• Villemoa

Tantvarning 5

Du glömmer väl inte dina uppsatsmoln *skrattar ur soffan*

Heloise skrev 2009-09-29 15:06:29 följande:
    Vad är det med tentor som skrämmer slag på en så fullständigt att man slutar fungera som en normal människa?Jag kan skriva hur många sidor som helst så länge det inte är en tenta eller en uppsats, då lyckas jag bara klämma ur mig mitt namn och personnummer, kanske kursnamnet, men bara kanske Ok bibliometri, kvalitativa och kvantitativa metoder, here we go!
  • Villemoa

Absolut! Men jag tycker ändå inte man ska lämna pedagogiken åt sidan utan faktiskt försöka tala om när något inte är okej, om man gör det sakligt. Så jag kommer fortsätta anmäla, påpeka när något inte är okej och bara ge blanka fasen i det när jag känner att pedagogiken är på väg ut genom fönstret.

Roisin Dubh skrev 2009-09-29 15:16:11 följande:

Därför är det viktigt att vara tydlig när man anmäler. Att man anmäler rätt inlägg och är så konkret som möjlig när man förklarar vad man tycker är fel.

Inte så sällan kommer det in anmälningar som lyder "ja ni ser ju själva" men när man går in och kollar är det inte alls så uppenbart. De som befinner sig mitt i en hetsig diskussion är ofta starkt påverkade av situationen och kan ibland inte se riktigt objektivt på saken.
    Det som är "självklart" är kanske inte lika självklart om man backar ett par steg och ser på saken med neutrala ögon. Det är där moderatorerna kommer in. Men vi måste som sagt få konkret information om exakt vad som ska granskas. Vi är inte tankeläsare.
  • Villemoa

Precis som i mitt privatliv väljer jag mina strider väl, likaså här. När jag anser att något eller någon barkar uppåt väggarna ja då tänker jag åtminstone inte hålla tyst, det ligger inte i min natur. Skulle det vara så att det inte blir så pedagogiskt, ja då får någon anmäla mitt inlägg för det är väl så det ska funka?

Roisin Dubh skrev 2009-09-29 15:28:02 följande:

Var sak har sin tid och plats.

I vissa fall kan det passa att instruera någon som man tycker inte följer mallen för diskussionen. Men oftast leder det bara till att diskussionen störs av OT eller kanske t.o.m. tjafs, särskilt om man tillrättavisar någon på ett inte så pedagogiskt vis.
    Det gäller helt enkelt att välja sina strider. Och även välja slagfält väl. Ibland kanske man hellre bör kontakta en medlem privat via ett meddelande istället för att störa diskussionen i tråden.
  • Villemoa
    Panzerfaust skrev 2009-09-29 15:50:07 följande:
    Problemet är att det är surkukarna och gnällspikarna som sitter och anmäler folk till höger och vänster medan de som vill ha en levande debatt och ett levande forum konsekvent förpassas till botbänken.
  • Villemoa

Men blev inte han också avstängd??

Fjosok skrev 2009-09-29 16:32:37 följande:
    Mannen som anser sig större än Gud är tillbaka. Iaf en stund, gårdagen fick mig denna gång på allvar att fundera på om jag ska fortsätta medverka i debatterna här.Känns som att det barkar åt sandlådan hur man än försöker nu. Mina inlägg igår var försök till att höja nivån, kändes som den sjönk. Kanske saknar kunskapen om att diskutera i forum 2009. Eller så är jag för snäll ...Who knows, men jag har ändå diskuterat här sedan 2002 ...
  • Villemoa

Förresten Fjosok; du ska absolut inte överge detta forum. Det är tyvärr synd att det finns människor här (pratar allmänt nu) som inte klarar av att man diskuterar men det måste ju ändå stå för dem.

Blev du också varnad??

• Villemoa

Glöm det. Glömde ju bort att du igår blev anklagad för att vara gud...

Fjosok skrev 2009-09-29 16:53:05 följande:
    Vem? Jag? Hoppas inte jag gjorde något för att bli avstängd?Eller vem syftar du på?
  • Villemoa

Har något väldigt tråkigt att berätta; det blir ingen aprilbebis för oss fick blödningar under eftermiddagen så vi beslutade att åka till gynakuten och där konstaterades det att vår bebis dog i v.6. Trodde jag var i v.11+1 idag. Fy fan alltså! Ödets ironi är också att idag fick vi ett glatt besked om att min mans bror och hans sambo blev föräldrar till en liten kille. Vi är jätteglada för deras skull förstås men ledsna för vår egen.

• Villemoa

TACK för alla kramar och tankar! Det värmer verkligen! Så fort vi kan ska vi försöka igen.

Välkommen tillbaka blommis, nu är ordningen återställd!

Svar på tråden Tantvarning 5