa eller går på sådan klubb, ter det sig fullkomligt absurt att detta ska göras bara för att man ska gifta sig.

Panzerfaust skrev 2009-07-03 22:39:28 följande:
    Jag tror att de tjejer som har problem med att deras respektive skulle titta på striptease snarare har problem med sig själva snarare än att stripteasen som sådan är problemet. Som exempelvis, svartsjuka, dåligt självförtroende eller allmänt osäker.Om en människa inte ska tillåtas beundra en vacker/sexig individ utan att man för den delen är otrogen lever i ett osunt förhållande i mina ögon, en läcker häck är en läcker häck och jag vägrar att titta bort bara för att.
  • Panzerfaust
    feministbrud skrev 2009-07-04 00:15:43 följande:
    Men kan du inte hålla med om att män som aldrig gått på striptease eller haft någon längtan att titta på kvinnor som klär av sig helt plötsligt, bara för att det är svensexa, ska sitta i grupp och titta på en inhyrd kvinnor som kommer bara för att klä av sig för dem, är ganska sunkigt?Jag förstår att vissa som skriver här har en helt annan erfarenhet av strippor och stripklubbar, men i min värld, där man aldrig hyr in en strippa eller går på sådan klubb, ter det sig fullkomligt absurt att detta ska göras bara för att man ska gifta sig.
    Det är i de flesta fall precis som passionsblomman påpekade en grej en del gör för att sätta brudgummen i en pinsam sits, men visst att sitta med ett kompisgäng och kolla på en ensam strippa i ett rum känns väl lite sådär men jag tänker inte fördömma de som gör det bara för att det inte är min kopp te. Samtidigt tenderar dessa diskussioner hela tiden vinklas så att det verkar som om det enbart finns kvinnliga strippor något som inte alls stämmer.

Det ska alltid göras något som brudgummen är lite obekväm med, i mitt fall slängdes jag in i en ring med en kille som håller på med MMA.
  • feministbrud

Jag dömer ingen, men som svar på frågan som TS skrev svarar jag nej, I mitt fall är en strippa inte ok och det har inget att göra med avundsjuka.

Och vad är MMA, upplys en tråkig prettotjej

Panzerfaust skrev 2009-07-04 00:21:45 följande:
    Det är i de flesta fall precis som passionsblomman påpekade en grej en del gör för att sätta brudgummen i en pinsam sits, men visst att sitta med ett kompisgäng och kolla på en ensam strippa i ett rum känns väl lite sådär men jag tänker inte fördömma de som gör det bara för att det inte är min kopp te. Samtidigt tenderar dessa diskussioner hela tiden vinklas så att det verkar som om det enbart finns kvinnliga strippor något som inte alls stämmer. Det ska alltid göras något som brudgummen är lite obekväm med, i mitt fall slängdes jag in i en ring med en kille som håller på med MMA.
Svar på tråden Strippa på svensexa?