• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Jenny står brud 090801

Jag har ett namn som jag tycker är sååå fint!! Om jag får en flicka någon gång skulle jag vilja att hon heter Majken... men kanske inte är ett namn du gillar Hvidis?!?!

Hvidbrud skrev 2009-09-23 12:30:38 följande:
    Just nu väljer vi mellan inga namn alls... Det är slut... Det var: Nora (hora, går inte), Alma (är hon inte), Esther (vill inte maken, bara om det stavas med I och det går inte att ha ett barn som heter Ister(band))Selma (brossans hund hette selma, semla)Det var toppkandidaterna... Sen har vi nog gått igenom allt vad som finns från Rita till Josefin, men inget som lockar. Jag vet vad jag inte vill ha. -ie-namn ex emelie och killnamn som är tjejnamn ex mikaela karla petra... Vad finns kvar då? Butiken är BORTA!!!! En tjej övertog kontraktet från d. 1 sept. (skrev jag inte det?, nä, jag var nog upptagen av muffin...) Det är så himla sköönt att slippa oroa sig för den skruttlokalen varje gång det börjar regna. Nu ska jag bara hitta en ny lokal till nästa år, men det bekymrar mig inte. Tror att jag bara kommer hyra in mig hos någon, så slipper jag en massa klydd. Kunderna har jag ju redan, så de behöver inte lockas med bra koncept ect. Bara rena lakan och bra behandling.
  • Jenny står brud 090801

Alda, Signe, Sigrid några till fina tycker jag

• Sonja68

Hvidis: har du provat namngeneratorn på www.svenskanamn.se?
    Jag gjorde nyss, men satte inte in föräldrarnas namn (jag vet ju inte vad ni heter) och fick upp ett gulligt namn: Nelly
    Kan det vara nåt?
    Såg att Tekla och Tea har namnsdag idag...

Vinkar och hälsar gott till alla er andra!

• Jenny står brud 090801

Nu är det dags för lunch för mig!!! Hörs lite senare

• Hvidbrud

Majken gillar jag, men inte min man... typiskt... Så är det med de flesta namnen. svårt att komma överrens. tekla gillar jag jätte mycket. hon är en tekla, men min man har ju inte alls samma tillknytning till dessa namnen, så det är svårt att hitta nått som både passar med hans assyriska bakgrund och min svenska. Nora hade varit kanon (om det inte rimmade så illa..) senast tycker han om Nomi eller Noomi. Vad tycker ni om det? För mig är det ett rätt okänt namn...

• lanovia 08

Men om ni gillar Nora (vilket är jättefint) är ju inte steget så långt till Nova, som inte rimmar lika illa.

Nomi var för mig nytt. Men tycker det var ett helt ok namn.

• Hvidbrud

Sen finns det många fina namn som låter mindre vackert på skånska... nu kommer jag inte på vad det var men det kan bli ganska roligt

• Ankan80

God middag alla glada!
    Glassar runt här hemma. Har varit ute och gått och jobbar lite på en trädgård jag lovat rita till en bekant.

Såååå skönt med lite ledigt....det har jag längtat efter....

Måste komma ihåg att skriva att jag tyvärr är bortlovad när du är i skåne lanovia

Svar på tråden I vått och torrt och väntan