• lillalyckan

2011-brudar nr.3

Nu går snart den gamla tråden ut! Startar en ny ett par dagar innan så att alla hittar hit
    Detta blir tredje tråden! Med den här takten är det snart även vår tur! Så välkomna hit alla nya och gamla 2011-brudar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 13:27
    Så! Nu är alla med

Bettertogether, 19 juni, 2010, Finland

Svanboet, februari 2011

Orangegirl, februari 2011, Thailand

ALLIMA, februari 2011, Luleå

föralltidhans , maj / juni , 2011

nemosmamma, juli 2011, Umeå

Waldekrantz, juli 2011, Stockholmstrakten (troligtvis)

Eran, juli 2011, Örebro

eapea, sommaren, 2011

i do i do i do , juli , 2011

Energy, 9:e Juli 2011, Stockholm

Blivandefrueriksson, 9 juli 2011,

Paret Å, augusti, 2011

lillalyckan, nov 2011 Stockholm

tobiasochlinda 2011 nya guinea (troligtvis)

Mrir

wiii

Bluebride pingst 2010 (förhoppningsvis)

wiicky sommaren 2011 ("om wiicky själv får välja")

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 18:25
    Ängla80 jan-feb 2011

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-19 23:16
    Fides spes caritas 11 juni 2011
  • Svar på tråden 2011-brudar nr.3
  • Emyc

Allt jag vet är att det ska vara Vitt, rosa och silver. Vitt i grunden, mycket rosa på dekorationer men silvriga detaljer. Min kära blivande är inte så intresserad av att diskutera bröllop just nu då vi planerar 25 och 30 års fest tills i vår. En ska i taget =) Men det hindrar ju inte mig från att kladda ideér och prata med min bästa vän om det som även har jobbat med bröllop.
    Jag funderar lite över dne rosa färgen bara, vilken slags rosa det ska vara..

Idag va jag hos guldsmeden. Jag lämnade in min mormors ring och min ring så han ska på något sätt ta guld från min ring och plassera det på den andra samt bredda ut den och sänka stenen. Hmm undrar hur stjutton de gör? Men men bra blir det och eftersom vi gör på det här sättet och att jag tar min gammel mormors gammla vigselring sen också som ska puttsas och graveras sen så kommer vi spara 15.000 Hag är nog lite dyr i drift ibland=) Men det får man väl va när det gäller något som ska sitta resten av livet?

Fredrik kommer också vilja ha en vigselring sen med hans förlovningsring.

• 20110820
    Fårävvör skrev 2009-09-16 21:09:07 följande:
    20110820: Vart vill ni åka? Jag är lite sugen på någonstans i Karibien men har inte kollat så mycket än... Här är det mest nedräkning till i helgen nu..! Bara tre dagar kvar
    Det är just Karibien det blir för vår del Sammanslaget med 4-5 dagar i New York. Har kollat mycket på kryssningar och beställt hem katalog (redan ) och vi har bestämt oss. Vi kommer att flyga till Miami och vara där i 2-3 dagar innan vi ger oss ut till havs. När vi kommer tillbaks till Miami flyger vi upp till New York. Sedan kunde man ju tro att det är billigare att flyga hem från NY men det är det inte. Vi sparar flera tusen på att flyga tillbaks till Miami och därifrån flyga hem till Sverige...

Var ju nån dokumentär om färjan vi kollat in på TV häromdagen. Man blev ju inte mindre sugen på att åka när man såg den
  • 20110820
    Puttekulan skrev 2009-09-16 21:49:06 följande:
    Är det nån som funderat något på vilka färger ni skall ha eller om ni skall ha något speciellt tema eller så? Vi har kommit fram till att vi båda vill ha grönt men jag vill gärna ha med nån mer trevlig färg som kan passa på sommaren, något förslag kanske?
    Vi kommer att ha vitt (såklart), vinrött och silver
  • Sandra hjärta Tomas

Sandra hjärta Tomas vi gifter oss 3 september 2011 :)

• Niini
    Puttekulan skrev 2009-09-16 21:49:06 följande:
    Är det nån som funderat något på vilka färger ni skall ha eller om ni skall ha något speciellt tema eller så? Vi har kommit fram till att vi båda vill ha grönt men jag vill gärna ha med nån mer trevlig färg som kan passa på sommaren, något förslag kanske?
    Vi har länge varit inne på att utgå från brudorkidén i vår planering, vitt/rosa/lila tema och brudorkidéer i buketten o på borden men börjar inse att det blir ganska färglös bukett.. Sen hittade vi världens snyggaste gröna dukning på nätet, så nu är vi väl kanske lite mera inne på vitt/rosa/grönt.
  • mrsJR

Kyrka och lokal bokad, nu är bröllopsplaneringen officiellt igång!

• Zia 20090618

Oj vad tidigt ni fick boka, hade jag också velat få göra:)

• mrsJR

Den kyrka vi vill ha är väldigt populär, det var nästintill fullbokat 2010 så det gäller att vara ute i god tid. Har förstått att vissa kyrkor inte får bokas mer än ett år i förväg så är glad att vi kunde göra det.

• Puttekulan

Många fina färgkombinationer ni kommit fram till. Någon form av vit känns ju på något vis ganska naturligt
    Emyc: Det finns många fina rosa nyanser så det är ju inte superlätt att välja ut den "rätta" rosa nyansen. Det är ju en himla tur att vi alla 2011 brudar är ute i så god tid så vi verkligen hinner vrida och vända på alla detaljer innan vi behöver bestämma oss för det slutgiltiga

Niini: Ja det finns en hel del fina gröna dukningar, men det lät ju himla fint med er brudorkidé variant också!

mrsJR: Visst är det härligt att ha kyrkan och lokalen klar!

• svinto83

nu har jag kommit hem från en 5 dagars semester på island otroligt härligt!!!

Svar på tråden 2011-brudar nr.3