• lillalyckan

2011-brudar nr.3

Nu går snart den gamla tråden ut! Startar en ny ett par dagar innan så att alla hittar hit
    Detta blir tredje tråden! Med den här takten är det snart även vår tur! Så välkomna hit alla nya och gamla 2011-brudar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 13:27
    Så! Nu är alla med

Bettertogether, 19 juni, 2010, Finland

Svanboet, februari 2011

Orangegirl, februari 2011, Thailand

ALLIMA, februari 2011, Luleå

föralltidhans , maj / juni , 2011

nemosmamma, juli 2011, Umeå

Waldekrantz, juli 2011, Stockholmstrakten (troligtvis)

Eran, juli 2011, Örebro

eapea, sommaren, 2011

i do i do i do , juli , 2011

Energy, 9:e Juli 2011, Stockholm

Blivandefrueriksson, 9 juli 2011,

Paret Å, augusti, 2011

lillalyckan, nov 2011 Stockholm

tobiasochlinda 2011 nya guinea (troligtvis)

Mrir

wiii

Bluebride pingst 2010 (förhoppningsvis)

wiicky sommaren 2011 ("om wiicky själv får välja")

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 18:25
    Ängla80 jan-feb 2011

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-19 23:16
    Fides spes caritas 11 juni 2011
  • Svar på tråden 2011-brudar nr.3
  • mammab

jag längtar tills vi kan boka kyrka och lokal!!

Färgerna för oss blir nog som jag sagt tidigare, rosa, champagne och ljust grönt..
    vet på ett ungefär hur jag vill ha dukningen.

• Fårävvör

Vad tror ni om vitt, mörkrött och någon slags vårgrön/ljus bladgrön?

Förresten, jag förstår inte varför många väljer färgtema så tidigt i planeringen? Är det för att det "behövs" eller för att det är roligt? förstå mig rätt, jag är bara nyfiken, jag har absolut inga åsikter om när man "ska" bestämma saker och ting... Finns det något jag inte tänkt på? Trodde att färgtemat mest hade med utsmyckning av lokalen mm...

• Zia 20090618

Haha för min del känns det som att man inte riktigt kan göra så mycket mer än att fantisera i detta läge, 2 år innan. Och färger funkar rätt bra att fantisera om;) Utsmyckningen i allmänhet är väl rätt lätt att fantisera iväg kring:)

• Smålandsbrutta

Håller med Zia om att det är rätt roligt att fantisera om färgtema o utsmyckning.. =) Sen har jag börjat fundera lite över själva "utsmyckningen" av inbjudningarn eftersom jag känner att jag vill börja med dom nu o göra något konkret som gör att bröllopet inte känns såå långt borta. Och eftersom jag vill ha allt i ungefär samma färgtema så kan det vara bra att börja fundera över detta.. =)

• Niini
    Fårävvör skrev 2009-09-17 21:28:39 följande:
    Vad tror ni om vitt, mörkrött och någon slags vårgrön/ljus bladgrön? Förresten, jag förstår inte varför många väljer färgtema så tidigt i planeringen? Är det för att det "behövs" eller för att det är roligt? förstå mig rätt, jag är bara nyfiken, jag har absolut inga åsikter om när man "ska" bestämma saker och ting... Finns det något jag inte tänkt på? Trodde att färgtemat mest hade med utsmyckning av lokalen mm...
    För oss behövs ju färgerna förutom i dukning o utsmyckning i sambons skjorta alt. slips, tärnklänning och eventuellt nån detalj på min klänning :) Så då kan det vara bra att ha det på klart ett tag före ;) Dessutom tycker jag det blir lättare att planera vidare när man har vissa färger man utgår/begränsar sig kring.
  • mammab

våra färger kommer ju avspegla sig i mina och sambons kläder, tärnan och brudnäbbarna.
    sen dukningen, brudbuketten, tårtan, inbjudningskorten..

så för mig är färgera rätt viktiga!

• nineliza

Jag och min m2b har pratat mycket om det där med färg...vi är båda förtjusta i rött...så vitt, svart och rött var gund. Men så ville vi ha något mer, något färgglatt. Då valde vi turkost...

Tänker det samma som niini och mammab våra färger kommer åxå avspegla sig i min klänning, min m2b kläder, tärnorna och markalkarnas kläder. Men även i inbjudningskorten, dukningen, brudbuketten och tårtan.

• lillalyckan
    Emyc skrev 2009-09-18 12:56:29 följande:
    Är det någon som hört några kommentarer om brudklänningarna från Haléns?
    Det fanns faktiskt någon tråd om det... Snoka runt lite så kommer du att hitta det... Men varför inte liksom? Jag tycker att det brukar funka bra att handla på Haléns, alltid lätt att skicka tillbaka om det skulle vara så
  • HelenochDavid

VI ska ha vårt bröllop helt i vitt. Många tycker kanske att det är konstigt och emot traditioner mm. men även gästerna ska vara vita. Så klädkoden blir vitt. Det som sen gör att jag sticker ut är min bukett, mörk-rosa orkideér. Stolarna ska vara vitklädda, dukningen och allt annat också vitt. Vi ska ju gifta oss i thailand på stranden så det kommer att bli häftigt och vackert när allt är vitt. Inbjudningskorten har vi redan skickat ut och de var också vita.

Svar på tråden 2011-brudar nr.3