• Sonja68

Tantvarning 5

Bobou skrev 2009-09-02 14:05:01 följande:
    Haha, pratade med pojkvännen om barn igår kväll... Han sa att "innan vi får barn måste vi hunnit ha jättemycket jättebra sex för sen blir det svårt!" Ska jag vänta på att jag haft tillräckligt med bra sex blir jag nog världens äldsta mamma!
    Det var en ny syn på saken haha Ur ett killperspektiv.
    Men lite sanning ligger det i hans funderingar.
  • Sonja68

Fenomenet snabbis och uppfinningsrikedomen kring dessa har definitivt utvecklats sedan vi fick barn

• Sonja68

Fjällis; Jag sitter här och gråter... för ni var så vackra och era bilder är så underbara! Längtar upp till fjälls...
    Och så vill jag säga att ni verkar vara en UNDERBAR familj!
    Så fina barn, helt bedårande
    Ja superlativen räcker inte till.
    och ♥ från mig!

• Sonja68

Fjällis; du har verkligen ALL anledning att vara stolt och egomamma och skryta och allt vad du vill !!!
    Ja, jag grät också av lycka, för din skull, om det inte framgick... Det verkligen _strålar_ om dig och er lycka formligen lyser genom bilderna och går rakt in i hjärtat på en En sån vacker brud! Förstår att maken är mäkta stolt, vilket också syns på bilderna.

• Sonja68

Ladies, ni som är kloka och har lösningar på det mesta. Hur f-n ska jag göra med tackkorten??? Min kompis som är duktig på att fota och fixa hade ju en liten "session" med oss på Herrgården där vi hade festen, samt inne i kyrkan.
    Jag har fortfarande inte sett ett enda foto, men hon säger att det blev några riktigt bra. Problemet är att hennes dator kraschade. Fotona finns kvar i datorn, men hon får inte igång den. Nån komponent som kostar lika mycket som en ny dator typ. Hon har det NOG kämpigt som ensamstående småbarnsförälder, långtidssjukskriven (över ett år nu, med nedsatt sjukpenning), påtvingade renoveringsobjekt som hon just var klar med, så brann det i hennes kök förra veckan så nu måste hon köpa ny spis och renovera/måla köket. Såklart har hon inte möjlighet att köpa en ny dator så där i all hast...
    Hon är sjukskriven pga utbrändhet och jag känner att jag inte har mage att tjata på henne om detta eller stressa henne.
    Frågade lite försiktigt idag om det går att få ut bilderna ur datorn, man måste tydligen plocka ut hårddisken eller föra över på nåt vis, men jag fattar inte hur. Fick känslan av att detta inte är möjligt förrän hon har en ny dator.
    VAd ska jag göra?! Det kan ju ta typ flera månader till innan hon köper en ny dator.
    Jag ville så gärna göra fina tackkort av nån av dessa bilder.
    De andra som vi har är bara våra kompisar som fotat och de är verkligen inga som jag gillar speciellt mycket. Där är antingen en arm, eller halvt huvud eller suddigt eller nåt annat. Och tackkort vill man ju inte skicka på ettårsdagen precis...
    I-landsproblem, jag vet men jag funderar rätt mycket på hurjag ska lösa detta. Förslag???

• Sonja68
    TinkerBelle skrev 2009-09-02 18:45:03 följande:
    Hade du bott närmare så hade jag kunnat hjälpa dig att plocka ut bilderna från hennes hård disk...Vet hon hur man gör?Kan hon komma hem till er och föra över dem till er dator?Om hon inte kan göra det själv kanske den som ska göra det kan komma till er?
    Tinker, du är så gullig
    Jag ska kolla med min förra kollega och vän till vår familj, han är datageni, men mycket upptagen. Kanske han kan fixa det om vi tar hit hennes burk. Jag vill ju bara ha mina foooootoooon
  • Sonja68
    TinkerBelle skrev 2009-09-02 13:52:44 följande:
    ja just det BTW jag fick ett sms för en stund sedan. Värakrna har man lyckats avstanna - undrar hur mcyket medicin dem proppat i henne.Läkarna har dessutom gett "garantier" för att imorgon finns en lungmaskin. Undrar just hur dem tänker göra eller hur dem kan garantera. Någon annan stackare som slängs ut antar jag. Hemskt glad jag inte är den som behöver göra dn prioriteringen!
    Hoppas, hoppas, hoppas allt går bra nu för dem!
  • Sonja68

Åhhh, så spännande... Blomman, vi väntar på riktigt goda nyheter här

• Sonja68

Nu har min man pratat med vårt datasnille. Han kan fixa men sa att han behöver datorn och mycket tid.
    Måste kolla med kompisen om hon släpper iväg datorn också!
    Usch, jag har så dåligt samvete för att
    1) Vi inte skickat tackkort och vi gifte oss för 5 månader sedan
    2) För att jag stressar min kompis ang detta
    3) För att jag "utnyttjar" stackars stressade datageniet igen...

Min kompis tyckte jag kunde skicka några av de "vanliga" fotona, men vi vill ju göra nåt fint av de allra finaste fotona, som jag hoppas och tror är de som hon fotade.

Ja ja , kommer tid kommer råd. Ett litet problem i världsalltet, när allt kommer omkring.

Imorgon ska jag på Aerobics. Fyyyy, jag har sååå dålig kondis nu så jag kommer väl spy och sen stupa i spyorna!
    Men nu har jag börjat få ont i ryggen igen och då är rörelse det enda som hjälper.

• Sonja68
    Soldemor skrev 2009-09-02 20:55:36 följande:
    (Mel: Broder Jakob)Var är Blomman, var är Blomman? Var är hon, var är hon?Har hon gått och svimmat?Buden har na' trimmat,svara nu, var är du?
    Tjusigt Soldemor!
Svar på tråden Tantvarning 5