• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • passionsblomman

Sov sött Ninnis!

Jag kände en Erkki när jag gick i gymnasiet. Han var hur gó som helst, så jag gillar det namnet bara för det.
    Astrid hette min fröken i lågstadiet och i min värld var hon väl typ snäppet ifrån Gud eller så. Jag älskade verkligen henne!
    Och jag änner två tjejer i min egen ålder också som heter det. De är coola.
    Tänk vad man är känslomässig med namn! Det går ju inte att döpa någon till något som nån man avskyr heter!

• lanovia 08

Godmorgon tjejer. Eller god o god grått o regningt på utsidan och jag är svintrött, men detta skall nog kunna bli en bra dag ändå, tror ni inte det.

Blommis, visst är det så man kan ju inte döpa barnet till t.ex till någon hemskt persons namn.

Fru Bygg jag har samma planer som du, baka och fylla på frysen lite nu innan så man har sedan. (en bra ursäkt till att få baka lite

Ninnis, en tanke som slog mig här omkvällen. Hur går det för dig och ridning? Rider du på fredagar nu?

Leksi, hej vad kul att se dig igen. v13... tiden den går.

Idag går jag in i v 23. Och igår kväll fick maken äntligen känna spillevinken. Hon låg och kickade för fullt i magen.
    Jag skriver hon nu bara för att jag inte kan tänka på det som en han. Det är en hon och så är det bara. En liten Ellen.
    Skulle det inte vara det får vi problem, för killnamn är inte lätt. Igår fastnade vi dock lite för Christoffer.

Anmälde oss till profylaxkurs igår. Och nu skall jag def ta tag i aurora, tårarna bara rann på mig av rädsla för profylaxen efter som den har med förlossning att göra.?????????????

Nej nu skall jag gå o fixa frukost så jag kommer iväg till jobbet någon gång.

• lanovia 08

Blommis jag glömde. Vad bra att du hittade kattungen.

• Ninnnis

Lanoviagumman, din reaktion på profylaxkursen är ytterligare ett tecken på att du definitivt ska kontakta auroragruppen. Det finns ingen anledning att du ska behöva må dåligt när det finns experthjälp att få. Kram! Vecka 23 redan förresten?! Shit pommes frites! Åh, vad mysigt med spark... Vad sa maken?

Jag rider på måndagar klockan 20 Sist var det hoppning, såååå kul!

• lanovia 08

Så där ja då har jag tatt mig till jobbet. Ingen annan som vaknat ännu?

Eller jo Ninnis ser ut att vara online.
    Ninnis, vad jag har förstått så är du o jag båda väldigt nyfikna så du blir nog inte så förvånad nu; jag vill också veta vad ditt favvonamn är.

• lanovia 08

Maken, ja han sa inte så mkt. Han log mest o såg superlycklig ut. Sedan låg han där med handen och kände spark efter spark.
    Jo jag skall maila BM nu med en gång tänkte jag.

Vad kul att du kom igång med ridningen. Hoppning låter jag däremot vara osagt om hur roligt det är. När jag red ramlade jag av en gång för mkt under hoppning, sedan vägrade jag hoppa mer. Annars brukar det väl vara det som de flesta tycker är roligast.

• Ninnnis

Hihi, jag kom på att jag redan har skrivit det för länge sedan, men jag fortsätter spela hemlig och inboxar...

• Ninnnis

Lanovia, jag var på jobbet lite i sju... *snark*

Hoppning är det jag tycker är allra roligast, men jag förstår att du blev lite avskräckt om du ramlade av.

*hjärtar Ellens sparkar*

• Jenny står brud 090801

God morgon tjejer! Och här är faktiskt en ganska god morgon, vädret är helt ok, jag känner mig pigg och i eftermiddag kommer min mamma. Skall bli kul att umgås lite med henne.

Ang vilka tovade produkter jag gör så blir det mest innetofflor och stolsdynor/sittunderlägg. Tycker att det är mkt roligt och sen är det ju ett ypperligt tillfälle att stå på höstmarknad här i byn när man är ny, då borde jag ju lära känna lite nytt folk.

Blomman: Vi diksutterade katt igår hemma, tyvärr kom vi fram till att vi får vänta lite med katt. Är ju så mycket annat nu när vi precis flyttat. (det behöver jag ju inte förklara för dig, det VET ju du ) Sen har vi en ganska trafikerat väg i närheten, det har varit ganska stor åtgång på grannens katter så det känns ju inte heller så roligt. Hoppas ni hittar något annat hem till dem.

Dags att springa bort till personalrummet och ta en kopp te innan det är dags att ha lektion. Hörs troligen senare.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan