• lillalyckan

2011-brudar nr.3

Nu går snart den gamla tråden ut! Startar en ny ett par dagar innan så att alla hittar hit
    Detta blir tredje tråden! Med den här takten är det snart även vår tur! Så välkomna hit alla nya och gamla 2011-brudar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 13:27
    Så! Nu är alla med

Bettertogether, 19 juni, 2010, Finland

Svanboet, februari 2011

Orangegirl, februari 2011, Thailand

ALLIMA, februari 2011, Luleå

föralltidhans , maj / juni , 2011

nemosmamma, juli 2011, Umeå

Waldekrantz, juli 2011, Stockholmstrakten (troligtvis)

Eran, juli 2011, Örebro

eapea, sommaren, 2011

i do i do i do , juli , 2011

Energy, 9:e Juli 2011, Stockholm

Blivandefrueriksson, 9 juli 2011,

Paret Å, augusti, 2011

lillalyckan, nov 2011 Stockholm

tobiasochlinda 2011 nya guinea (troligtvis)

Mrir

wiii

Bluebride pingst 2010 (förhoppningsvis)

wiicky sommaren 2011 ("om wiicky själv får välja")

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 18:25
    Ängla80 jan-feb 2011

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-19 23:16
    Fides spes caritas 11 juni 2011
  • Svar på tråden 2011-brudar nr.3
  • Zia 20090618

Kyrka för bokas max 1 år innan så tiden tycks stå helt still just nu;) Men kanske lika bra det, jag har sista året nu innan examen så kanske lika bra att fokusera på den;) Man har hunnit långt i tankeverksamheten men mer än så blir det nog inte förrän nästa sommar.. Även om jag redan hittat drömklänningen;) Får försöka behärska sig lite känner jag:P

• Emyc

Jag har suttit och små pratar lite med min bästa vän idag om bröllopet. Måste göra det med min kära sambo också=)

Vi gjorde en uträkning på vad det skulle kosta att det på det hotell som jag och F pratat om och kom på det att hela bröllopet skulle gå på ca 170.000 utan resa. Känns som det kan bli för mycket. Så nu har jag en ny idé i huvudet och det är att vi ska ha festen på ett annat hotell men med billigar mat och lite enklare mat. Jag behöver inte ha konstig lyx mat som kanske är god men det finns annat som fler kommer tycka om. 

Hur som helst så tror jag att min idé kan vara bra men som sagt av andra det är så sjukt lång tid kvar! För mig är det 1 år 9 månader och 9 dagar kvar.

• Emyc

Idag har jag haft ett glädjande samtal med min mormor angående saknaden av förlovlovnings ring för mig. Den ligger i en ask i en låda här hemma. Hon sa att hon tycker att jag ska ta min gammel mormors ring set och att vi ska ta dem till en guldsmed och göra dem till mina ringar. Förlovningsringen är en smal ring i vitguld med högfattning och en ring och vigselringen är platt men med kanske 5 stenar. Jag skulle vilja göra om förlovningsringen så att den inte är så hög.. Det bästa med det här är att min gammel mormor skulle bli glad av att veta att det används och inte ligger i en låda någonstans.

Visst kan man göra på det här viset? Egentligen är det väl att mannen ska fixa vigsel ring och kanske ha ärvt från någon som han ska ge vidare.. Men det här är väl inte fel?

Jag vet att jag fullkomligt älskar idén.

Hoppas på att få en chans att ventilera med F ikväll efter det att han varit och spelat bandy.

• Zia 20090618

Det verkligen som en jättebra idé! Man följer de traditioner man vill tycker jag, det är ju ändå ens egna bröllop:) Själv fick jag ett förlovningshalsband + armband som min fästman hade valt ut när vi förlovade oss. Sedan började vi ringletande tillsammans när vi kom hem:)

• mammab

Emyc: Jag fick min mammas gamla ringar som kommer gå till just min förlovning och vigsel ring!

• mammab

Jag har räknat ut våran budget nu iaf och vad vi kommer hinna spara ihop till!!

Så nu kan vi börja planera allt på riktigt
    Känns så otroligt roligt att få börja sätta igång!

• Emyc

Berättade om ringarna för min sambo och det ha sa va- jaja det blir väl bra men vad ska jag ha? Han e rolig han=)

• Blivandefrueriksson

emyc sånt tycker jag är jätte fint när man får gamla saker och gör om så de kommer till användning. Men då har du ju något gammalt fixat sen

• Emyc

Blivandefrueriksson skrev 2009-09-11 11:27:08 följande:
    emyc sånt tycker jag är jätte fint när man får gamla saker och gör om så de kommer till användning. Men då har du ju något gammalt fixat sen

Tänkte jag inte äns på=)

Nu i veckan kommer det bli av att åka till en smed och titta på vad vi ska hitta på med ringen=) Spännade!

Har suttit och pratat lite planer med en kompis som kan en hel del om det hät med bröllop eftersom hon jobbat med det. Hon har bra planer hon, vilket är skön´t eftersom jag och antagligen F har en bild men en bild som kan bli bättre med henne hjälp.

Svar på tråden 2011-brudar nr.3