• lillalyckan

2011-brudar nr.3

Nu går snart den gamla tråden ut! Startar en ny ett par dagar innan så att alla hittar hit
    Detta blir tredje tråden! Med den här takten är det snart även vår tur! Så välkomna hit alla nya och gamla 2011-brudar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 13:27
    Så! Nu är alla med

Bettertogether, 19 juni, 2010, Finland

Svanboet, februari 2011

Orangegirl, februari 2011, Thailand

ALLIMA, februari 2011, Luleå

föralltidhans , maj / juni , 2011

nemosmamma, juli 2011, Umeå

Waldekrantz, juli 2011, Stockholmstrakten (troligtvis)

Eran, juli 2011, Örebro

eapea, sommaren, 2011

i do i do i do , juli , 2011

Energy, 9:e Juli 2011, Stockholm

Blivandefrueriksson, 9 juli 2011,

Paret Å, augusti, 2011

lillalyckan, nov 2011 Stockholm

tobiasochlinda 2011 nya guinea (troligtvis)

Mrir

wiii

Bluebride pingst 2010 (förhoppningsvis)

wiicky sommaren 2011 ("om wiicky själv får välja")

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 18:25
    Ängla80 jan-feb 2011

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-19 23:16
    Fides spes caritas 11 juni 2011
  • Svar på tråden 2011-brudar nr.3
  • lillalyckan

Puttekulan skrev 2009-08-23 20:06:37 följande:
    Vi har nu bokat kyrkan och lokalen till den 18/6 2011. Lika bra att boka redan nu så ingen annan hinner före Nu är det bara resten kvar, skall bli så kul att se hur planeringen växer fram.

Å va roligt! Då känns det liksom på riktigt
    Vi ska styra upp bokning nästa gång vi är på plats i stan vi ska vara, har hittat stället vi vill ha nu iaf

• Niini

Bestämde i amrs att det blir maj 2011 för vår del! Skulle helst ha 5-årsdagen som förlovade den 24:e men desvärre infaller det på en tisdag så exakta datumet är väl lite halvt osäkert ännu :)

• mammab

längtar massor tills vi kan boka kyrka sen hitta lokal!!

måste bara bestämma datum också!

• ALLIMA

Här händer inget just nu. Vi jobbar och står i. Dock har jag ju mina drömmar och planer i tankarna så jag dyker in här ca. 1 gång per dag.

Funderar mest just nu på när man ska köpa klänningen. Är REA i augusti...vågar jag chansa på att hitta nåt då och om inte så beställer jag en Kinaklänning annars. men hinner man få den i tid innan februari 2011 då...? Hm, ja det är mest den biten jag funderar och kollar kring.

Härligt höra om er som redan nu fått boka kyrka och lokal! Här är det max. 1 år innan man får boka kyrkan. Vill boka festlokalen efter kyrkan tror jag. ?Så man är säker få det datum och tid man vill tänker jag.?

• Saya

För vår del hör festlokalen till kyrkan, det är församlingsgården som ligger 15 meter från kyrkan. Vi hyr lokalen hela helgen så att vi hinner dekorera och fixa innan själva festen och sedan har tid att städa på söndagen

Man brukar ju annars kunna preliminärboka både kyrka och lokal. Tråkigt att de har 1 års-regeln, det är jag glad att vi inte har här. Jag bokade ju direkt när vi bestämt datum och då var det drygt 2 år kvar

• lillalyckan

Vi har mer än två år kvar (nov-11) men eftersom vi har bestämt var vi ska vara så tänker jag boka nästa gång vi är i Halmstad. Då kan man ju känna sig trygg med att man får det datum och den lokal man vill ha

• Energy

Oj va ni håller på, så kreativa ni är! själv går jag helt in för att trimma min kropp så jag kan kika på brudklänningar.

• Niini
    Niini skrev 2009-08-24 12:00:00 följande:
    Bestämde i amrs att det blir maj 2011 för vår del! Skulle helst ha 5-årsdagen som förlovade den 24:e men desvärre infaller det på en tisdag så exakta datumet är väl lite halvt osäkert ännu :)
    Efter att ha suttit och funderat en stund ikväll så slog vi fast att det nog får bli lördagsbröllop ändå. Så den 21 maj kl. 14 är det tänkt att vi ska ställa oss vid altaret! Sen bär det av på bröllopsresa/förlovningsresa 22 eller 23 maj :)
  • Mrir

Blivandefruericsson: väldigt fin klänning! Lila är lite av en favoritfärg, och det är snyggt med en färg i allt det vita!

Ni har kommit så långt många av er, med bokade lokaler och allt.
    Jag har för mig själv tänkt ut datum och på ett ungefär hur dagen skulle kunna se ut men ingenting är förankrat hos sambon än.
    Han säger att det ÄR han och jag och vi SKA leva våra liv tillsammans, någonting annat finns inte. Varför ska man behöva vänta?
    Ibland blir jag så otålig..

• Blivandefrueriksson

Nu har vi ändrat oss runt hela upplägget för dagen, innan har vi sagt buffe.

Så här ser det ut NU..

Vigsel foto bla bla bla.

Vid middagen serveras 2 rätter bara till familjen de närmsta.

Lite senare öppnas själva festen och kompiasr får komma som är inbjudna ev de som anmält sig genom tidning.

Då bjudes alla på bröllops tårta och så blir det dans med mera.

Fri bar fast endå inte kommer ta en 10 per dryck, sponsring bröllops resa.

Sen runt midnatt kommer vi ha små tapas typ som man kan plocka utav istället för det obligatoriska korv med bröd som ¨många verkar ha.

Så tips på kalla tappas.

Svar på tråden 2011-brudar nr.3