• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Fru Bygg

Åh, det hade inte varit fel med lite glass. Har lite kvar i frysen sen igår! Bjuder laget runt!

• Fru Bygg

Sonja, vilket bra tips med namngeneratorn. Finns ju så många fina namn som man inte tänker på alltid.
    Fast i vårt fall blev det inte så bra. Jag skrev in våra namn och då fick jag förslaget Jennifer. Det är iofs ett mkt fint namn, men då min syster och min svägerska båda heter Jennie, så känns det lite tråkigt.

Hvidis, det är inte det lättaste med namn. Vi har redan funderat ut ett par som vi gillar, men sen vet man ju aldrig vad som lillsnuttan passar att heta. Våra förslag är iallafall Ella, Alicia, Nova, Emma, Elin och Ida.

Inlägg 2000, Jippie! Det känns som om ni är väldigt duktiga på att skriva i denna tråden, så det lär nog bli många många till.

• Ninnnis

Haha, jag älskar dina namnassociationer Hvidis! Underbart

Noomi tycker jag är fint. Jag gillar lite annorlunda namn Naomi är ju ett annat alternativ. Nova är också fint.

Filippa, Felicia, Amanda, Engla, Katinka...

Sen finns det ett par norska namn jag tycker är fina, Iselin och Andrine.

www.dagensnamnsdag.nu/ kan du skriva in datum och se vem som har namnsdag, både officiellt och inofficiellt. Det finns dagar som är speciella för er? Sara har väl namnsdag på er bröllopsdag, och Eva den dagen du plussade...

Sen har jag en personlig favorit som jag själv (och Ankan?) vill att en kommande dotter ska heta. Eftrsom jag är så hemlig så inboxar jag det istället

• Villemoa

Hvidis; har en kompis vars ena dotter heter Lovis, det är lite gulligt tycker jag. Nomi är fint men bara med ett o tycker jag. Nora och Nova gillar jag också, likaså Ellie.

Välkommen tillbaka Blommis, du har varit så saknad!

Bruttan; fortsätter att hålla tummar och tår för dina systerdöttrar!

Kram till alla!

• Ninnnis

Ok, vår kommande dotter ska heta Ingvor, och sonen ska heta Jan...

Kanske lika bra att jag inte blir gravid...

Sonja68 skrev 2009-09-23 12:46:07 följande:
    Hvidis: har du provat namngeneratorn på www.svenskanamn.se gjorde nyss, men satte inte in föräldrarnas namn
  • Hvidbrud

nu skrev maken att han tycher hon kan heta alma noor ester hans släktnamn och efternamn... visst hon är vår princessa men hon behöver väl inte 5 namn... tre tycker jag är lagom...

blöjbyte och gåturstid!! tack för alla förslag!
    *kraaam*

• Leksi

Hvidis: Silke, Alexia, Freja, Tilia, Signe, Matilda, Alma, Frida

Hej alla förresten! Länge sen nu...

Svar på tråden I vått och torrt och väntan