• janos

Äntligen fredag del 18

Nu är det dag för en till! Välkomna nya som gamla fredisar!

Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?

Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

Tråd nr 1-17= 28549 inlägg

• Svar på tråden Äntligen fredag del 18
  • mammacatta

anne på grönkulla skrev 2009-08-11 14:40:29 följande:

Jag skriver alltid på okristliga tider - det är liksom själva grejen!
    Du är en spännande brud, anne.
  • Fru Hilde

Tjohooo idag har jag fått titta på ärtan i magen!!! En riktig sprattelgubbe var det.

• janos

Vilken härlig upplevelse Hilde! Vilken vecka är du i?

Passa dig! När dom sa till oss att vi hade en sprattelgubbe i magen så hade dom rätt. Han är aldrig still, vårat lille energiknippe.

• janos

Vi får inte titta på magen förrän i mitten av oktober

• Fru Hilde

Janos Barnmorskan mätte upp bebis till V11+1. Exakt på dagen så som jag själv räknat ut det

Jag gör ett nytt ultraljud nästa vecka. Då gör jag KUB-testet. Detta var bara ett rutin som min barnmorskemottagning gör vid inskrivning och så är det bra för att fastställa att man är i rätt graviditetsvecka i förhållande till när man ska göra sitt KUB-test. Hoppas få bra värden då, men vad gäller svåra missbildningar känner jag mig ändå hyfsat lugnad för lilla bebis såg väldigt välskapt ut än så länge

• janos

Idag är det v.9+3 för oss, så vi är inte så långt efter er. Spännande!

Vi har inte pratat om några tester ännu. Kanske borde ta ett snack i helgen.

• Fru Hilde

Hos oss är det alla som passerat 35 år som erbjuds KUB. Fast jag tror visserligen att KUB kan vara bra även om man är lite yngre just för att kunna kontrollera riskerna för de vanligaste typerna av fosterskador. tyvärr kostar det mellan 1500 och 1800 att göra det privat. En nackdel är att man bara får en riskalkyl på riskerna så man kommer ju ändå stå där med en viss procents chans att något kan vara galet.

Janos vad har du för BF datum?

ÄPV hur går det för dig?

Svar på tråden Äntligen fredag del 18