• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

Instämmer det skulle verkligen vara bra om det gick att backa bandet och svara rätt ibland.
    Vad tråkigt att du svarade något annat än du ville. När skall du tillbaka igen?

Daa, du får vara rädd om dig. Om du fortsätter så här får du nog itne bygga någon friggebod.

Ninnis förresten börjar du redan kl 7 enligt schema? Vi har fri arbetstid här vilket gör det hopplöst för mig att komma hit tidigare än 8 för tillfället.
    Men håller med Daa kommer man iväg tidigt är det ju underbart när man får gå hem tidigt.

• Ankan80

Ja, snablars!
    Min vanliga BM är tillbaka på tisdag.
    Men annars träffas vi ju inte förrän efter RUL....

Den andra ville inte göra det för om hon inte hade hittat hjärtat så hade de skapat ännu mer oro...

• passionsblomman

Ankan, jag tycker du ska ringa din BM direkt hon är tillbaka och säga precis som det är och att du absolut vill få komma och lyssna på hjärtat GENAST. Det är ju verkligen något hon borde begripa med tanke på vad du var med om så nyligen!

Förresten har jag jämnat ut dagen lite med alla er morgonhurtiga och effektiva människor här. Jag sov till halv tolv efter att jag vinkat av min son och sedna kröp i säng igen.

Hos oss har det hällregnat, men nu kom solen.

• Ninnnis

Halv tolv... ååhh vad skönt...

Vad trist att det blev fel, Ankan! Jag känner så väl igen det där att komma på efteråt att man skulle ha svarat annorlunda. Men iofs har hon ju rätt i att det kunde bli väldigt fel om hon inte hade "hittat" hjärtat av misstag... Ring BM så fort hon kommer tillbaks!

Lanovia, mina danska arbetstider lyder 7-15 eller 9-17. Jag kan flexa lite när jag börjar 9 eller slutar 15. Eftersom vi har aktivitet i huset dygnet runt har vi alltid en nattvakt, och den av oss som börjar 7 avlöser nattvakten och den som slutar 17 blir avlöst av nattvakten. Lite förvirrande kanske...

• Ninnnis

På ett sätt är det rätt skönt att ha fasta tider ibland, annars hade jag haft oerhört svårt att komma upp i tid...

• lanovia 08

Här var det låg aktivitet.

Ninnis visst finns det fördelar med fasta tider. Fast flexibla är också väldigt skönt, tror det överväger.
    Särskilt på morgonen när man kan znoosa lite extra.

Nu skall jag snart gå o simmar. Om jag orkar, är klar att somna här på stolen.

• passionsblomman

I stort i livet, så tror jag faktiskt att vi mäniskor mår bra av gansaka tydliga rutiner och därmed tider. Vi är vanemänniskor/djur på fler sättt än vi föreställer oss och om dygnet tex rubbas för mycket så mår vi ju inte alls bra. Vi gör oftast samma saker i samma ordning på mornar och kvällar och vi gillar att ha mat och dryck som vi "brukar" äta även om nyheter och omväxling också är kul.
    Det är spännade när det händer grejor, men inte FÖR mycket, för då blir vi oroliga istället...
    Såkalrt är vi olika och vissa är mer rastlösa och vill ha mer handlingsfrihet än andra, men löverlag är nog rutiner ganska välkommet.

Det brukar bli ett av problemen med att gå långtidssjukskriven/arbetslös eller bli pensionär för den delen. Att man tappar sina vardagshållpunkter.

Sa hon som sov en halv dag...

• Daa

Lanovia: har inte skadat mig mer idag. Det gick bra att krypa på taket och skruva lite. Kom du dig iväg till simningen?

Blomman: nog verkar det sant att vi är vanedjur. För nån dag sen pratade vi ju här i tråden om hur en dålig start på morgonen har en tendens att ställa till det under resten av dagen. En rejäl försovning gör ju att alla de trygga rutinerna inte hinns med. Kanske är det därför det är lite svårt att hämta sig?
    Sova en halv dag... det behöver du nog efter allt ditt slit.
    (fast just nu känns tanken på en halv dags sömn riktigt lockande *ögonlocken halvslutna, tankarna långsamma*)

Ninnis: det låter som ganska bra arbetstider med de flexmöjligheterna? Är du nöjd med dem?

• passionsblomman

Daa, det var ju bra att du höll alla lemmar intakta resten av dagen! Fortsätt så är du snäll!

Usch! Försova sig är helt förfärligt. Man mår ju skit halva dan efter det.

Jag har bestämt att min kropp ska få som den vill såhär nu ett tag. Jag sover och går på massage och fikar och nu ska jag strax tappa upp ett hett bad och gynna muskeluppmjukningen bäst jag kan.
    Tyvärr gynnas den inte av datorhäckande, men nån måtta får det vara. Jag var borta läge nog. Jag vill vara MED nu.

• Daa

Ja, det är klart du ska vara med. Kroppsuppmjukningen är förvisso inte hjälpt av datorhäng, men hur ska man få frid när man inte har koll på vad som händer i trådarna på BT??

Svar på tråden I vått och torrt och väntan