• Frejis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Tja, det är ju inte så att jag inte klarar av att skala potatis eller göra någonting annat sittande Fast min make också gillar att laga mat, själv har jag svårt just för vardagsmaten eftersom jag i regel blir så hungrig på kvällen att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Och då har han oftast hunnit laga någonting gott

Men helgmat, då man har tid, gillar jag att laga. Särskilt mörka höstkvällar som nu är på väg.

• Frejis

Vilka tråkiga nyheter! Jättestora stödkramar till Muggles och familjen.

• Frejis

Hoppas att du inte jobbar gratis A M!

Jag kommer gärna och lunchar med er imorgon. Tycker också att lunch är en viktig fråga här i livet

Ska ni ses 12.30 någonstans vid Stureplan? Jag är osäker om jag hinner tills dess, kan bli lite sen eftersom jag har tid på DS kl. 10.00.

Måste absolut se AMs svarta lugg, Lappis snygga frisyr och vinka av Telis

• Frejis

A M - just ja, det var imorgon du inte kunde. Men vi ses kanske nästa vecka i stället.

Telis - jag har ditt nummer och skickar ett sms till dig ifall jag blir sen.

Snaily - skönt att spolningen gick bra och att doktorn verkar ha en plan.

Heeej Frullan! Kul att se dig här och det vore jätteskoj om du kunde luncha med oss nästa vecka *säger hon som inte vet vad hon själv gör nästa vecka, med tanke på alla tänkbara åkommor*

• Frejis

Tack för en trevlig lunch igår, det var riktigt roligt att se alla igen

Lappis, vad bra att adoptionstanten hörde av sig och att ni redan haft ett slags inledande samtal per telefon. Tycker dock att hennes tankar kring trespråkighet låter så... soc. Inskränkt på något sätt, med utgångspunkt från den så kallade normen och sig själv. Rätta mig om jag har fel... Jag tror nog att det bästa är att leverera de svar som hon vill höra, att ha avsikter att bo i Sverige etc. Sedan är det nog bra om maken och du är har ung samma tankar, tänker då på de individuella intervjuerna som ska göras.
    Jag har redan börjat hålla tummarna för er och att adoptionsprocessen ska gå så snabbt och smidigt som möjligt.

Telis, det låter härligt med så få dagar kvar på jobbet (tillsammans med kollegan ) och en lååång semester.

Brudsommar, var ska ni göra UL? Håller tummarna att allt är bra och att det går att se könet på bebisen. Kan dock inte gissa vad det är för kön så jag låter det vara osagt...

Sweet, grattis till dotterns första steg. Underbart, snart är tjejen stor och självständig

Koko, hur gick det igår med sjalar? *nyfiken*

• Frejis

Och så passar jag på att skicka extra stora stödkramar till Muggles!

• Frejis

Stora kramar till Muggles och en extra stor champagneflaska som läggs under deppmanteln. Vad jobbigt att du mår så dåligt, jag tror tyvärr att man känner så rätt ofta när verkligheten så att säga hinner ikapp. Kram igen!

Ore - men att maken fortfarande inte vill följa med Är det någon form av machogrej eller...? Tycker definitivt att du ska låna Korvens nya fina koppel av Snaily

Liten - hur går det med budgivningen? Jag vill också gärna se huset, kan du inboxa mig?

Brudsommar - tänk om du får världens lugnaste bebis den här gången Och att h*n var så envis så att ni inte fick se vad det är för sort, otroligt. Å andra sidan, finns en del av spänningen kvar.

Cicci - grattis på bröllopsdagen i efterskott, hoppas att ni haft en trevlig middag och att barnen höll sig lugna!

Piggis - när det gäller olika åkommor är jag nog inte så lugn som jag verkar men jag har å andra sidan minst två personer i min närhet (maken och min mamma) som oroar sig så att det räcker och blir över. Sedan har jag fått superbra hjälp från sjukhuset och barnmorskan, det känns rätt så bra. Men vad som är oundvikligt är ju det faktum att bebisen måste ut och den dagen närmar sig, vilket jag tycker är ganska skrämmande

Lappis - jag tror stenhårt på den här drömmen!

• Frejis

Koko - surströmming, say no more!

Kängu - jag inser rent rationellt (och statistiskt) att det borde gå bra fast känslorna säger någonting helt annat. Det gäller att låta bli att känna efter, vilket jag praktiserat de senaste veckorna.

Piggis - Jaaa, precis så är det nog dessutom finns det ingenting att göra åt det heller, bara finna sig i det hela.

På tal om babyskydd så köpte vi nyligen ett babyskydd från Brio. Får se om det blir bra eller dåligt, det var iaf godkänt och det kändes enkelt att gå iväg till Briobutiken i närheten och beställa det. Sedan har vi ju ingen bil just nu heller, men det blir ändring på det på våren.

• Frejis

Och här har vi vinkat av några gäster - alltid trevligt med besök

Liten - så ni ska släppa huset nu? Kanske lika bra, det kommer nog ett ännu bättre hus snart när försäljningarna kommer igång. Rolig jämförelse med att bli gravid.

Har också googlat på vit kladdkaka - mm, det låter gott fast inte så gott att jag skulle ställa mig och börja baka

Vickan - tycker nog att du borde ringa din BM och begära att få ett recept på de där tabletterna så att hon inte har något annat val än att ge dem till dig. Jobbigt att må så här illa så länge!

På tal om föräldrautbildningen ska vi på en sådan imorgon bitti. Det blir en kortare version för sådana som har ett snitt inplanerat. Får se vad de ska prata om imorgon.

Lappis, hoppas att du får en trevlig resa och en superbra helg i Frankrike.

Telis, önskar dig verkligen lycka till på RUL imorgon. Det första jag gör när jag har tillgång till datorn är att kolla om du har varit här med en liten rapport.

En fråga eller en fundering som jag har: är det normalt att känna lättare mensvärk i flera timmar förutom lite onda sammandragningar som kommer då och då?

• Frejis

Ore - dessutom är den här kursen som vi ska gå på betydligt kortare än den vanliga kursen. Endast en gång fast en hel förmiddag.

Ostkaka låter gott tur att jag har ätit wienerbröd så jag känner mig rätt så nöjd och Bumsis med som rockar vilt i magen.

Hm, när det gäller trädgården kan det vara bra med flera rådgivningstillfällen så att man hinner göra något och får nya frågor och idéer till nästa gång. Ni vet väl ungefär hur ni vill ha det och förhoppningsvis inte alltför olika saker

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor