• lillalyckan

2011-brudar nr.3

Nu går snart den gamla tråden ut! Startar en ny ett par dagar innan så att alla hittar hit
    Detta blir tredje tråden! Med den här takten är det snart även vår tur! Så välkomna hit alla nya och gamla 2011-brudar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 13:27
    Så! Nu är alla med

Bettertogether, 19 juni, 2010, Finland

Svanboet, februari 2011

Orangegirl, februari 2011, Thailand

ALLIMA, februari 2011, Luleå

föralltidhans , maj / juni , 2011

nemosmamma, juli 2011, Umeå

Waldekrantz, juli 2011, Stockholmstrakten (troligtvis)

Eran, juli 2011, Örebro

eapea, sommaren, 2011

i do i do i do , juli , 2011

Energy, 9:e Juli 2011, Stockholm

Blivandefrueriksson, 9 juli 2011,

Paret Å, augusti, 2011

lillalyckan, nov 2011 Stockholm

tobiasochlinda 2011 nya guinea (troligtvis)

Mrir

wiii

Bluebride pingst 2010 (förhoppningsvis)

wiicky sommaren 2011 ("om wiicky själv får välja")

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 18:25
    Ängla80 jan-feb 2011

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-19 23:16
    Fides spes caritas 11 juni 2011
  • Svar på tråden 2011-brudar nr.3
  • Blivandefrueriksson

Nu är jag med på rätt datum ialla fall

Fick tidningen fån calligraphen igår nu vet jag hur vi ska göra korten och sambon höll med..

• Blivandefrueriksson

Nu har vi bestämt oss för lokal bilder finns i galleriet.

Vi ska på bröllop där om några veckor så det ska bli roligt att se det inifrån så att säga de tar 1000 kr får se vad de tar för hel helg borde kunna få lite rabatt

• Bettertogether

Hej Tjejer!! :)
    Nu kommer jag och "hälsar på" i tråden! ^^

Ni ska tro det känns som ingen tid alls kvar för vår del. NIO MÅNADER!!! 9!! Det är ju ingenting!... känns det som iallafall. :) Och det planeras, pysslas och funderas varje dag. Även m2b har blivit aktiv deltagare ;)

Om ni vill ta del av mina tips och ideér har jag en bröllopsblogg ni kan ta en titt på (myhusbandswife.blogg.se) :)

Många tycker att vi är tidigt ute och fixar och grejar redan nu, men varför inte planera och utföra när man har inspiration?! Och framför allt tid!! Till våren ska jag göra slutarbetet (alltså planera min brudbukett), göra massa praktik och andra tidskrävande saker.

Jag har ett litet tips till alla er som gifter er 2011... Håll er till drömstadiet ännu tills det bara är ett år kvar och sätt igång med den verkliga planeringen först då. Det känns så häftigt när det är mindre än ett år kvar, och man blir på ett helt annat sätt :) ...eller jag ska kanske säga det som så, att ni ska drömplanera nu, och slå fast saker och ting när det närmar sig :) Jag tror ni får så mycket mer glädje av tiden då!

Kram till er alla!
    Bettertogether

• halmstadbruden 2

Äntligen har jag hittat en tråd som passar mig. Jag & min sambo planera att gifta oss i Augusti 2011.

• kapellösa

Hojt hojt! Samtidigt som Marlinire, dvs den 4e juni om allt går som jag planerat

• 20110820

Bluebride pingst 2010 (förhoppningsvis)

Bettertogether, 19 juni, 2010, Finland

Blivandefrueriksson, 15 januari 2011, Nässjö

Ängla80 jan-feb 2011, Thailand

MsRW, februarie 2011

Svanboet, februari 2011

Orangegirl, februari 2011, Thailand

ALLIMA, februari 2011, Luleå

Niini, 21 maj 2011

föralltidhans , maj / juni, 2011

Fårävvör, våren 2011

Marlinire, 4 juni 2011, Växjö el. Luxemburg

kapellösa, 4 juni 2011

Fides spes caritas 11 juni 2011

Puttekulan, 18 juni 2011

Energy, 9:e Juli 2011, Stockholm

nemosmamma, juli 2011, Umeå

Waldekrantz, juli 2011, Stockholmstrakten (troligtvis)

Eran, juli 2011, Örebro

i do i do i do , juli , 2011

EmmieK, juli 2011

eapea, sommaren, 2011

20110820, 20 augusti 2011, Eskilstuna

halmstadbruden 2, augusti 2011

Zia20090618, augusti 2011

Paret Å, augusti, 2011

Harmonii, augusti-september 2011, Göteborg

Ettem, september 2011, västkusten

Mammab, oktober 2011

Fifun, 11 november 2011

lillalyckan, 11 nov 2011, Stockholm

svinto83, 11 november 2011

tobiasochlinda 2011 nya guinea (troligtvis)

Mrir

wiii

• Blivandefrueriksson

vad roligt att det är så många som hoppar in, vi lär ju bli flera med tiden.

är bara 16 mån kvar för oss nu plus några dagar så i januari sätter jag igång med inbjudningarna, när dte bara är 1 år kvar.

Beställde en bolero förra veckan men har inte fått den ännu eller något mail så ska nog ta tag i det idag.

• dandelionkid

Hej hej!
    Vi bestämde oss nyligen för att vi ska gifta oss 2011. Woho! Jag är planeringsgalen och trodde jag var den enda som planerar saker 2 år i förväg ;) Skönt att veta att det finns fler!
    Min karl däremot tycker att sånt kan man ta med tiden (helst typ en vecka innan så han slipper mitt tjat ;) Men jag vet ingenting om att planera bröllop. Har varit på typ två bröllop i hela mitt liv och ärligt talat var det skittråkigt :S
    Vi tänkte inte berätta något för nån förrän nästa år men jag kan inte hålla mig (har redan berätta för mina tre bästa vänner). Däremot är jag lite orolig över hur våra föräldrar kommer reagera (hans föräldrar tycker det är en "praktisk grej, min mamma är inte mycket för romantik men fick nyligen veta att hon tydligen tycker att gifta sig är något man borde göra, frågan är om det gäller hennes döttrar :P)

Hur berättar man sånt? Vart börjar man planera? Herregud jag har så mycket funderingar! Vi har iallafall pratat om att gifta oss på mina svärföräldrars tomt utanför växjö (min grabb kommer därifrån, jag kommer från södermanland). Det skulle kännas hedersamt (heter det så?)mot hans föräldrar eftersom det är hans pappas barndomshem som dom ärvt.

usch vad långt det blev :P

• Blivandefrueriksson

dandelionkid gifta sig på ett barndomshem tycker jag låter jätte fint det finns ju så många hjälpmedel så som partytält så att det kan bli underbart även om det regnar.

Vi har inte berättat för någon förutom 1 kompis för de gifter samma år fast i sep vi i januari så vi byter tips och hemligheter så ingen ska veta. tror våran familj får reda på det nästa sommar och kompisar och etc får reda på det när inbjudningarna går ut i okt.

• Emyc

Jag har berättat för mina två närmsta vänner och min sambo för sina två närmsta sen vet min mormor och svärmor. Resten kommer att få veta när inbjudningarna kommer =)

Sitter varje dag och funderar och tänker på bröllopet, känns som att man sitter på världen hemlighet som ingen i världen får veta=)

Vi planerar 18 Juni får jag stå me på listan?

Svar på tråden 2011-brudar nr.3