• Frejis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Snaily - när ska Korven ställas ut? Hur många valpar ska vara med? Tycker just att det är så gulligt när valpar försöker klara av de obligatoriska moment i utställningsringen :)

Dags att gå och lägga sig. Maken sitter här och säger att vi måste iväg till den här utbildningen tidigt imorgon och jag skulle kunna sitta här halva natten.
    ---
    Nåja, god natt!

• Frejis

Telis ? jättestort grattis till ett fint RUL och till din lille Televinkenkille Hoppas också att ni får en superbra resa och att du tar hand om dig och Televinken lite extra under tiden.

Vänner ? jättegrattis till ett bra UL!

Muggles ? tack för den praktiska info om ont i ryggslutet och de första centimetrarna, kan vara bra att veta ifall det händer.
    Tänkte på att det faktum att du känner dig så ledsen inte behöver vara direkt kopplat till MA; det rör ju säkert om en massa känslor och minnen som finns i det undermedvetna och som man själv aktivt inte vet om. Jättebra iaf att du har tagit tag i det hela och kontaktat MVC, det är starkt.

Brudsommar ? hoppas att ni får lite helg. Tyckte att det lät som ett bra tips att ni delar på en så att den andra får sovmorgon fast det kanske inte fungerar så rent praktiskt.

Snaily ? måste kolla på din nya lugg Tycker att det såg fint ut, du och Korven är riktigt snygga och förberedda inför utställningen. När jag ställde ut taxen var utflykterna till utställningarna det roliga. Och så träffar man många nya människor som man inte hade träffat annars, och får fina rosetter om man har lite tur.

Föräldrautbildningen var en ganska trevlig tillställning även om det inte gav så extremt mycket ny information. BM som höll i den var väldigt gullig och har faktiskt fått sitt andra barn med snitt så att hon visste vad hon talade om. Vi var däremot inte så många, sammanlagt nio personer, och fick göra en liten övning om vår framtida relation som gick ut på att kolla om mannen och kvinnan hade samma bild av den. En annan övning handlade om att hålla nyfödd bebis och olika amningsställningar? det kändes helt främmande för mig medan maken skötte det hela galant. Men det visste jag redan så att det var ingen nyhet

Sprickfärdiga av middagen på thailändsk restaurang och en lång promenad i duggregnet ska vi nu se på lite teve. Om jag inte var gravid skulle jag göra som Cicci och dricka ett glas rött (har precis upptäckt att maken syndar med ett glas rött här framför mig , han medger dock att han känner sig osolidarisk), men nu känner jag som Vänner, ?snark?.

Trevlig kväll och kramar till alla

• Frejis

Det har verkligen hänt stora saker här idag. Grattis till sonen Koko Fast akut snitt och ambulansfärd låter så där lagom spännande, kan det vara så att den lågt liggande moderkakan var inblandad? Väntar nyfiket på en rapport. Och grattis ännu en gång!

Telis ? trist med avbokad resa till USA, men den kan ni säkert göra igen, alla tre Hoppas att ni kommer iväg till Grekland i stället.

Brudsommar ? det är nog olika när det gäller ont i magen/mensvärk. Doktorn på DS sade att en del av det onda som jag känner kan bero på bäckenuppluckring så det är säkert blandat för min del, både sammandragningar och ont i bäckenet. Båda två ligger rätt nära varandra.

Muggles ? grattis till Moa på födelsedagen!

Vänner ? skönt att Lergigan comp fungerar fast nästan för bra. Kan tänka mig att sådana tabletter är bra på jobbet.

• Frejis

Snorkis - jag tror att det kommer att bli jättefint. Risken med att välja någonting neutralt är ju att det känns tråkigt så det gäller att hitta en balans.

Ore - det låter jobbigt med pappa och maken, hoppas att du kan hantera båda killarna; kan de vara så att de faktiskt inte förstår att du blir ledsen? Hoppas att pratstunden med din far hjälper.

Brudsommar - just ja, bäckenbottenuppluckring. När jag var hos min sjukgymnast sade hon att foglossning egentligen är fel ord och inte finns (inga fogar som lossnar mao ) utan att det är bäckenbesvär som det hela handlar om.

Jobbigt med bebisen som sparkar på lungorna.

Cicci - oki, då förstår jag lite bättre vad som hänt Koko. Hoppas att hon återhämtar sig snabbt och att lillebror mår bra

Har tänkt gå ut och plocka lite svamp idag.

• Frejis

BS igen - lycka till med stövlarna, hoppas du hittar något.

• Frejis

Ore ? stora stödkramar till dig. Hoppas att samtalet med pappa går bra och att han iaf inser vart du står och kan ta till sig det. Man behöver inte alltid vara överens med varandra, men man ska ju respektera den andras synpunkter. Att börja gråta är inte så fel, din pappa inser kanske då att det har gått lite för långt.
    Hm, du är nog en snäll dotter ändå hade jag fått en sådan kommentar från min far så skulle jag be honom att lämna huset, lite förhastat så klart?

Brudsommar ? vilken tur att du till slut hittade stövlarna till Iris
    Japp, jag var lite galen som gått i skogen lite för länge, men det var så otroligt skönt. Hittade ingenting dock, inga svamp, inga bär, helt tomt. Maken och jag känner oss så där halvdöda i väntan på filmen kl 21.00.

Sweet ? jag är i v 33+2 så imorgon är 33+3 dagen hm, vågar jag säga nu att jag för tillfället har mest vanliga gravidbesvär för att det skulle säkert innebära att vattnet går på natten
    Det låter lite besvärligt med Lillskruttans sömn fast det ändå är tur att hon sover ok på nätterna. Annars skulle ni ju vara jättetrötta på dagarna. Annars verkar hennes sömnbehov likna en annan bebis vars föräldrar vi känner, hon sover ännu mindre på dagarna och går och lägger sig något senare på kvällarna. Det kan nog vara lite påfrestande, gissar jag.

Passionsblomman ? hoppas att budgivningen kommer igång ordentligt. Med det läget som stugan har borde det göra det. Två visningar på en dag är inte helt fel

Stor kram till Nenne

• Frejis

God morgon
    Jag är här och fröken Bumsis med

MSW - grattis till att ha kommit in!

Kängu - skoj att jobba lite extra på det gamla jobbet och få komma ut lite samtidigt som maken tar hand om Ru.

Passionsblomman - hoppas att spolningen går bra.

Brudsommar - vi var i Lill Jans skogen och kollade lite och där finns det ingenting. Nada!

Cicci - lunch på IKEA med en tjejkompis, det var rejält annorlunda. Hm, vad finns det på IKEA som är sååå intressant?
    Det låter lite jobbigt med fröknarna, men du gav ett bra svar. Dagis börjar låta alltmer som en plats dit jag inte vill sätta min fot på, det får bli makens uppgift att charma alla damerna så småningom

• Frejis

Liten - det var jättetrevligt att ses idag och nu är jag riktigt nyfiken på din nya hårfärg så vi får ses en gång till snart om du inte kan komma till trådens lunch imorgon. Men det hoppas jag att du kan

Passionsblomman - vilket elände med äggledaren, men det är kanske bra att få veta varför det tar tid att bli gravid. Håller min vänstra tumme och tå riktigt hårt!

A M - tårtan lät riktigt fin och trevlig. Skönt att ha löst problemet.

Cicci & andra - jag kommer gärna till lunchen imorgon. Svampen kl 12.30?

Lappis - grattis till en bra början på adoptionsprocessen.

• Frejis

Koko - oj, vilken berättelse och det verkade riktigt dramatiskt med rätt mycket blod! Vet man fortfarande inte vad det berodde på?
    Hur mår lillebror och Conny? Hoppas att du blir återställt riktigt fort nu. Kramar

Izzie - feberkramp igen, det låter ju inget bra. Har sjukvården planerat undersöka det eller kommer det att gå över av sig själv?

Snaily - taxvalp, mmm... Jag är onekligen lite galen i hundar och taxar har jag svårt att gå förbi överhuvudtaget. Mysigt!

Liten - det var riktigt pyssla-hemma-väder idag Jag kan tyvärr inte luncha imorgon, ska till sjukhuset och träffa en kompis senare.

Dagens lunchare (Cicci och Frullan) - vi ses snart!

• Frejis

Izzie - jobbigt med feberkramp och att man inte kan göra så mycket förutom att medicinera. Hoppas att hon växer ut det snabbt.
    Tänkte på att feberkramp är ännu en sak som jag aldrig har hört om förut. Tur att tråden finns, vad mycket man lär sig.

Japp, det är jag som är på tur, läskigt! Sedan kommer Ore

När jag var hos BM igår gick det inte att bestämma om fröken Bumsis har vänt sig och ligger i säte eller om hon ligger med huvudet före. Och hon ville så klart inte låta BM försöka hitta hjärta, vände sig direkt med ryggen inåt... Envis är bara förnamnet!

Annars är jag rädd att någonting händer med henne under de sista veckorna i magen som känns som en väldigt osäker plats. Har väl läst för mycket konstigheter tidigare så nu får jag för det. Inte så rationellt.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor