• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

Jenny, spännande med kompisen. Ja du lär ju snart få veta hur det ligger till.
    Vad gäller finnar när jag slutade med p-piller så fick jag dem ca 6 mån efter att jag slutat. Då började de helt plötsligt ploppa upp lite överallt; ansikte, bröst, rygg...

Bruttan din stackare. Men åtminstonde vet du ju att det finns en liten i magen. Hmmm... vilka charmiga namn ni har på den lill*. Kanske döttrarna har något bättre att erbjuda er?

Villemoa vad skönt att du mår bättre. Spännande med UL!

Hvidis, några dar utan dig här i tråden. Don´t like!

Tack för erat stöttande tjejer!

Det är 1 mån till nästa gång jag skall till Bm men tror nog jag då kommer säga att jag vill gå till aurora. Känns bara som att det är lite stolthet att komma. Kvinnor har fött barn i alla tider utan särskild hjälp. Varför skulle jag inte klara det?
    Har dock kommit på en sak idag. Har på sista tiden fått frågan om jag längtar efter barnet. Och mitt svar är helt enkelt nej. Jag ser fram emot det och vill verkligen bli mamma, men jag har ingen brådska med att få veckorna att gå. Och efter alla mina tankar idag har jag kommit på varför. JO förstår ni för om jag längtar efter barnet och tiden går så landar vi helt plötsligt på den magiska förlosssningen o den vill jag ju inte tänka på.

Kom på mig med att sakna Blomis i dagens trauma. Hon brukar alltid komma med så kloka ord när man är förtvivlad.

• Hvidbrud

Lanovia:
    Klart att du ska ta emot all hjälp du kan. Jag tror att kunskap är ditt bästa vapen- vad du kan förvänta dig och hur du kan möta och hantera det som komma skall. Har också Att föda, den verkar jätte bra. Tyvärr kan jag inte komma med goda råd från egen erfarenhet.Jo, andningsövningarna jag fått på min profylax var jätte bra när jag skulle röra mig de första dagarna efter snittet. Du kommer klara det, det handlar ju om att efter smärtan så har du faktiskt ditt eget lilla hjärtegryn i famnen och det är värt allt!
    Mitt lilla hjärtegryn ligger på mattan på golvet och fäktar med armarna och säger -Äh!äh!

• Hvidbrud

Fru Bygg: Välkommen i gänget! Ännu en liten skåne-prinsessa i tråden!

Ingis: öppenmunpuss... Naaaw! så var det nått mer jag skulle skriva till dig, men det är så klart helt borta... Ammehjärna=en labyrint i en schweizerost

• Daa

Godmorgon!

Hann inte titta till er igår kväll som jag hade tänkt, för jag var prao i byggbranschen (vi satte reglar på vår friggebod och jag var på hiskeligt dåligt humör, oklart varför. Var arg på stegen, på skruvtvingen och tumstocken. Var säkert arg på skruvdragaren också. Maken stod på andra sidan på sin egen stege och såg oroligt på mig, men med en ängels tålamod).

Välkommen hit, fru Bygg. Grattis till prinsessan i magen

Lanovia: stor kram till dig. Klart du ska prata med någon om hur du känner.

Så var det en massa annat som jag tänkte kommentera, men nu är klockan över sju och det är dags att jobba.

:-P på er.

• Ninnnis

God morgon!

Tack för kramar igår. Det var egentligen mest småtjafs med maken, men ibland rinner det liksom över... Bihålorna har blivit bättre, så nu är jag på jobbet igen och maken och vovven är på väg till Sthlm. Ordningen återställd alltså Lite trött på tillvaron är jag fortfarande, men det går nog över.

Lanovia, ta emot all hjälp du kan få! Det är klart att det är skrämmande med förlossning, det är ju inget man gör på en kafferast (de flesta av oss, iaf ). Hoppas du snart kan se fram emot barnet och födseln också. Kram!

Ingis, pussa Bellabus tillbaks

Hvidis, klart det kan bli lite mycket för Miss Muffin med kalas och massa nya människor. Hoppas det gick bra när ni var ensamma

Ankan, för små jeans gillar vi! Men jag hade ändå tjatat till mig ett VUl om jag var dig. Inte för att något är fel, utan bara för att få höra (och hjärta) det lilla hjärtat

Daa, god morgon! Tur att det finns fler än jag som är på jobbet klockan sju ibland

Bruttan, vilka fina smeknamn Har du mått så illa med någon av tjejerna? En liten kille i magen, kanske?

Villemoa, skönt att illamåendet lagt sig. Hoppas tiden fram till UL bara rusar iväg!

Hmmm, vad var det mer jag skulle kommentera...

Fru Bygg, välkommen hit och grattis till prinsessan i magen!

• Ninnnis

Daa, förresten, det är helt ok att du säger "boda"

Lanovia, är det 4 oktober ni pratar om? Då är jag i Oslo...

• Ninnnis

Alltså, JAG hade inte gillat om MINA jeans var för små, men i ditt välsignade tillstånd gillar vi det...

Ninnnis skrev 2009-09-22 07:21:41 följande:
    Ankan, för små jeans gillar vi!
  • lanovia 08

Appropå min förlossningsskräck som blossat upp så har jag en fundering. hur gör alla ensamstående mammor för att ta sig igenom det hela. jag vet inte vad jag hade gjort nu om inte jag hade haft världens bästa att krama och hålla i handen.

Ninnis Visst är det den 4e vi pratar om. Attans. Antar att hela helgen är lika illa?? Vad vi går om varandra, kunde du inte varit i Oslo förra helgen istället, när jag var där.

Ooops 3 min till mötet börjar, måste rusa.

Kramar alla och tackar för trösten. Skall helt klart kolla upp boken ni rekomenderar.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan