Tantvarning 5
Hej alla góa!
Jag måste soooova, men ville säga hej iallafall.
Vi har genomfört ett mastodont-tvådygns-race och hela kroppen värker av allt släpande. MEN det står en liten soffgrupp i vårt nya gamla hus som är från min farmors, och där står kaffemuggar och tallrikar tills vi kommer nästa gång. Nästan allt av mitt floristmaterial är inkånkat-och det är en hel del ska jag säga. Sonen säng är där och massor av annat. Nu är det resten kvar...
Vi har hunnit upptäcka en del som kanske inte riktigt tänktes på när vi köpte eller sånt man inte provat. Spisen måste tex verkligen kastas och köpas ny, för det tog hur lång tid som helst att värma lite mjölk.
Deras städfirma har glömt städa frysen, så det får jag värl iallafall nämna för dem.
De har inte tömt spånet på golvet i det minimala stallet och de har tagit med sig en sådan där gjutjärns ställning ni vet, som man har över en uteplats, så det blir som att man sitter under en krona. Den trodde kjag faktiskt jag hade köpt, likaväl som att rosbågarna såklart är kvar i tädgården.
Nå, inga katastrofer. Utom ett missöde: dörren till toan uppe gick i baklås, så min sambo fann sig vid midnatt igår inlåst på dass! :-d
Som TUR är finns där ett fönster och som ännu mera tur är så når man balkongen med benen om man klättrar ut där...
Gulligaste saken: grannfarborn kom över mitt i vårt kånkande och undrade om han fick bjuda på kaffe och kvällsmacka!
Sonen tycker nya skolan verkar bra. De är inte 14 utan bara 13 , men jag tror det blir bra.
Nu ska jag svimma!