• lillalyckan

2011-brudar nr.3

Nu går snart den gamla tråden ut! Startar en ny ett par dagar innan så att alla hittar hit
    Detta blir tredje tråden! Med den här takten är det snart även vår tur! Så välkomna hit alla nya och gamla 2011-brudar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 13:27
    Så! Nu är alla med

Bettertogether, 19 juni, 2010, Finland

Svanboet, februari 2011

Orangegirl, februari 2011, Thailand

ALLIMA, februari 2011, Luleå

föralltidhans , maj / juni , 2011

nemosmamma, juli 2011, Umeå

Waldekrantz, juli 2011, Stockholmstrakten (troligtvis)

Eran, juli 2011, Örebro

eapea, sommaren, 2011

i do i do i do , juli , 2011

Energy, 9:e Juli 2011, Stockholm

Blivandefrueriksson, 9 juli 2011,

Paret Å, augusti, 2011

lillalyckan, nov 2011 Stockholm

tobiasochlinda 2011 nya guinea (troligtvis)

Mrir

wiii

Bluebride pingst 2010 (förhoppningsvis)

wiicky sommaren 2011 ("om wiicky själv får välja")

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 18:25
    Ängla80 jan-feb 2011

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-19 23:16
    Fides spes caritas 11 juni 2011
  • Svar på tråden 2011-brudar nr.3
  • Culete

Spammar igen innan jag går från datorn ett tag...
    Detta med ringar igen. Tankarna började snurra om att kanske göra en ny ring av den man har. På så vis får man en ny ring för sakramentet men har ändå kvar sin gamla.
    Kanske kan min sten vara en mittsten på en bredare ring, ist. för som nu - en stjärna på en förlovningsring?

Känner ni till några ruggigt bra juvilerare som kan skapa en ring efter ens önskemål om utformning, design och som är villig att ta in min nuvarande sten?

För om vi skulle byta ring, så får det bli med de gamla som grund. Inte för priset utan för att jag är så fäst vid Min ring... =)

• Energy

Nu är fotograf ordnad också, så då återstår bara festlokal. Hinner nog inte drabbas av stress innan det är 1 vecka kvar.

Fast jag känner mig otålig och vill göra det på vår 2 åriga bröllopsdag (feb 2011) och stundvis vill jag skjuta upp det och göra det i dec 2011. Men jag har redan bytt datum 3 gånger så nu får jag skärpa till mig! *suck*

• svinto83

hej allihop! här händer det inte mycket ... jobb o träning..

planeringen kommer nog inte igång förrän om ett år men jag har mina älskade skor i alla fall och jag vet hur jag vill klänningen och ringen ska se ut

kram

• mammab

Vi ska sätta oss och räkna på budget å se hur stort bröllop vi kan få ihop till och prata om va vi tycker är viktigt osv!

Kanske kan lyckas få ner två jätte stora kostnader (eller för mig skulle det bli stora kostnader ). Ringarna och brudklänningen!

Har fått jätte mycket gammalt guld osv av min mamma som vi ska lämna in och väga in till våra blivande förlovningsringar och min vigselring! Sen brudklänningen kommer ev. min mamma att sy då hon är sömmerska i grunden! Hon har sytt några brudklänningar i sina dar och är jätte duktig så litar på henne..

men tyg är inte billigt så får se va som blir billigast i längden!

Men lokal alltså, totalt omöjligt att hitta en lokal i centrala Västerås. blir tokig!!

• 20110820

Bluebride pingst 2010 (förhoppningsvis)

Bettertogether, 19 juni, 2010, Finland

Blivandefrueriksson, 15 januari 2011, Nässjö

Ängla80 jan-feb 2011, Thailand

MsRW, februarie 2011

Svanboet, februari 2011

Orangegirl, februari 2011, Thailand

ALLIMA, februari 2011, Luleå

Niini, 21 maj 2011

föralltidhans, maj/juni 2011

Fårävvör, våren 2011

Marlinire, 4 juni 2011, Växjö el. Luxemburg

kapellösa, 4 juni 2011

Fides spes caritas 11 juni 2011

Puttekulan, 18 juni 2011

Emyc, 18 juni 2011

Energy, 9:e Juli 2011, Stockholm

nemosmamma, juli 2011, Umeå

Waldekrantz, juli 2011, Stockholmstrakten (troligtvis)

Eran, juli 2011, Örebro

i do i do i do, juli 2011

EmmieK, juli 2011

AnnMurr, juli 2011

eapea, sommaren, 2011

20110820, 20 augusti 2011, Eskilstuna

Culete, 27 augusti 2011, Spanien

halmstadbruden 2, augusti 2011

Zia20090618, augusti 2011

Paret Å, augusti, 2011

Harmonii, augusti-september 2011, Göteborg

Ettem, september 2011, västkusten

Mammab, oktober 2011, Västerås

Fifun, 11 november 2011

lillalyckan, 11 nov 2011, Stockholm

svinto83, 11 november 2011

tobiasochlinda 2011 nya guinea (troligtvis)

Mrir

wiii

• 20110820

Vad många vi är nu! Vad roligt!

Vi har bokat kyrka och lokal och så har vi bestämt färgtema och börjat lägga upp en budget. Jag har så smått börjat titta på klänningar och har hittat en som jag verkligen skulle vilja ha. Dock vill jag prova den först och det lär jag vänta med ett tag till. Men det är så roligt att planera!

• AnnMurr

Jag har bara kikat lite på lokal. Då det är så långt kvar vet jag inte hur mycket man kan göra så här innan.

Hur långt i förväg har ni bokat kyrka?
    Vi letar efter en lokal där man får ta med egen alkohol och bjuda till gästerna, helst värdshus? Verkar som alla värdshus pluss herrgårdar vill att man köper deras alkohol men det blir onödigt dyrt.
    Annars blir det en vanlig festlokal men helst så stor att man kan ha middagen i ett rum och dansen i ett annat så man slipper flytta på möblerna mitt i allt!

Jag började titta på gästlista i förrgår men som sagt, så långt kvar ännu.

• AnnMurr

Hehe mitt inlägg blev allllldeles fel

För det första, NÄR har ni tänkt boka kyrka,
    och sedan har både kollat på gästlistan och lokal, dom verkar bli svåraste att fixa..

• Culete

Den lokalen vi har bestämt oss för är egentligen en restaurang. Har aldrig varit där själv men det är makens val. =)
    Lite får han bestämma med, minsann. =)

Kyrkan vet vi som sagt inte. Där restaurangen är, finns även ett kapell. Vet inte om det blir där eller om det kanske blir i närheten av där vi bor alt. en större kyrka... Men vi bokar nog så snart vi "vet" så man vet att den finns tillgänglig för en den dagen man vill gifta sej på. =)

Jag pratade med min man lite tidigare om detta med ringar.
    Jag trodde inte han skulle vara så het på nya mej jo, jo minsann. Han ville köpa helt nya ringar och inte ens göra om de vi har... Som brud har jag inte mycket att säga till om betr. ringval då det är hans gåva till mej så det är bara att le. =)
    Skall dock försöka få honom att veta vilken typ av ring jag isf tycker om. Vore ju förskräckligt om han kom med vitguldsring tex som jag absolut inte gillar.
    Diamanter vet jag att den kommer innehålla, precis som min ring nu. Det är den enda typ av sten han gillar...

Sen detta med färgtema var lite svårare. Jag har alltid sett gult/grönt och vitt som en del utav mitt bröllop men då vi ev. kommer ha ett mer formellt bröllop vet jag inte om jag behöver ha någon mer "karaktäristisk" färg inblandad.
    Får leta inspiration ett tag till.

Min klänning kommer iaf inte vara vit. Antingen kommer den vara benvit, creme eller i ngn starkare färg - beroende på färgtema - som tex mörk lila.

Får se hur det blir med musik och hela den biten.
    Tror nästan vi kommer anlita en coordinator för jag tror inte jag vill ha hand om att det praktiska. Jag tycker bara om att drömma och önska, men inte så mkt om att leta fram, fixa och få allt att fungera... Får se.

Budget har vi ingen, ännu. Nu leker vi fritt och sen får vi se hur ekonomin ser ut och vad man kan göra verkligt.
    Gästantal räknar jag med en max 150 bjudna och kanske max att 100 kan komma... Hur ser det ut hos er med gästantal?

Har ni bra länkar att dela med er utav för inspiration?
    Allt från dekorations- och gåvodetaljer till brudklänningar, buketter och färgteman? Någon ultimat inspirationssida, finns det? =)

• dandelionkid

imorse tyckte min karl att det var dags att prata om bröllopet så han satte sig bredvid mig i soffan när jag läste morgontidningen och sa "Jaha, ska vi brainstorma eller inte?".
    HAHA! Han kan verkligen överraska mig. Från att tycka det är helt värdelöst att planera till att helt plötsligt brainstorma fram vårat "drömbröllop". Vi hann dock inte gå igen så himla mycket för han skulle åka till skola och jag jobba men ändå, jag blev glatt överraskad :)

Svar på tråden 2011-brudar nr.3