• lillalyckan

2011-brudar nr.3

Nu går snart den gamla tråden ut! Startar en ny ett par dagar innan så att alla hittar hit
    Detta blir tredje tråden! Med den här takten är det snart även vår tur! Så välkomna hit alla nya och gamla 2011-brudar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 13:27
    Så! Nu är alla med

Bettertogether, 19 juni, 2010, Finland

Svanboet, februari 2011

Orangegirl, februari 2011, Thailand

ALLIMA, februari 2011, Luleå

föralltidhans , maj / juni , 2011

nemosmamma, juli 2011, Umeå

Waldekrantz, juli 2011, Stockholmstrakten (troligtvis)

Eran, juli 2011, Örebro

eapea, sommaren, 2011

i do i do i do , juli , 2011

Energy, 9:e Juli 2011, Stockholm

Blivandefrueriksson, 9 juli 2011,

Paret Å, augusti, 2011

lillalyckan, nov 2011 Stockholm

tobiasochlinda 2011 nya guinea (troligtvis)

Mrir

wiii

Bluebride pingst 2010 (förhoppningsvis)

wiicky sommaren 2011 ("om wiicky själv får välja")

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 18:25
    Ängla80 jan-feb 2011

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-19 23:16
    Fides spes caritas 11 juni 2011
  • Svar på tråden 2011-brudar nr.3
  • Fårävvör

Tack alla! Ringarna är förlovningsringarna i mitt galleri, Schalins 210-4 och 210-6. Kan ni se mitt galleri förresten? Foton "live" kommer så snart vi tagit några med kameran... Självklart glömde vi den i helgen så det fick bli några nödfoton med mobilkameran bara...

• HelenochDavid

Fårävvör; Grattis till förlovningen. Och vilka fina ringar ni valt. Det kommer att bli en superdag i maj.

Tack för att ni gillar vårt färgtema, visste inte hur någon skulle reagera när det inte är så vanligt med vita gäster. Man vill ju inte klä sig över bruden liksom. Men helheten kommer att bli bra.

Vi gifte oss inofficiellt den 12 september i stadshuset här i malmö. Man måste göra det innan för en vigsel i thailand kan inte göras så den blir "giltig". Man kan fixa papper hemmifrån eller göra det i Bankok på svenska ambassaden men det kostar. Och sen får mannen tillbaka mer på skatten i danmark när han är gift, så en extra slant kommer in till sparkontot. =)Ingen mer än våra vittnen vet om det och jag har inte bytat efternamn än, det är efter thailand som allt det kommer att fixas och bli officiellt.

• Fårävvör

HeleneochDavid: Tack! Min ring (210-4) skulle egentligen bara vara 1,4 mm hög, men valde att göra den 1,7 istället för att kunna matcha den lite lättare med en vigelring med diamanter sen... Min sambos ring var 1,8 som "original" så dom ser nästan bara ännu mer lika ut nu .
    Jag är glad! Men det är knappt någon som kommenterat det på jobbet än, men det kommer väl!

Gifta sig i Thailand låter hääärligt!

• mrsJR

Har fått hem bekräftelse på vår bokning av kyrka som ska skrivas på och skickas tillbaka. Nu känns det verkligen som att det är på riktigt, längtar längtar längtar!!!

• Nyårsdagen2011

visst är det kul! grattis.
    jag ringde idag och fick boka både kyrkan och församlingsgården för nyårsdagen 2011. känns verkligen mer på riktigt nu! så skönt att ha plats och lokal klart. bra att vi fick boka över ett år innan också. det var sambon som valde kyrka och skönt nu att veta att det inte kommer ändras och diskuteras det närmsta året - nu är det liksom fastställt var, när och hur.

mrsJR skrev 2009-09-22 15:37:45 följande:
    Har fått hem bekräftelse på vår bokning av kyrka som ska skrivas på och skickas tillbaka. Nu känns det verkligen som att det är på riktigt, längtar längtar längtar!!!
  • Fårävvör

Vad roligt för er, mrsJR och nyårsdagen 2011! Jag vill också bestämma lokal och vigselplats!

• rowan

Får man vara med?! Planerar bröllop i Bretagne juni 2011; ceremoni utomhus och fest i ett slott. Kocken är redan bokad :)

• lillalyckan
    rowan skrev 2009-09-23 03:19:11 följande:
    Får man vara med?! Planerar bröllop i Bretagne juni 2011; ceremoni utomhus och fest i ett slott. Kocken är redan bokad :)
    Åh va härligt det låter!!! Välkommen!

På tal om att vara ute i god tid... Igår var jag och min kära och provade brudklänningar Råkade gå förbi en affär som hade 50% på La Sposa klänningar och vi kunde liksom inte låta bli Älsklingen satt i en soffa och fotade mig under tiden, då var han bra nöjd må ni tro
  • Fårävvör

Haha, låter härligt!! Hittade du någon du fastnade för?

lillalyckan skrev 2009-09-23 06:53:18 följande:
    Åh va härligt det låter!!! Välkommen! På tal om att vara ute i god tid... Igår var jag och min kära och provade brudklänningar Råkade gå förbi en affär som hade 50% på La Sposa klänningar och vi kunde liksom inte låta bli Älsklingen satt i en soffa och fotade mig under tiden, då var han bra nöjd må ni tro
  • lillalyckan

Hittade en jättefin men den var inte så fin att "jag bara måste köpa nu" så vi väntar lite till. Och nu har ju m2b hittat något han tycker är roligt. Han har massa åsikter. När jag tittade på n Ivory färgad klänning säger han "Nej, ingen gul klänning, jag vill ha en vit!" JAG vill ha? Hahahaha det är väl ändå jag som ska ha den!? Hahaha men det är kul att han engagerar sig måste jag säga. Men jag tror faktiskt att om jag hittar the klänning nu så skulle jag köpa den även fast det är två år kvar, vill ju inte behöva ångra sig i efterhand när man inte hittar någon som man tycker lika mycket om

Svar på tråden 2011-brudar nr.3