• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Jenny står brud 090801

God morgon tjejer! Och här är faktiskt en ganska god morgon, vädret är helt ok, jag känner mig pigg och i eftermiddag kommer min mamma. Skall bli kul att umgås lite med henne.

Ang vilka tovade produkter jag gör så blir det mest innetofflor och stolsdynor/sittunderlägg. Tycker att det är mkt roligt och sen är det ju ett ypperligt tillfälle att stå på höstmarknad här i byn när man är ny, då borde jag ju lära känna lite nytt folk.

Blomman: Vi diksutterade katt igår hemma, tyvärr kom vi fram till att vi får vänta lite med katt. Är ju så mycket annat nu när vi precis flyttat. (det behöver jag ju inte förklara för dig, det VET ju du ) Sen har vi en ganska trafikerat väg i närheten, det har varit ganska stor åtgång på grannens katter så det känns ju inte heller så roligt. Hoppas ni hittar något annat hem till dem.

Dags att springa bort till personalrummet och ta en kopp te innan det är dags att ha lektion. Hörs troligen senare.

• lanovia 08

Hur bär du dig åt för att ta dig så tidigt till jobbet? Det går bara inte om jag inte måste.

Ellen tycker det är roligt att jag är så bestämd på att det är en tjej o en ellen. Bara för det kommer det säkert komma ut en kille. Eller en tjej som definitivt inte är en Ellen.
    Fast då kanske hon kan se ut som en C... ja det namnet jag inboxade dig Ninnis.

• lanovia 08

Jenny, du gör mig sugen på att sticka.

• Ninnnis

Hur jag gör? Jag måste Jag är sjukt morgontrött, så jag har också svårt att komma upp om jag inte har en tid att passa, vilket jag alltså har...

lanovia 08 skrev 2009-09-24 08:17:08 följande:

Hur bär du dig åt för att ta dig så tidigt till jobbet? Det går bara inte om jag inte måste.
  • Ninnnis

Jenny, vad kul med höstmarknaden! Även om handarbete aldrig riktigt har varit min grej (är nog lite för otålig ) så låter det väldigt mysigt

• Fru Bygg

Lanovia, förstår att din man tycker det är skoj att känna spillevinken. Min man älskar att känna lillsnuttan, även om han har känt henne nu i 16 veckor, så är det ändå lika mysigt. Vi sitter i soffan ibland på kvällarna, när lillsnuttan har en av sina vakna stunder och bara ler åt alla hennes rörelser.

Frysa in mat och kakor... jag nu har jag iallafall 1 omg negerbollar och 1 omg fifirutor (eller säger ni här i Skåne kärleksmums?) i frysen. I helgen ska det bakas lite kanelbullar också. Vi ska även testa att göra en riktig amerikansk cheesecake, men om jag känner oss rätt, så kommer det inte att frysas in ngt av den. Blir nog att bjuda lite familj på fika på söndagen istället.

Idag är jag trött, har sovit riktigt dåligt i natt, men ska väl inte klaga egentligen. Jag slutar ju vid 12-tiden, så det blir nog en liten eftermiddagslur innan det är dags att titta på lite fotboll på kvällen. Ska även försöka hinna med att köpa lite födelsedagspresenter till maken.

Ha en underbar dag alla!

• Ninnnis

Fru Bygg, oj vad huslig du är! Du kommer att bli en bra bullmamma

Är det månne HIF-AIK ni ska se?

• Fru Bygg

Tack Ninnnis, jag försöker iallafall att vara lite huslig. Känner ju att jag vill kunna tänka på annat än mat och fika till besökare sen när lillsnuttan har kommit.

Japp, visst är det HIF-AIK som vi ska gå på. Får ju passa på att gå på lite livefotboll nu innan man får småbarn.

• Fru Bygg

Vad lugnt det är här idag, eller det borde det kanske vara också. Alla är väl på jobb och då borde man ju kanske jobba lite också. Får väl sätta fart med jobbet nu istället!

• Ninnnis

För min del är det tyvärr bottenstriden i Allsvenskan som är mest intressant för tillfället...

Svar på tråden I vått och torrt och väntan