Livets viktiga och oviktiga frågor
Vänner - har tittat på länken med tapeter och vad jag kan bedöma utifrån din beskrivning och den tapetbilden som jag fick upp på min dator blir det nog ganska fint. Kan man beställa tapetprovet därifrån?
Vänner - har tittat på länken med tapeter och vad jag kan bedöma utifrån din beskrivning och den tapetbilden som jag fick upp på min dator blir det nog ganska fint. Kan man beställa tapetprovet därifrån?
Grattis på förlovningsdagen Snaily! Hoppas att ni får en riktigt mysig dag.
Koko, biten av en tvestjärt?? Urk!. Tycker att de är så äckliga?
Skönt att det gick bra hos barnmorskan, men trist med barnvagnen. Det verkar kunna bli ett omständigt projekt.
MrsB ? vad trist och jobbigt att bli sjuk mitt i sommaren, men du slipper kanske sjukdomarna under hösten. Stor kram till dig! Hoppas också att inskrivningstiden på arbetsförmedlingen blir riktigt kort.
Snorkis ? när man inte känner att man absolut måste ha barn blir det genast lite mer knepigt För min egen del handlade frustrationen rätt mycket om att jag inte kunde få någonting som jag vill ha, dvs ett plus på stickan och skulle missa någonting även om jag kanske i praktiken hade kunnat klara mig utan det.
Jag säger nog nästan som BS har sagt en gång i tiden, att jag gärna tar en ettåring eller någon som är äldre. Av någon anledning skulle jag tycka att det var roligt att sparka boll med lilla fröken och ta med henne på alla möjliga saker som man kan göra tillsammans.
A M ? Livia verkar rätt så cool, rolig attityd när det gäller pottan fast jag kan tänka mig att hennes mamma kanske blir något frustrerad om hon fortsätter alltför länge med det.
Jag blev jättesugen på den tårtan som du tänkt baka. Den lät supergod!
Hur länge har du skrivit på boken?
Snaily igen ? trist med minus
EA ? jag röstar för ivf även om processen är mer omständlig än insemination. Insemination kan ju fungera (tänker nu på Sweet), men de som plussar efter ivf är betydligt fler än efter insemination (30% mot 10%). Fast om ni ska fatta beslut om det i oktober, hinner det kanske ta sig redan innan dess.
Känner mig riktigt lobotomerad idag. Jag sover ju återigen inte på nätterna fast det kändes hoppfullt igår då vi gick och lade oss rätt tidigt. Jahapp, efter lite sömn vaknade av en helt oväntad och rätt så kraftig panikattack mitt i stället som höll i sig en bra stund samt annat ?kul? såsom illamående (blä, det är också tillbaka), smärtor i magen och annat ?kul?. Ska till barnmorskan kl. 13.00 och får dra en historia? tröttsamt, men sant. Lilla fröken verkar i alla fall pigg och beter sig som vanligt så att det inte är något fel på henne.
Blir hungrig på ett högst teoretiskt plan när jag läser BS fråga om Skagenröra och Piggelins vegetariska mat.
BS ? läste att du tar tabletter mot illamående tre gånger om dagen? tur att de innehåller koffein annars sover man ju dygnet runt. Det låter jobbigt, men det avtar kanske snart? Jag fattar inte varför jag inte sover, restless legs har jag nog inte utan känner snarare oro och ?pirr? i hela kroppen. Lite smågalen mao! Säkert trevlig att sova med också, när man byter ställning en gång varannan minut
Piggelin ? ensamrätt till bilen låter inte helt fel, man kan ju gilla att jobba bara för det
God kväll!
Här har det varit en besvärlig vecka som inleddes med misstänkt havandeskapsförgiftning i tisdags pga förhöjt blodtryck och äggvita i urinen. Fick åka in akut till sjukhuset och det visade sig att det visst var begynnande havandeskapsförgiftning. Får nu gå på kontroller varannan dag och även ta blodtrycksmedicin. Ett gott besked kom dock idag eftersom doktorn sade att det hela verkar ha stannat av. Vad som däremot tillkommit är smärtsamma sammandragningar som påminner om mensvärk; förlossningen där vi var igår kväll ordinerade Bricanyl medan min "vanliga" doktorn tog bort det idag Fortsättningen lär nog följa.
Muggles, har hållit tummarna jättehårt för dig. Vad skönt att blödningen avstannade och hur blev det med UL, ska du göra något nu eller vänta till RUL?
Vickan, vad konstigt att du inte fick någon medicin. Hoppas att det fungerar ok att börja jobba igen, det låter liite jobbigt.
A M - Skoj med Livia som är pratsam på stan. Ni får kanske börja undvika folksamlingar och de mest centrala gatorna snart
Passionsblomman - tycker också att de symptom som du beskrivit låter plussitivt. Håller tummarna jättehårt
Jag har inte heller sett ditt nya fina hus, skulle du kunna inboxa mig?
Snaily - att den dumma tanten har hittat dig igen Stora stödkramar!
Kängu, grattis till den nya vagnen! Pinsamt med en prutande mamma (min make brukar bete sig på det sättet...) fast skönt för plånboken när det är avklarat.
Brudsommar - vi (eller rättare sagt min mormor) hade hortensior på landet. De täcktes på vintern med grankvistar och små grenar samt en speciell plastinpackning (finns att köpa i trädgårdsbutiker, har glömt vad den heter). De klipptes ned på samma sätt som rosor efter blomning och nästan helt inför vintern. När det gäller växtnäring har jag ingen aning; brukar nämligen ta död på hortensior själv.
Koko, hur är det med dig? Det börjar ju närma sig och jag tror fortfarande att det finns stora möjligheter för oss att ses på DS i slutet av månaden.
Ska iväg på (kryp)promenad till G Adolfs torg där Operan har någon form av konsert samt passa på att köpa biljetter till Nötknäpparen i december. Det lär nog visa sig om vi kan gå då eller inte
Stor kram till alla!
Stökigt på stan ikväll, jättemånga veteranbilar som kör omkring
September, roligt att se dig här. Hoppas att du får se ett plus snart den här gången och att menscykeln inte krånglar alltför mycket.
Brudsommar - jaha, det var ett nytt sätt att upptäcka sin egen viktuppgång
Jag har Body Shops Hemp Hand Protector, en helt suverän handkräm för mycket torr hud. Får till och med hudsprickor (och utslag) att läka.
Snorkis - det var en spännande BIM. Håller tummarna!
Det kan nog dröja tills fröken tittar ut eftersom livmodertappen inte var påverkad. Jag känner nu lätt mensvärk nästan hela tiden så att rekommendationen utan Bricanyl är lite spännande Fick annars tillsägelse att åka in om jag får ont så att det nog kan bli några vändor fram och tillbaka.
Ska nu kika på den länken som Passionsblomman skickade.
Passionsblomman - jättekonstigt. Kan det vara så att hormonhalten inte är tillräckligt hög för att visa plus? Har nämligen själv råkat ut för det.
Om tanten inte dyker upp (hoppas hoppas!) får du testa på morgonen om en eller två dagar.
Muggles - otäckt med blödningen. Väntar otåligt på en rapport från gynakuten; min erfarenhet är iaf att de alltid gör UL om det rör sig om en blödning. Håller tummarna att allt är bra.
Izzie - lilla fröken ska titta ut i slutet av september (snitt), men är hon så här otålig blir det tidigare. Vi får väl se vad hon hittar på.
Så du hade också begynnande havandeskapsförgiftning? Vilken vecka var du i då?
A M - det låter som en härlig fest!
Snaily - bra jobbat av din gyn, riktigt snabbt Jag tyckte att själva spolningen kändes obehaglig och gjorde ont, men det gick ju över jättefort. Och så får man reda på resultatet direkt, det är bra.
Passionsblomman - tack för bilderna som min dator vägrar att öppna... riktigt irriterande! Ska försöka hitta ett program på nätet lite senare.
Dags att hjälpa till maken med middag. Kan säga att mina arbetsuppgifter nu för tiden inskränker sig till dukning
A M - har inte Hektor alltid varit ganska duktig på att sova? Kan ingenting om barn, men det handlar kanske om en utvecklingsperiod?
Snaily - dålig hustru, ska vi bilda en klubb?