• lillalyckan

2011-brudar nr.3

Nu går snart den gamla tråden ut! Startar en ny ett par dagar innan så att alla hittar hit
    Detta blir tredje tråden! Med den här takten är det snart även vår tur! Så välkomna hit alla nya och gamla 2011-brudar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 13:27
    Så! Nu är alla med

Bettertogether, 19 juni, 2010, Finland

Svanboet, februari 2011

Orangegirl, februari 2011, Thailand

ALLIMA, februari 2011, Luleå

föralltidhans , maj / juni , 2011

nemosmamma, juli 2011, Umeå

Waldekrantz, juli 2011, Stockholmstrakten (troligtvis)

Eran, juli 2011, Örebro

eapea, sommaren, 2011

i do i do i do , juli , 2011

Energy, 9:e Juli 2011, Stockholm

Blivandefrueriksson, 9 juli 2011,

Paret Å, augusti, 2011

lillalyckan, nov 2011 Stockholm

tobiasochlinda 2011 nya guinea (troligtvis)

Mrir

wiii

Bluebride pingst 2010 (förhoppningsvis)

wiicky sommaren 2011 ("om wiicky själv får välja")

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 18:25
    Ängla80 jan-feb 2011

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-19 23:16
    Fides spes caritas 11 juni 2011
  • Svar på tråden 2011-brudar nr.3
  • Fårävvör

Igår hämtade vi våra förlovningsringar!!

Har inte börjat planera för bröllopet än (mer än bestämt att det kommer bli någon gång under våren 2011 antagligen) tror jag vill njuta av förlovningen lite först!

Är det vigselplats och festlokal som ni börjat kolla på när ni planerar? Men för att veta hur stor festlokal man behöver behöver man väl ha ett hum om hur många som ska bjudas? Någon som kan ge tips på i vilken ände man ska börja?

• Niini

Jag började med klänning o ringar :D

Fårävvör skrev 2009-09-03 07:51:22 följande:
    Igår hämtade vi våra förlovningsringar!! Har inte börjat planera för bröllopet än (mer än bestämt att det kommer bli någon gång under våren 2011 antagligen) tror jag vill njuta av förlovningen lite först! Är det vigselplats och festlokal som ni börjat kolla på när ni planerar? Men för att veta hur stor festlokal man behöver behöver man väl ha ett hum om hur många som ska bjudas? Någon som kan ge tips på i vilken ände man ska börja?
    Jag började med klänning o ringar :D Sen gjorde vi en preliminär gästlista för att få ett hum om hur sto lokal vi skulle behöva. Och så har vi funderat på kyrkan o lokal men dom går inte att boka ännu på ett halvår..
  • 20110820

Blivandefrueriksson, 15 januari 2011, Nässjö

Ängla80 jan-feb 2011, Thailand

MsRW, februarie 2011

Svanboet, februari 2011

Niini, 21 maj 2011

föralltidhans , maj / juni, 2011

Fårävvör, våren 2011

Marlinire, 4 juni 2011, Växjö el. Luxemburg

kapellösa, 4 juni 2011

Puttekulan, 18 juni 2011

Emyc, 18 juni 2011

Eran, juli 2011, Örebro

EmmieK, juli 2011

eapea, sommaren, 2011

20110820, 20 augusti 2011, Eskilstuna

halmstadbruden 2, augusti 2011

Zia20090618, augusti 2011

Paret Å, augusti, 2011

Harmonii, augusti-september 2011, Göteborg

Ettem, september 2011, västkusten

Mammab, oktober 2011

Fifun, 11 november 2011

lillalyckan, 11 nov 2011, Stockholm

svinto83, 11 november 2011

Mrir

wiii

• dandelionkid

herregud, vart börjar man?! Min karl hatar att planera saker och han tycks inte förstå att man måste vara ute i god tid. Vi har som jag tidigare skrev bestämt att gifta oss på mina svärföräldrars tomt men sen då?
    Det blir juh automatiskt borgligt(?) men hur tar man kontakt med dom och vad säger man då? Hej jag vill gifta mig om två år? HA HA! Jag känner mig mest korkad och min sambo som sagt tycker att sånt kan man ta helst bara någon månad innan. Någon som har förslag på vilken ände man ska börja i?

• Bettertogether
    dandelionkid skrev 2009-09-03 12:41:27 följande:
    herregud, vart börjar man?! Min karl hatar att planera saker och han tycks inte förstå att man måste vara ute i god tid. Vi har som jag tidigare skrev bestämt att gifta oss på mina svärföräldrars tomt men sen då?Det blir juh automatiskt borgligt(?) men hur tar man kontakt med dom och vad säger man då? Hej jag vill gifta mig om två år? HA HA! Jag känner mig mest korkad och min sambo som sagt tycker att sånt kan man ta helst bara någon månad innan. Någon som har förslag på vilken ände man ska börja i?
    Kanske ni kunde börja med att fundera vilket tema/färg ni vill ha på ert bröllop och utgå från det. Sedan kan ni fundera på hur dekorationerna ska se ut, var ni ska hitta bord och stolar, serveringspersonal, varifrån ni ska ta maten, vilka blommor du vill ha i brudbuketten... etc.

Man behöver kanske inte ta kontakt med någon som ska viga er ännu, utan vänta tills det är cirka 1 år kvar.

Nä, börja med att fantisera er till hur ni helst skulle ha det, då är det enklare att sedan tänka på vad som är realistiskt! Ni kan brainstorma tillsammans, och skriv då verkligen upp allt ni HELST skulle vilja ha (oavsett om ni sedan har råd med det eller inte)... det sätter igång tankeverksamheten! :)
  • Blivandefrueriksson

Det måste la inte va borgerligt bara för det är utomhus? Ne tror jag inte, själv döptes jag utomhus av en präst från svenska kyrkan när jag var liten. I en hembygdspark.

dandelionkid skrev 2009-09-03 12:41:27 följande:
    herregud, vart börjar man?! Min karl hatar att planera saker och han tycks inte förstå att man måste vara ute i god tid. Vi har som jag tidigare skrev bestämt att gifta oss på mina svärföräldrars tomt men sen då?Det blir juh automatiskt borgligt(?) men hur tar man kontakt med dom och vad säger man då? Hej jag vill gifta mig om två år? HA HA! Jag känner mig mest korkad och min sambo som sagt tycker att sånt kan man ta helst bara någon månad innan. Någon som har förslag på vilken ände man ska börja i?
  • AnnMurr

Hej,

passande tråd för mig!!!!! :) Juli 2011 är det tänkt att för oss att ha den stora dagen.

• dandelionkid

Blivandefrueriksson
    Ha ha, nej klart det inte måste vara borgligt. Men vi vill inte vigas i kyrka eller av präst enligt kristen tro eftersom vi inte är kristna :P Det var därför jag menade på att det blir borgligt.

• Culete

Hej alla längtansfulla!

Jag hoppas det är ok att jag hoppar in på listan jag med. =)
    27 augusti 2011 är det tänkt att vi skall få vårat, mycket efterlängtade, kyrkobröllop.

Vi är borgligt gifta sedan 2007 men då vi är (slarviga) katoliker är det inget som "gäller" för oss utan var mer en liten detalj iom gemensamma barn och familjens efternamn.
    Sommaren nästa år skall vi döpa vår son, så därför får vi själva vänta ytterligare en sommar innan det blir "vår tur". =)

Blivandefrueriksson, 15 januari 2011, Nässjö

Ängla80 jan-feb 2011, Thailand

MsRW, februarie 2011

Svanboet, februari 2011

Niini, 21 maj 2011

föralltidhans , maj / juni, 2011

Fårävvör, våren 2011

Marlinire, 4 juni 2011, Växjö el. Luxemburg

kapellösa, 4 juni 2011

Puttekulan, 18 juni 2011

Emyc, 18 juni 2011

Eran, juli 2011, Örebro

EmmieK, juli 2011

eapea, sommaren, 2011

20110820, 20 augusti 2011, Eskilstuna

Culete, 27 augusti 2011, Spanien

halmstadbruden 2, augusti 2011

Zia20090618, augusti 2011

Paret Å, augusti, 2011

Harmonii, augusti-september 2011, Göteborg

Ettem, september 2011, västkusten

Mammab, oktober 2011

Fifun, 11 november 2011

lillalyckan, 11 nov 2011, Stockholm

svinto83, 11 november 2011

Mrir

wiii

• Culete

Detta med planering.
    Vi firade inget när vi "skakade hand" i rådhuset för 2 år sedan, eftersom vi inte såg det som ett riktigt giftemål.
    Vi har (jag har) så smått börjat knåpa på gästlistan och vi har bestämt plats för firandet. Vart vigseln skall äga rum är inte riktigt bestämt ännu. Kanske blir det här i området där vi bor, i kapellet där festen kommer äga rum eller någon annan stans. Får se lite längre fram.

Ringar vet jag inte om vi kommer ta några nya. Jag har sagt att jag vill ha min förlovningsring även sen, och jag tror han känner likadant. Här har man förlovningsringen på vänster hand (som vi har nu) och sedan flyttar man över den till höger hand vid vigseln (den hand man lägger fram då man svär en ed).
    Vissa byter ringar, men som sagt, jag gillar min diamantring och tror inte jag vill ha ngn ny sen...

Klänning har jag ett humm om hur jag vill ha, sedan länge, och det kollar jag närmare på när det närmar sej. Kommer nog ha någon som syr upp en efter mej och så som jag vill ha den. Alternativt om jag ser en jag tycker mkt om och som råkar sitta perfekt då - men det är ju ett tag kvar så inget jag kan "planera" närmare nu... =)

Så jag kommer nog lägga mycket av mitt tänkande på det som inte direkt intresserar min man... Detaljerna, färgtema etc etc...
    Inkl inbjudningskort, gästgåvor och dyl. =)

Sen kanske ha ett par olika "alternativ" som man fastnat för och slå fast när det blir dags... =)

Vi kommer gifta oss här, där vi bor, vilket är Spanien.
    Skall bli så roligt men lite svårt att kanske få hit alla man önskar...

Svar på tråden 2011-brudar nr.3