• lillalyckan

2011-brudar nr.3

Nu går snart den gamla tråden ut! Startar en ny ett par dagar innan så att alla hittar hit
    Detta blir tredje tråden! Med den här takten är det snart även vår tur! Så välkomna hit alla nya och gamla 2011-brudar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 13:27
    Så! Nu är alla med

Bettertogether, 19 juni, 2010, Finland

Svanboet, februari 2011

Orangegirl, februari 2011, Thailand

ALLIMA, februari 2011, Luleå

föralltidhans , maj / juni , 2011

nemosmamma, juli 2011, Umeå

Waldekrantz, juli 2011, Stockholmstrakten (troligtvis)

Eran, juli 2011, Örebro

eapea, sommaren, 2011

i do i do i do , juli , 2011

Energy, 9:e Juli 2011, Stockholm

Blivandefrueriksson, 9 juli 2011,

Paret Å, augusti, 2011

lillalyckan, nov 2011 Stockholm

tobiasochlinda 2011 nya guinea (troligtvis)

Mrir

wiii

Bluebride pingst 2010 (förhoppningsvis)

wiicky sommaren 2011 ("om wiicky själv får välja")

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 18:25
    Ängla80 jan-feb 2011

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-19 23:16
    Fides spes caritas 11 juni 2011
  • Svar på tråden 2011-brudar nr.3
  • dandelionkid

Någon som tittat på eller bestämt sig för ringar än? Jag tycker sånt är supermysigt men problemet är att jag har så svårt att hitta något som jag blir nöjd med. Tog flera månader innan jag hittade min förlovningsring :P

• Culete

Den var stilig, som Puttekulan sa! =)
    Min ring kommer som sagt min man att få välja ut åt mej, precis som med förlovningsringen. Jag trodde ju vi skulle ha våra gamla kvar, och trodde även han var inne på det men hade tydligen liiiite fel. Han sa att våra gamla skall vi spara (självklart) och att jag skulle se det från den ljusa sidan;
    Att om jag tappar (???) min vigselring har jag åtminstone min förlovningsring kvar. Haha. Sikket synsätt!

Iaf, det enda jag kommer ge som "guide" till honom är att jag vill ha en rund, slät, ring i gult guld. Guld guld vet jag att han kommer välja ändå, likaså som jag vet att den kommer innehålla fina diamanter. Jag kan tänka mej ha fler stenar, men helst inte över 7.
    Lite rädd att det blir för mycket bling och ser lite för plottrigt ut om det är för mkt stenar. Jag är mer åt det stilrena, enkla och eleganta nämligen...

Men ja, jag tror han kommer välja en fin fin ring till oss båda. =) Precis som med min förlovningsring! =)
    Och, jag kommer inte få se ringarna försan på bröllopet, det är ngt annat jag vet... Så jag får vänta ett tag till.

Jag frågade honom igår ang ekonomin, som han tycker är mindre viktigt, eftersom jag ville ha en summa att ha som riktlinje.
    Sen kan man ju alltid försöka hålla nere kostnaderna ytterligare, men även ha lite marginal om det skulle gå över lite... Men nu har jag en fråga.
    Hur vet jag hur mkt, i procent, som jag skall lägga undan åt var sak? Har ni ngt humm om det?

Det som vi spånat på hittills är alltså:

Budget - totalkostnad
    Klänning - ett ungefär
    Gästlista - med ständig uppdatering
    Ringar - makens val
    Färgtema - preliminärt satt; Brunt, Grönt & Ivory
    Lokal - vi har dock ett andrahandsval med fall det skulle satsas på ett mindre bröllop än vi tänker nu
    Bröllopsresa - Disney cruise med barnen! (hahaha!)

• Culete

Uppdaterar efter lite mer snack med min älskling.

Vi har bestämt oss för att hyra in fotograf samt videograf.
    Sen efter att ha läst här på bt kommer vi att pyssla ihop lite dekorerade cd-skivor i fodral för att dela ut till de gäster som fotar. Så man kan få in lite bilder från dem med.
    Vi kommer formodligen hyra in en bröllopskoordinatör (eller vad tusan de heter).

Restaurangen kommer stå för allt.
    Mat, servitörer, dekorering (efter vårt val), best. av tårtan etc etc. Men vi får gärna säga HUR dom skall göra, och hur vi vill att allt skall se ut - sen skickar dom bollen vidare och ser det gjort. Dom kommer även få fixa allt med städ före och efter och inhyrning av liveband.

Hur skall ni dekorera er lokal? Jag vill ha MYCKET tyg och ännu mer ljus. Mindre blomsterarrangemang. Kommer nog ha små gröna "växtbollar" i låga krukor på borden, inte så mkt blommor.
    Buketten kommer vara en kallabukett.
    Jag gillar grönt, växter etc - inte alla dessa blommor...
    Kanske lite taklökar får vara med också. Gillar dom. =)

Håller på att samla bilder och skriver ner lite tankar nu, för att senare när man tar upp det hela lite mer aktivt kan man snabbt hoppa in och ta det man fortfarande tycker om och ändra det man känner då...

Men, jag undrar fortfarande en del om hur man lägger upp budgeten... Vet ni?

• Emyc

Angående ringar - Jag måste ha en ny förllovningsring innan vi gifter oss. Av två anledningar.

1. Jag har inte direkt tyckt om den sen vi beställde dem och det vet min sambo om. Det är en enkel slät vitguldsring vilket är fint men det är jätte tung och tjock så min vigselring måste vara nästa obefintlig...

2. Jag har gått ner i vikt 2 ggr under tiden med den ringen. (Vi förlovade oss midsommar 06) Den är redan förminskad en gång men nu måste det göras igen och det känns inge kul bara...

Angående Kyrka och lokal - Vi har pratat om Dalarö kyrka och sen ha festen på Dalarö hotell. Vi betalrar en avgift sen ingår mat personal och lite annat. Jag har en bild i huvudet om att en del av gästerna ska sova över. Lite familj och sen brudtärnor och betsmens samt de som inte kan ta sig därifrån. Det skulle va så himla mysigt att morgonen efter vakna upp brevid min blivande och sedan få äta frukost på hotellet med bla våra älskade döttrar.

Färg tema - Min blivande sa Rosa och det gör ju inte mig något då det är min favorit färg. Det kommer antagligen bli Vitt, rosa och silver.

Angående budget - Känns som att det kommer bli dyrt dyrt dyrt! Men det kommer det vara värt =)

Är det någon som har förslag på kyrka, lokal samt övernattning för mins ca 20-25 gäster?

• ALLIMA

Jag filar lite på texten i inbjudningskortet och lite annat som man redan nu kan kolla in... Har ni några bra tips om texten? Vi kommer ha vigsel i kyrka, middag o fest i lokal efteråt och vill gärna få med nåt om att vi varit ihop i 10 år samt ska gå gemensamt fackeltåg till lokalen efter vigseln. Mina förslag blir för mycket "bröllop" och "gifta oss "...låter för upprepande.

• Culete

Tyvärr inga sverigetips... Inte ens här i Spanien ju.
    Hade gärna gift mej i norra spanien, i min mans familjs hemby, men det blir lite väl omständigt för alla som reser utifrån då det är ett par timmar ifrån flygplatsen. Så vi håller oss i Madrid.

Vi kommer vara i centrala Madrid, i en "officiell" byggnad, där dom har restaurang inuti. Min man berättade att det även finns en kyrka i närheten - det kan ju vara värt att kolla upp för även om man KAN hyra buss så föredrar jag personligen så korta förflyttningar för gästerna som möjligt.

Vår budget är enligt mej högt satt, så vi bör kunna hålla den, men det beror ju samtidigt på kvaliten man har i allt man vill ha runt omkring. Jag kommer nog göra minimalt själv som sagt då jag föredrar att det är Snyggt gjort än att jag leker loss med mina händer som har tummarna mitt i... Haha.

Men jag börjar iaf få lite mer humm om hur jag vill ha dekon etc. Men jag har ett liiiitet problem.
    I lokalen så har dom rosa i taket. Jag vill inte ha rosa i färgtemat men tror ni det kan krocka mkt med mitt tema?
    Eller bör jag leka in lite rosa klickar här och var för att det skall se ut som om man räknat med det där rosa som redan finns?

• Blivandefrueriksson

allima sånt är jag jätte dålig på

vi kommer ju skicka ut 2 slags inbjudningskort i och med att den närmsta familjen får middag och vänner får tårta och fest och tilltugg fast samma kväll och detta har jag problem att få ihop

• brud2011

Vi kommer troligtvis också ha rosa vitt (lite mer cremefärgat) och silver
    Hade bestämt oss för rött/vinrött först, men har ändrat oss och rosa känns helt rätt.

Emyc skrev 2009-09-06 19:57:04 följande:
    Angående ringar - Jag måste ha en ny förllovningsring innan vi gifter oss. Av två anledningar. 1. Jag har inte direkt tyckt om den sen vi beställde dem och det vet min sambo om. Det är en enkel slät vitguldsring vilket är fint men det är jätte tung och tjock så min vigselring måste vara nästa obefintlig... 2. Jag har gått ner i vikt 2 ggr under tiden med den ringen. (Vi förlovade oss midsommar 06) Den är redan förminskad en gång men nu måste det göras igen och det känns inge kul bara... Angående Kyrka och lokal - Vi har pratat om Dalarö kyrka och sen ha festen på Dalarö hotell. Vi betalrar en avgift sen ingår mat personal och lite annat. Jag har en bild i huvudet om att en del av gästerna ska sova över. Lite familj och sen brudtärnor och betsmens samt de som inte kan ta sig därifrån. Det skulle va så himla mysigt att morgonen efter vakna upp brevid min blivande och sedan få äta frukost på hotellet med bla våra älskade döttrar.Färg tema - Min blivande sa Rosa och det gör ju inte mig något då det är min favorit färg. Det kommer antagligen bli Vitt, rosa och silver. Angående budget - Känns som att det kommer bli dyrt dyrt dyrt! Men det kommer det vara värt =)Är det någon som har förslag på kyrka, lokal samt övernattning för mins ca 20-25 gäster?
  • mammab

Culete: Dom har inte möjlighet att drapera med vita tyger i taket? kan bli väldans fint om det är möjligt!

• mammab

gud va långt allt har kommit..

Jag känner mig bara dum när jag sitter å kollar färger och inbjudningskort, karln tycker jag är knäpp för det är ju ändå så jätte lång tid kvar haha..

Vi har ju inte förlovat oss än heller, utan det är tänkt att vi ska göra det ett år innan. men får se hur det blir med det

Svar på tråden 2011-brudar nr.3