• Sonja68

Tantvarning 5

Panzer: GRATTIS på födelsedagen *trumpeter o fanfarer* Hoppas du inte har alltför ont i armen.

...på tal om arm...
    Nu har vi varit i kontakt med makens fackombud som är skyddsombud för norra Norrland.
    Han sa att de har ett starkt kollektivavtal som gör att firman måste ställa upp på rehabilitering för A.
    Han höll på att baxna när han hörde att kärringen på FK föreslagit min man att ta tjänstledigt och gå på A-kassa istället!!
    Min man sa förstås att det är han INTE intresserad av. Han är intresserad av att få arbetsträna så han snabbt kommer tillbaks till jobbet när armen läkt. Att det har han RÄTT till.
    Fackkillen sa också att han är beredd att driva detta centralt om det är så att de trilskas.

Så nu blir det ett möte med facket, FK, min man och arbetsgivaren och jag får vara med som tolk om det behövs.
    Få se vad som kommer ut av det mötet...

Ikväll kör kyrkans barnkör igång och Tanja vill forsätta,så vi ska dit ikväll. Man brukar vara på bra humör efter det, de är så fina barnen. Sjunger med sån glädje.

• Sonja68

God morgon! Idag är en skitdag. Men jag ska ta mig igenom den på nåt vis. Funderar på att gå på säsongens första körövning ikväll, men Älskling har åkt bort till Fjärran Land över helgen och jag har gråtit floder, som vanligt imorse, och jag är ensam med våra underbara barn. MEN i kyrkan, som är en riktig familjekyrka, finns ett lekrum där de har barnverksamhet om dagarna, så jag kanske kan låta dem vara där och leka under tiden jag sjunger. Vet att andra brukar få göra så när det inte funkar med barn och barnvakter.
    Kyrkan är ju till för alla, visst är det så Soldemor?
    Så roligt förressten att det där paret vill att du ska viga dem, vilken ära! Sträck på dig
    LIlla Bruden; jag har fått mens och jag behöver Kladdkaka för att ORKA idag. Har du nån bit tillövers
    Mulle: Så underbart!!!! GRATTIS!

• Sonja68
    dfk skrev 2009-09-17 08:51:00 följande:
    Grattis Mulle! Vad härligt, du ser det ordnar sig!Sonja- jaha är det din tur att ha skitdag idag! Jag hade min häromdagen, man vill bara gå och lägga sig igen och gråtmild blir man. Då lämnar vi över en bägare full med styrka till dig idag! Det måste vara jobbigt med dessa avsked när din man ska åka!
    Tack!
    Jo, jag är en riktig lipsill, särskilt i början av lingonveckan. Igår var jag däremot ARG som ett bi!
    Visserligen är han hemma igen på söndagkväll, men innan dess så kan mycket hända efter vägen till Kiev... Och sedan fågelvägen hem. Ukrainska piloter är sällan nyktra
    Mitt hjärta känns som att det ska slitas ur kroppen och trasas sönder vid dessa avsked.
  • Sonja68

Nåt som ändå känns fint mitt i eländet, är att de här stoooora, tuffa, ryska grabbarna som varit på besök, är helt betuttade i våra flickor. De har lekt med dem, passat dem när jag o A behövt göra något ärende, pratat och diskuterat mycket med dem, verkligen intresserat sig, och nu när de skulle åka så såg man att grabbarna var helt tagna och hade svårt att skiljas från töserna. Många pussar och kramar blev det och jag hörde "kommer att sakna er" flera gånger. Känns bra i ett mammahjärta.

• Sonja68
    lillabruden skrev 2009-09-17 11:04:01 följande:
    Nä men va underbart att dessa macho män blev så förtjusta i dina döttrar Sonja!! Men klart, har man en mor som dem har så
    och tack för chokladkakorna *mumsar för fullt*
    Cantaton, vill du också ha, eller du kanske behöver te med honung o citron om du är förkyld? Annars så upplever jag att choklad är ett universalläkemedel, hjälper mot nästan allt

ImYours: Dottern är så fin, vilka vackra ögon!! Dina
    Och Smilla ska vi ju inte ens tala om. Hon måste ju vara alldeles skrynklig efter dina besök, nästan uppblottnad från alla pussar du förmodligen överöser denna ljuvliga varelse med!
    Klänningen är SUPERFIN. Vill också ha... Men E-bay har jag aldrig provat. Endast Tradera en gång (min burriga bolero som jag hade på bröllopet)

MulleFrulle; Så himla skönt att det löser sig nu med er boendesituation! Underbart

Jag funderar fortfarande om jag ska ooooorkaaaa masa mig iväg på kör ikväll. Det finns ju massor av jobb hemma. Men jag har mensmage och det molar o värker så jag lär inte få nåt gjort hemma hur som helst. Att sjunga med kören brukar dock få mig på bättre humör, så bara därför borde man kanske pallra sig dit.
    Men jag har inte sjungit på typ 9 månader, och vet inte riktigt vart sångrösten tagit vägen :-S Pinsamt!
  • Sonja68

Bobou; vi skrev om varandra! Jo, jag tror nog att jag måste ta och gå på körrep i alla fall. Jag får väl hålla tyst på de högsta tonerna tills jag kommit på vart fasen jag förlagt sångrösten

KÖrslaget, audition, så kul!

• Sonja68

Åhhhhh, jag är så glad! Jag har varit på körövning
    Tyvärr hade de ändrat tiden så "min" kör med gamlingar hade rep först en timme senare. Men de bjöd in mig att sjunga med högstadie och gymnasieungdomarna istället. Gud så pinsamt. Gamla tanten bland alla dessa "barn"... Men sen så sa de att de ville att jag skulle fortsätta med dem. Tjejen som satt brevid sa att "du får inte gå över till den andra kören". Vet inte, de kanske bara var snälla med mig för att jag inte skulle känna mig dum. De lovade hursomhelst att skaffa förstoringsglas åt gamm' kärringen till nästa gång, för vissa noter och texter var väääääldigt finstilta

• Sonja68

Ja, hjälp vad många som är förkylda här på tråden !
    Nu får ni ta och krya på er hörni!
    Echinagard är jättebra. Men man ska ta mer än vad som står på förpackningen och inte blanda ut med vatten. Då j*ar funkar det!

• Sonja68
    Soldemor skrev 2009-09-17 22:12:53 följande:
    Vågar man köra bil på det?
    Jag har inte tänkt på det, men vaddå 20-30 små droppar kan väl inte vara så farligt? Det är ju inte starksprit... eller?
  • Sonja68

Det blir ju typ en stor tesked bara.

Svar på tråden Tantvarning 5