Tantvarning 5
Släng hit lakritsen!!! Här har ni en lakritsoman utav stoor rang
Släng hit lakritsen!!! Här har ni en lakritsoman utav stoor rang
*tackar och tar emot*
Nej, utan lakrits kan man inte leva. Och kaffe och choklad. Och sushi och svenska kräftor. Och grekisk sallad.
Undrar om jag inte ska hämta en rulle lakritsal? Köpte ju TVÅ st Travel pack i somras Någon som vill smaka?
Heloise; det minsta man kunnat begära av syrran din är ju att hon åtminstone kunde ringt och grattat!
Tackkort ska vi inte ens tala om...får dåligt samvete så fort de kommer på tal och vi gifte oss också i april men i slutet...
Idag har jag varit och vattengympat! Första gången på 10 år som jag tränade och det var såå skönt!
Blommis; tror att det kommer bli en hejdundrande budgivning!!
Tinker; så j-a onödig kommentar av svägerskan!!
Alltså vad förbannad jag blir!! Den där rektorn borde inte få vara rektor överhuvudtaget för det enda han tänker på i det här fallet är att spara pengar och inte på de enskilda individerna. Först och främst borde fröken på sexårs kontakta facket för det är helt obegripligt att hon inte har någon planeringstid!! Sen strider det mot förskolans läroplan att ta in en liten 10-åring i behov av särskilt stöd med sexåringarna för han behöver ju sin resurslärare till 100% därför att han är i behov av särskilt stöd. Sen strider det också mot förskolans läroplan om man ser till sexåringarnas behov för alla måste känna sig trygga och hur trygga kommer de känna sig om 10-åringen går bärsärkagång på sexårs??
Jag tycker att du ska ta kontakt med Skolverket i den här frågan Sonja, förutom det med modersmålet. Säg vilken skola det berör för de på Skolverket brukar "forska" lite i saker och det är ingen rektor som vill ha Skolverket flåsandes i nacken!! Får han dem på sig angående modersmålet vill han inte ha ytterligare en sak till. Kanske skulle gå ihop med de andra föräldrarna i sexårs för om de också hör av sig till Skolverket om samma sak kommer de dra öronen åt sig.
Fasen vad arg jag blir på inkompetenta rektorer som söker snabba lösningar!! Märks det att jag också är lite purken idag
Sonja68 skrev 2009-08-27 08:30:27 följande:
Det var så lite så! Blir så jäkla arg när det går fel till! Jag tycker nog ändå att ni som föräldrar var för sig ringer till Skolverket istället för att skriva ihop något för det ger nog mer effekt. Fröken på sexårs får ju knappast någon hjälp av resursläraren därför att denne kommer ju ha fullt sjå med 10-åringen.
Det där med modersmålet är ju bara för jävligt. Hänvisa rektorn till "Kursplan för Modersmål" så kanske han får lära sig något han redan borde veta!!
Så härligt med engagerande föräldrar!
Tinker; gnäll på du bara!
Blommis; vääääldigt spännande med budgivningen! Mera, mera, mera!!
Är inne en snabbis, är och firar mamsens 60-årsdag
Blommis; sååå spännande med budgivningen! Förhoppningsvis blir det några fler tusen så kanske ni kan köpa lite mer än bara en soffa
Alla andra tanter; vinkevink!
Ett helt ego inlägg från mig men jag har haft the weekend from hell! Hade ju ordnat 60-års fest för mamma och allt var frid och fröjd tills på kvällen då en av mina nära släktingar skapade ett problem av ingenting alls och kallade mig både det ena, andra och tredje! :-0 Jag är ju inte den som sväljer saker och ting, eller tar skit, utan jag sa ifrån på skarpen men då var jag "oförskämd" mm. Sen har jag också fått höra vad samma person + dennas dotter egentligen tycker om mig fast naturligtvis har ju inte DE berättat för mig utan snackat skit bakom ryggen på mig!! Bland annat har de sagt att jag inte är redo för att vara mamma och att pga att jag har några svackor så förstod denna första att jag skulle ha svårt att klara av mammarollen!! Hallå, vem har inte haft svackor i livet och vad faen har det att göra med min mammaroll??? Denna persons liv är ju bara en svacka för faen!!!
Och detta ska alltså vara nära släktingar?! Jag är så chockad så det finns inte och har varit spänd i magen sen i fredags kväll. Nästan som sammandragningar och då är jag ändå bara i v.6+6.
Jag har varit så ledsen i dagarna två så det finns inte!
Vad go du är! Får väl säga att jag kommer bli en ännu mer fantastisk mamma eftersom jag redan är mamma till Moa bus