• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Fjällbruttan
    Hej!
    Störtar in med en ego-snabbrapport...
    Har läst men pallar inte att kommentera just nu, men Blomman, kul att se dig igen, har saknat dig

Två SMÅ tjejer har fötts, 1200g cirka och 38 långa... och ingen fixar att andas själv så de ligger i respirator...
    Att få veta nåt från syrrans sambo är som att dra info ur en död ko... och min "styvmamma" frågar heller aldrig nåt... enkelt va??
    Jo.. alltså, din syster mår rätt dåligt säger pappa,jag undrar om det är fysiskt eller psykiskt?? Vadå psykiskt?? Jamen hallå, hon lever i en mardröm just nu, allt som hon absolut INTE vill skulle hända har hänt, klart man mår för djävligt då!
    Jaha... ja det kan ju vara det, sambon sa inte var det var... AAAAHHRRGGGG

Hoppas jag får veta mer imorgon, just nu vill jag bara sova efter att ha grinat nästan hela dagen, allt känns skit just nu!
    Tack för att ni finns så jag får spy ur mig!

Kram till er alla
  • Hvidbrud

Åh, lilla gumman! Passar på att säga grattis!
    De har blivit jätteduktiga på neonatalvård, så det ska säkert gå bra. Det blir såklart massor av tid på sjukhuset till de är starka nog att komma hem, men sen får hon lov att gosa med dem och se dem växa upp till STORA tjejer!
    Klart att det är svårt och så jobbigt för dig att du inte kan vara där hos din syster och stötta henne när hon behöver dig så mycket. Åh, skickar dig massor av styrke ramar och en massa goda tankar till din syster och de två små flickorna.

• passionsblomman

Men herregud Bruttan!
    "inte så bra" Nähä??? Åh, hoppas du får lite mer kött på benen infomässigt snart! Och stora stora kramar till dig och massa tröst!

Två småflickor! Det är ju helt famtastiskt ! Jag hoppas och ber att allt ska arta sig väl för dem båda två nu!

Usch vilken pärs! *kramar om igen*

• Daa

Godmorgon!

Heeeej, Blomman! Skönt att höra av dig.
    Jobbigt med allt som ska fixas. Håller tummarna för att det mesta snart är klart. *kramar*

Bruttan: Så tungt att få veta så lite. Håller tummarna för de små tjejerna. *kramar hårt*

Nu ska det bli jobba av.
    Hoppas ni alla får en fin dag.

• lanovia 08

Heeej Blommis! Välkommen hem igen, vi har saknat dig!
    *kramar om dig i all trötthet* Inte konstigt att du reagerar som du gör. Du har ju slitit och stått i väldigt länge nu, plus alla känslor att lämna gamla hemmet. Men jag är helt säker på att ni kommer få det KANON där ni är nu. Nu har du ingen tidspress längre, tänk på det. Lådorna kan stå där några dar extra om du är trött. Vila nu så har du snart energi. Hur länge skall sambon vara borta nu?
    Hur trivs sonen i skolan?

Ja du satte nog mkt huvudet på spiken vad gäller rädslan. Det är jobbigt när man inte har kontroll längre. En utav mina största skräcker är barnmorskan också. Tänk om man ligger där och är rädd och har ont också får man ett stolpskott som tycker att förlöser gör hon minsann varje dag det här är "a piece of cake" vad är du så kinkig för.
    Har nog bestämt mig/oss för aurora nu. Frågan är bara om jag skall vänta till nästa besök eller om jag skall maila BM och säga till.

• lanovia 08

Fru Bygg, spännande med förvärkarna. Hoppas de inte blir för jobbiga innan det är dags.

Blommis, jag glömde, hurra för massören som bor granne med dig. Utnyttja!!!

Jag har ont i ryggen idag. Vet inte riktigt vad jag skall göra åt det. Hoppas min yogaskiva kommer idag så jag kan börja bygga upp musklerna lite. Sedan skall jag nog simma imorgon. Har inte fått gjort det på 2v nu.
    Vi var ute o gick igår ikväll, vad skönt det var typ halva vägen. Sedan drog hela magen ihop sig, inte lika skönt längre.

Vad skön eran promenad lät Hvidis. Bra att ha en bror att kunna stanna o tanka hos.

Bruttan, grattis till att du blivit moster!!! Typiskt vissa (OBS bara vissa) män, va vaddå kan man må dåligt psykiskt??? Dagens vård är otrolig så tror som Hvidis att det kommer gå bra för tjejerna. De har ju tatt sig 7v förbi den kritiska gränsen. Men förstår att det är oroligt för er alla, främst syster med man. *håller tummarna för de små liven*

• lanovia 08

Ankan, är du hemma ledig idag då?

• Fru Bygg

Lanovia, lite spännande var det igår med förvärkar. Men nu känns det som det kan bli rätt så jobbigt om det ska vara såhär fram tills de riktiga värkarna kommer igång. Jag har ställt in mig på att jag kommer att få vänta ett tag tills lillsnuttan tittar ut. Har ju knappt 4 veckor till BF och kommer säkert att gå över tiden. I natt har jag dock sovit ok och inte haft några förvärkar, så jag ska inte klaga.

Förstår verkligen dina tankar inför förlossningen. Jag är inte nervös ännu, men jag känner mig lite orolig för är samma sak som verkar ligga till grund för dig, att man inte har kontroll och att barnmorskan inte kommer att vara så personligt engagerad. (stavas det så? ). Hoppas att det känns bättre nu när ni har bestämt er för aurora nu. Jag tycker att du ska maila barnmorskan redan nu, så har du satt bollen i rullning. Det brukar hjälpa mig, att man bara har satt igång en lösning.

Bruttan, håller alla tummar för att dina systerdöttrar ska må lite bättre! Som Hvidis säger, så har ju vi en mkt bra neonatalvård i Sverige!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan